verplaatsen front speaker

Started by Abel_Dekkers, December 6, 2004, 20:05:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Mede doordat ik nu aan het testen ben met de plaatsing van mn fronts en center om de weergave van mn speakers te verbeteren (zie ook topic tekortkoming center) heb ik een opstelling gevonden die weergave aanzienlijk verbeterd. Bij die weergave moet ik als ik film wil kijken mijn linker front speaker wel verplaatsen ivm een deur. Mijn vraag is of dit slecht is voor de speaker? Ok, het is niet goed.....maarja, wil het toch even zeker weten  ;D

Gr, Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Major_Ton

Een speaker verplaatsen kan geen kwaad voor de speaker zelf hoor, hoogstens voor je rug als je zware speakers hebt  ;) Voorzichtigheid is natuurlijk geboden.

Deuren kunnen soms heel vervelend in de weg staan. Ik ben zelf heel erg voor de symmetrische opstellingen, maar dankzij de kamerdeur staat mijn rechter rear speaker een meter verder. Ach ja, gelukkig kunnen we dat met de DSP weer corrigeren.


Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

reMC

Ach, zolang je niet stoot en hem niet over de vloer sleept kan er weinig mis gaan. Pas wel op voor de conusjes met je vingers ;)