Andere tuner voor TVhome

Started by Robbo, December 11, 2004, 19:52:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Iemand bekend of het mogelijk is om een andere digitale ontvanger/tuner, dan de door TVhome aangeboden, op een TVhome aansluiting te gebruiken.

Ik zou namelijk graag daar een abo afsluiting, maar dan zelf een ontvanger met 2 tuners en harddisk kopen.

myself

volgens mij kun je willekeurig elke DVB-C tuner/decoder gebruiken. Ook op de tvhome pagina stonden 3 types.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Athome

In theorie wel. In praktijk kan het nog wel eens anders zijn. Let wel op, als geen door TV-Home aanbevolen decoder hebt en je krijgt problemen met je ontvangst hoef je bij TV-Home niet aan te kloppen

Robbo

Dus ik begrijp dat DVB-C de standaard is voor digitale kabel in NL.   

Dan zou dus iedere DVB-C uitgeruste tuner geschikt moeten zijn.  Of wordt door de nederlandse kabelaars van deze standaard afgeweken  ?   


Michel

#4
Over enkele weken komt de Dreambox DM500C (cable) uit.

Ik heb dit kleine wonder al op een kabel aansluiting van Essent mogen testen en als je de originele smartcard gebruikt (Irdeto 2 of Viaccess 1) werkt dat perfect, vooropgesteld dat je de juiste software gebruikt ;)

Het leuke van de DM500 is dat hij ook een netwerkaanluiting heeft en je de opnames dus met NGRAB naar een PC kunt streamen (opnemen) en je internet plugins kunt gebruiken (RSS feeds, weather forecast ect.)

Zaptijden < 1 sec.

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Criterionlover

Michel, waar kan ik wat meer info vinden over deze dreambox ? Google levert niet veel op (behalve noors  ???)


Thanx ! ;)
T+A ; Sonos

Michel

Nog nergens, maar de normale DM500S (satelliet) staat op www.dream-multimedia.tv en als je er vanuit gaat dat bij de kabel versie alleen de tuner anders is (voor kabel dus) zit je goed ;)

http://www.dream-multimedia-tv.de/Bereiche/Produkte/DM500.php

Cu,

Mchel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

myself

weet je ook of er een soort add-on komt voor de dreambox 7000S om die geschikt te maken voor de "C"able ?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Michel

Quote from: myself on December 14, 2004, 00:10:54
weet je ook of er een soort add-on komt voor de dreambox 7000S om die geschikt te maken voor de "C"able ?

Dat weet ik. Die komt er niet (kan ook niet).

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

myself

waarom kan dat niet  ??? het signaal komt beide via de kabel binnen en volgens mij zit er zelfs meer data op de sateliet dan dat er over de coax kabel van essent binnen kan komen. Of is er een andere reden? Het decodeerstuk is toch (vrijwel) hetzelfde ?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Michel

Quote from: myself on December 14, 2004, 21:35:37
waarom kan dat niet  ??? het signaal komt beide via de kabel binnen en volgens mij zit er zelfs meer data op de sateliet dan dat er over de coax kabel van essent binnen kan komen. Of is er een andere reden? Het decodeerstuk is toch (vrijwel) hetzelfde ?

Nee het lijkt zelfs niet eens op elkaar.
Het gaat om totaal andere banden en satellietontvangst werkt met twee banden/Horizontaal/Vertikaal en 22Khz.

Daarnaast zit de tuner van de Dreambox natuurlijk gewoon op het mainboard gesoldeerd en is niet alleen de tuner, maar ook de electronica er om heen bepalend.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

myself

Quote from: Michel on December 14, 2004, 21:59:50

Nee het lijkt zelfs niet eens op elkaar.
Het gaat om totaal andere banden en satellietontvangst werkt met twee banden/Horizontaal/Vertikaal en 22Khz.

Michel
ah... weer iets geleerd  :D
en ik maar denken dat je alleen de frequentiebanden even moest downtunen naar normaal videosignaal en dat door de decoder jagen....... nou ja... dat wordt dan weer een kastje erbij  :'(
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Robbo

Da's dan zeer jammer.  Die DM500 begint ergens op te lijken, maar helaas geen 2 tuners en HDD onboard.

aukemuis

Heb je de afmetingen van een DM500 wel eens gezien? Als je daar ook nog een harddisk in zou willen frotten. Zou misschien kunnnen met een harddisk uit een laptop maar een gewone echt niet

Michel

Quote from: Robbo on December 15, 2004, 14:10:36
Da's dan zeer jammer.  Die DM500 begint ergens op te lijken, maar helaas geen 2 tuners en HDD onboard.


Dat vind ik een beetje een merkwardige opmerking. Als je een mercedes a-klasse koopt, vraag je toch ook niet waarom hij niet alle opties van een s-klasse heeft? Dan koop je een s-klasse. In die geval dus de Dreambox DM7000S ;)

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Robbo

Ja, maar ik zoek dus die S-Klasse voor de DVB-C Autobahn ;)   

Michel

ohww... Die is er nog niet, maar komt er op termijn wel-;)

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

saint

Quote from: Michel on December 13, 2004, 15:37:46
Over enkele weken komt de Dreambox DM500C (cable) uit.

Ik heb dit kleine wonder al op een kabel aansluiting van Essent mogen testen en als je de originele smartcard gebruikt (Irdeto 2 of Viaccess 1) werkt dat perfect, vooropgesteld dat je de juiste software gebruikt ;)

Heb je het ook echt met beide typen smartcard getest?

Michel

Ja, met newcamd draaien beide originele smartcards.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Criterionlover

Als vanaf januari bij Essent voor het basis pakket Digitaal Tv niets extra meer betaalt hoeft te worden tov. het analoge abonnement zal toch ook de noodzaak verdwijnen voor een smart card ??

Het zou dan toch mogelijk moeten zijn om met bijv. een Hauppauge WinTV DVB-C kaart in je computer digitale tv te ontvangen ??

T+A ; Sonos

sjakieswitch

het lijkt me dat je nog wel een smartcard nodigt hebt voor het geval je nog extra pakketten neemt...

Athome

Er zijn veel zenders in het standaardpakket die gecodeerd verstuurt worden. Hier ben je de smartcard voor nodig. Tevens kan Essent hieraan zien of rechtmatig TVHome gebruikt