Classe CA-100, meningen?

Started by wil, December 13, 2004, 10:11:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Op hifi.nl staat deze Classe CA-100 tweekanaals eindversterker te koop:

(klikbaar!)

Helaas heb ik het nu even geld niet, dus die gaat langs mijn neus. Maar toch even een vraag aan de Classe- en andere eindbakjongens: wat is jullie mening over deze eindversterker als aansturing voor mijn fronts. En zou dit kunnen matchen met mijn Acurus?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

garmtz

Ik vind Acurus en Classé wel wat weghebben in klank van elkaar. Data betekent echter absoluut niet dat je ze in een surround-opstelling ook goed kunt combineren, omdat hun faserespons wel eens heel anders kan zijn en dat is moeilijk 'weg te regelen'.

wil

Quote from: garmtz on December 13, 2004, 10:20:00
Ik vind Acurus en Classé wel wat weghebben in klank van elkaar. Data betekent echter absoluut niet dat je ze in een surround-opstelling ook goed kunt combineren, omdat hun faserespons wel eens heel anders kan zijn en dat is moeilijk 'weg te regelen'.
Volgens het 4G principe kan ik me goed voorstellen dat je geen twee verschillende versterkingen wilt hebben. Maar ik dacht dat dat was ivm. verschillen in klankkleur, maar jij zegt dat er ook faseverschillen kunnen ontstaan. Waarom heb je dat niet met verschillende versterkers van hetzelfde type?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

garmtz

Quote from: wil on December 13, 2004, 11:46:36
Waarom heb je dat niet met verschillende versterkers van hetzelfde type?

Hetzelfde type = dezelfde faserespons...

wil

Quote from: garmtz on December 13, 2004, 11:59:15


Hetzelfde type = dezelfde faserespons...
Dat is geen antwoord  :-\ Waarom dan?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

garmtz

Quote from: wil on December 13, 2004, 12:34:49
Dat is geen antwoord  :-\ Waarom dan?

Als je twee versterkers van een bepaald merk pakt die identiek zijn, hebben ze exact dezelfde fase en amplituderespons. Wat moet ik verder uitleggen daaraan?

wil

Nou, ik begreep het woord '-respons' niet. De fase wel, maar is het nu verschil in klankkleur of...? Het verschil in amplitude respons begrijp ik wel, hoewel je dat toch voor een deel moet kunnen rechtbreien met je dB-instellingen. Dat het minder ideaal is dan overal dezelfde versterking snap ik ook wel, wat zouden gehoormatig de problemen kunnen zijn, afgezien van niet-volledige homogeniteit? Kunnen bepaalde tonen wegvallen of versterkt worden door faseverschillen?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60