HT set Richard

Started by bellecoupe, December 10, 2004, 00:41:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bellecoupe

Update 08/09/2011
Samsung PS64D8000 maakt onderdeel uit van mijn  set.

Speakers Front:
B&W nautilus 802, HTM-1 center

Speakers rear:
B&W Nautilus 804

Subwoofer:
ASW850

Bron:
Marantz DV12S2
Dune HD Max
Samsung DVD-HD850 (slaapkamer)

Versterker/processor:
Lexicon MC12B v2

Eindversterkers:
Vincent SP991 (2x), SP997 (3x)

Speakerkabel:
Madrigal HF10C

Interconnects:
IXOS IX2 (RCA van bron naar proc./vv)
IXOS IX2 (gebalanceerd van proc./vv naar eindversterkers front/center)
Tasker met Neutrick NC3FXB connectoren (gebalanceerd van proc./vv naar eindversterkers rear)

IXOS 110 AV 75 Ohm 10 meter (6aderig, waarvan 3 aders t.b.v. component aansluiting zijn gebruikt en 2 t.b.v. S-VHS aansluiting)
IXOS 110 AV 75 Ohm  1 meter (t.b.v. component aansluiting)
IXOS XHV603-100 (S-VHS kabel)

Beeld:
Mitsubishi HC2000 DLP projector
Borks Rollo Silverpipe projectiescherm
Samsung PS64D8000
Panasonic TX-20LA2F LCD (gewonnen met Gewinnspiel Heimkino)
JVC LT-32S60BU LCD (slaapkamer)
Technisat Digicorder HD-S2
Pace DS810
Technisat Multytenne Twin

Accesoires:
Signature bullets op alle speakers
Ultralink UL-0525 (6 x spades)
Ultralink UL-6015 (6 x banaan)
Audio Meubel (De Jong  Systems)
Isocoins
Nutters dempers zwart (3 stuks)
Quadraspire QX25 (processor en bron)
Bedini Cd clarifiër
Nespa #1
Kijk/luisterruimte is volledig te verduisteren middels electrische rolluiken.


Richi

WAUW, dat ziet er ECHT vet uit.  :o ;D

ls het net zo mooi klinkt!   ;)   Wel iedere dag met de stofdoek eroverheen schat ik zo in.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rappie

Leuke geluidsset .... Alleen het scherm kan wel wat zwarte randen gebruiken hè ;) Ziet er zo niet echt "af" uit.
Eigenaar van Paulthé

wil

Quote from: Rappie on December 10, 2004, 09:04:08
Leuke geluidsset .... Alleen het scherm kan wel wat zwarte randen gebruiken hè ;) Ziet er zo niet echt "af" uit.
LEUK????  :o :o Ik krimp zowat ineen van schaamte als ik zoiets zie en dat vergelijk met mijn boksjes... Waanzinnige set gewoon!
Heel erg mooi hoor, dat zwarte kader zie je toch niet als je alles verduistert  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Rappie

Quote from: wil on December 10, 2004, 09:38:09
LEUK???? :o :o Ik krimp zowat ineen van schaamte als ik zoiets zie en dat vergelijk met mijn boksjes... Waanzinnige set gewoon!
Heel erg mooi hoor, dat zwarte kader zie je toch niet als je alles verduistert ;)
Oke had enthousiaster kunnen reageren op de speakers, deze jongens hoop ik over 10 jaar (zodra ik het geld heb dus) ook in mijn huiskamer te hebben staan :)

Maar ik ben meer van de mooie HTs dan van de dikke speakers ... Vandaar dat ik voor een zwarte rand zou gaan :) Is de kamer verder wel goed te verduisteren ?
Eigenaar van Paulthé

wil

Ik hoop dat ik ooit een huis heb waar deze jongens goed tot hun recht zouden komen. Die paar mille kunnen dan wel mee in de hypotheek  :P. Ik hou ook van mooie HT's maar het moet wel klinken, en daar twijfel ik hier niet echt aan.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Brandon

Quote from: wil on December 10, 2004, 09:48:51
Die paar mille kunnen dan wel mee in de hypotheek 

zou leuk zijn als je een hypotheek zou kunnen afsluiten voor dit soort speeltjes....en dan ook aftrekken van de belasting svp.... ;D ;D ;D Aan de andere wellicht maar beter dat dit niet mogelijk is......

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

wolsinkpower

wow mooi setje !  :o

zo'n doek.. hoeveel kost die?
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

kohns

Amai das een mooie set...
Het verrast mij dat je voor deze top B&W speakers hebt gekozen voor Vincent versterking... ik moet toegeven dat ik die combinatie nog niet heb gehoord.  Hoe omschrijf je zelf de klank?

Heb je geen last van teveel lichtinval met al die ramen rechts? Of kan je die helemaal verduisteren?
Al die remotes ga je die ook vervangen door een universele remote?

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

B.J.

Zeer vet! Mooie fronts!

Walter_PPK

#10
Bruut B&W geweld ;) Zijn die 997's niet wat te licht? Maar die projectie dat komt natuurlijk niet goed met al dat wit. Ik heb op m'n kamer ook veel last van reflecties.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Marc R

Wow, mooie setup! Het ziet er indrukwekkend uit.

Ik zie dat je een erg lichte woonkamer hebt, reflecteert dat niet bij het kijken van een film?

VlisChris

#12
Mooie opstelling 8)

Heb je overigens geen al te grote verschillen in frontstage aangezien je 802's een nogal zwaardere amp gebruiken dan je HTM1?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bellecoupe

#13
Quote from: Christiaan Sauer on December 10, 2004, 17:09:51
Mooie opstelling 8)

Heb je overigens geen al te grote verschillen in frontstage aangezien je 802's een nogal zwaardere amp gebruiken dan je HTM1?

Het geheel klinkt homogeen.
De 802's hebben een zwaardere amp, maar zijn uiteraaard ook wat lastiger qua aansturing dan de HTM-1
Quote from: bellecoupe on December 10, 2004, 23:12:51


Dit scherm werd toen ik hem kocht nog niet uitgeleverd met zwarte randen, anders had ik wel voor die optie gekozen.
Het stoort mij niet echt, en in een later stadium kan ik het doek altijd nog vervangen.
Quote from: bellecoupe on December 10, 2004, 23:14:34


Mijn kamer is uitstekend voor buitenlicht te verduisteren, omdat de gehele luister/kijkruimte van electrische rolluiken is voorzien.
Quote from: bellecoupe on December 10, 2004, 23:21:15


Dit scherm kost €1289,-  incl. Tax en alle invoerheffingen voor een schermbreedte van 250cm en gemotoriseerd.

Scherm komt uit Denemarken en is door een Oostenrijkse firma geleverd:
http:www.projektor.at

Ik vond hem qua design ver boven andere schermen uitspringen.

Quote from: bellecoupe on December 10, 2004, 23:33:45



Ik ben zeer tevreden over de weergave kwaliteit van deze versterkers.(het geheel klinkt homogeen, ruimtelijk, dynamisch en open, zonder luistermoe te worden) Er zijn uiteraard versterkers die iets beter performen, maar die kosten dan ook het veelvoudige van deze jongens.

Ik heb nieuw betaald SP991 (2x) €1900,-
SAV-C1 en SP997 (3x) €2750,-

Jouw vraag over lichtinval heb ik in een eerdere reactie al toegelicht.

Ik heb op dit moment niet echt een behoefte om naar één afstandsbediening te gaan. Hooguit een afstandsbediening die ik van makro's kan voorzien zodat ik mijn DV12S2 van 2 naar multi channell kan schakelen zonder gebruik te maken van het scherm.


Quote from: bellecoupe on December 10, 2004, 23:40:02


De SP997 presteren uitstekend. Het is een homogeen klinkend geheel.

Het is uiteraard het mooiste om de hele ruimte van donkere wanden en plafonds te voorzien, maar aangezien dit onze woonkamer is en de aankleding ook nog estetisch (WAF) verantwoord moet zijn is men genoodzaakt tot compromissen.
Quote from: bellecoupe on December 10, 2004, 23:14:34


wolsinkpower

hey bellecoupe.. kan je misschien alle quotes in 1 bericht zetten :)? je kan editen via de edit knop *rechtsboven je bericht :D*

ik dacht.. ik zeg het ff :) voor een modje er aan komt ;)

duur scherm trouwens.. wel strak design  :o
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Oracle

Quote from: bellecoupe on December 10, 2004, 23:43:03
Dit scherm kost €1289,-  incl. Tax en alle invoerheffingen voor een schermbreedte van 250cm en gemotoriseerd.

Scherm komt uit Denemarken en is door een Oostenrijkse firma geleverd:
http:www.projektor.at

Ik vond hem qua design ver boven andere schermen uitspringen.

Mooi design inderdaad. Ook een heel erg mooie set!  :D

Maar wel jammer dat zelfs een dergelijk scherm ook gaat 'vouwen' ... (zoals ik het op de foto zie is het  niet helemaal mooi glad... Dat zal wel veroorzaakt worden doordat het een handmatig trekscherm is, maar toch.. Zou voor dat geld m.i. niet meer mogen..  :-\)

Groet,
Mark

copyfile

In zijn bericht staat dat het een gemotoriseerd scherm is hoor.
Of heb ik het nu verkeerd begrepen ?
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

bellecoupe

Quote from: copyfile on December 11, 2004, 21:52:05
In zijn bericht staat dat het een gemotoriseerd scherm is hoor.
Of heb ik het nu verkeerd begrepen ?

Het is inderdaad een gemotoriseerd scherm.

bellecoupe

Een nieuwe DLP projector is vandaag besteld.

Het is een Mitsubishi HC2000 geworden.

R

Heujj.. Proficiat. Prachtding zeg. Die zal niet misstaan in je set. Hier hebben we trouwens een "laatste aanwinst " topic voor.

bellecoupe

Update HT set:
Sinds afgelopen vrijdag een Mitsubishi HC2000 DLP projector in gebruik ter vervanging van mijn oude Sony VPLX1000W LCD projector.

Foto's worden nog bijgewerkt.

bellecoupe

Foto's zijn bijgewerkt.

Projector incl. behuizing toegevoegd.

Jean Pierre

Netjes hoor! :D maar sub zou toch volgende upgrade worden ;)?

bellecoupe

#23
Er stonden in eerste instantie twee upgrades op stapel.

Eén ervan is de projector, die nu vervangen is dus het volgende is een sub.

Waarschijnlijk één uit de nieuwe nautilus reeks (met room correction)


Moony

Die projector ophangbeugel dinges ziet er erg mooi uit!
Zelf gemaakt zeker?
En lopen de kabels van de projector over het plafond en achter de muur naar de dvd speler?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW