5.1 ==> 7.1

Started by shit_happens1, June 26, 2002, 21:17:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shit_happens1

Hoi Ruud

Quote from: RuudG on June 27, 2002, 21:26:25Ik ga overigens zelf zoals het er nu uitziet de A1SR kopen.


Oh Fijn id dat jij er ook over denk om dit apparaat te kopen, ik ben Zaterdag bij de importeur van Denon geweest en ik moet zeggen dat ik het een indrukwekkend apparaat vind. Weet jij al waar je hem gaat kopen, als je hem koopt..?

Dan het volgende item :)

Ik gebruik 4 vloerstaande speakers +center en Sub, daar moeten dus twee speakers bij komen. Nu kan ik dus een aantal verschillende dingen doen, nog twee vloerstaanders erbij kopen of twee wat kleinere speakers die ik kan ophangen, want volgens mij moeten de rears wat hoger komen dat de rest van de speakers. Alleen als ik dat doe dan krijg ik dus twee vloer speakers als sides, en komen dan vrij dicht bij de luisterplek te staan. Misschien kan ik beter de vloerSP als rears gebruiken en dan als sites de kleinere ophang speakers. Hoe zijn jullie gedachten daarover ..?

MvrGr,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

Het beste zou zijn allemaal gelijk speakers (maar dat wist je denk ik al  ;D).

Ik heb zelf ervoor gekozen om zowel de sides als rears op te hangen, dit ook omdat ik graag alles wil blijven horen, en als je vloerstaanders achter een bank neerzet zul je geluid gaan missen.

Als je gewoon een stoel hebt staan in je HT, dan zou ik rondom vloerstaanders gebruiken, anders toch gaan denken aan ophangen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

Klopt inderdaad,
Maar feit is dat ik 4 vloerstaanders heb.
Wat ik ook eventueel nog kan doen is, de twee Vloerstaanders als sites gebruiken, maar ze dan op een verhoging plaatsen alleen kan ik ze natuurlijk niet naar beneden richten. Wat ik me eigenlijk afvraag is: kan je beter je sites of beter je rears hoger plaatsen, of gewoon alles op zelfde hoogte, als dat laatste het geval is, dan kan ik nog twee dezelfde vloerstaanders erbij kopen. decisions decisions  :-\

Groetjes,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

Je sides kun je toch gewoon op de vloer plaatsen ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

Ja de vloerstaanders kunnen inderdaad gewoon op de vloer staan ;). Maar ik bedoelde het meer als oplossing voor het vergroten van de afstand tussen de speakers en luisterpositie.

MvrGr,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

Aha, ok.
Dan kun je inderdaad overwegen om ze op een verhoging te zetten, het probleem is dan inderdaad de tweeters, helemaal omdat je de speakers niet kunt laten neigen.

Ik heb een tijdje zo gedraaid met 604's van B&W naar elkaar toegericht en dat beviel op zich wel, maar nu met de Oktaven hoger en naar me toe gericht is het surround beeld een stuk beter.

Als je ze toch al hebt staan zou ik het toch gewoon eens uitproberen, wie weet bevalt het wel heel goed.
Ik zou niet andere sides dan rears gebruiken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"