Aziatische films (r3) Zeer intressant.

Started by J.A.F._Doorhof, June 26, 2002, 17:09:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Na het ontdekken van www.dddhouse.com en de spotgoedkope DVD's daar mischien een idee om wat titels met elkaar uit te wisselen die zeer de moeite waard zijn uit het verre oosten.

Mijn tips zijn:
Horror:
Ring 1,2
Evil death trap 1
Audition
Bio Zombie (erg leuk)

Humor:
Meals on wheels (of zoals hun zeggen wheels on meals) een vroege Jackie Chan film, maar erg leuk

Aktie:
Hard Boiled

Het is al een keer eerder over R3 films gegaan, maar als verzameling onder Films algemeen lijkt het me een betere start voor een lange thread.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mr._Custard

#1
Fantastisch ! ;D Ik neem aan dat dit wel officiele releases zijn? Laat maar.

Shaolin Soccer is ook de moeite waard.


J.A.F._Doorhof

Shoalin Soccer ?
Heb ik een stukje van gezien, is dat met een voetbalwedstijd en allerhande wervelwinden etc.
Heb het stukje gezien waar het doel handig vervormd werdt voor een bal die erin dreigde te gaan.

Weet niet zo goed wat ik er van moet denken, is de gehele film één voetbalwedstrijd ?

MvrGr.
Frank

PS.
Ja waren originele versies (denk ik).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Van de nieuwe zending ook weer een ECHTE topper gevonden.

2002.
Voor mensen die van X-files/Ghostbusters/Matrix en Men in Black houden is dit een ECHTE hot aanrader.

Review staat op het forum.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lynxxx

Shaolin Soccer is een van DE koelste films uit het verre oosten van afgelopen jaar. Ik heb normaal een gloeiende hekel aan voetbal, maar deze film heb ik al drie keer gezien. SUPERKOEL geluid. SUPERKOELE effects.. Denk mortal combat meets tekken meets stormriders meets oranje :).. Erg erg gaaf en vooral erg komisch.



Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

J.A.F._Doorhof

Verdere echte toppers:

Horror:
St Johns Wart
The Eye
Dark Water

Aktie:
Shiri

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dENDen

 :-\ op één of andere manier spreken deze film mij toch niet echt aan  :-\
ik heb er ook nog nooit één gezien en volgens mij gaat dat ook niet zo snel gebeuren, ik weet het gewoon niet.
Laatst 'the Killer' gekocht, in het chinees gekeken, meteen weer verkocht. Wat irritant die stemmen zeg!  :-X <--- mijn idee.

Johan Van Gompel

Quote from: dENDen on January 19, 2003, 02:32:05
:-\ op één of andere manier spreken deze film mij toch niet echt aan  :-\
ik heb er ook nog nooit één gezien en volgens mij gaat dat ook niet zo snel gebeuren, ik weet het gewoon niet.
Laatst 'the Killer' gekocht, in het chinees gekeken, meteen weer verkocht. Wat irritant die stemmen zeg!  :-X <--- mijn idee.

Tja, ik heb zo'n collega die alleen maar Hollywood-films (bij voorkeur blockbusters) goed vindt. Toen ik hem deze week "Love on a Diet" en "La Brasserie", twee uitstekende China Star releases met behoorlijk menu, anamorphic video en een goede AC-3/DTS soundtrack, meegaf kreeg ik ze de dag erna terug met de boodschap dat die "Chinese rotzooi" niet te harden was. Hij had zogezegd stukjes van "Love on a Diet" gezien en irriteerde zich mateloos aan cameraschokjes, de niet bepaald levensechtheid van de twee overdreven dikkerds, enz. (zelf niets van gemerkt) "Absoluut niet het niveau van een goede Hollywood-film" was zijn verdict. Stephen Chow vond hij ook maar niets, maar Shaolin Soccer vond hij vorig jaar dan weer de max. Laatst was hij heel positief over "The Ring" maar toen ik hem vertelde dat er 2 Japanse originelen aan vooraf waren gegaan kreeg ik de boodschap dat ik die "Aziatische crap" kon steken in een plaats waar het altijd donker is. Nu begrijp ik dat wel meer mensen oppervlakkig zijn, niet open staan voor andere culturen, enz. maar dit karakter haalt met plezier alles wat en iedereen die anders is (Turken, Joden, vegetariers, enz.) onderuit.

Het is dus een verademing om te lezen dat iemand denkt dat hij zich wellicht niet aan de Aziatische cinema zal wagen vanwege "die irritante stemmetjes" (al hoop ik dat daar niets anders achter zit).
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

dENDen

De interesse in andere culturen ontbreekt er echt niet aan, zo ga ik op vakantie het liefst b.v. (laatste keren) Thailand, Indonesië, Nieuw-Guinea.
Ook sta ik open voor alle nieuwe dingen in het leven. Ik hou van bijna alle muziek- en filmsoorten, maar het zangerige gebléhr van dat chinese chicky in 'the killer' ik quote:
[high tone on]wong tjang jing fong jouhaaá[high tone off]  ;D begon mij een beetje op mijn zenuwen te werken.
Misschien is dit bij andere films niet het geval, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen!

dD.

J.A.F._Doorhof

DENden,

Ik snap dat wel, ik heb ook HEEL erg moeten wennen aan het oosterse.
Mijn eerste kennismaking was Hard Boiled die ik echt verschrikkelijk vondt om de taal etc. de film zelf vondt ik fantastisch.

Toen ik een beetje gek begon te worden van Jackie Chan, kom je automatisch ook bij zijn oosters gesproken films terecht, en die heb ik dan maar gekeken met als idee, van het moet maar.

Pas bij Ring gingen echt alle remmen los, en was ik er blijkbaar aan gewend, op dit moment heb ik totaal geen moeite meer met het zangerige taaltje, alleen gaat die subtitling soms zo snel  ;D.

Het is even wennen en mischien doorbijten maar daarna gaat er een wereld voor je open.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Oosterse films doen totaal niet onder voor westerse, ik ben een behoorlijke fan van oosterse films.

Vaak zijn ze donkerder en zwaarmoediger dan Westerse en wat ik ook erg sterk vind is dat ze in tegenstelling tot de meeste Amerikaanse films vaak slecht aflopen, daar kunnen de Amerikanen nooit zo goed tegen.

Frank, als je Shiri goed vind dan moet je zeker Joint Security Area kijken, die is ook geweldig.

Andere (zuid koreaanse) kunstwerkjes zijn:

Musa the Warrior
My Sassy Girl
Friend
Failan

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Johan Van Gompel

Quote from: dENDen on January 19, 2003, 12:26:45
De interesse in andere culturen ontbreekt er echt niet aan, zo ga ik op vakantie het liefst b.v. (laatste keren) Thailand, Indonesië, Nieuw-Guinea.
Ook sta ik open voor alle nieuwe dingen in het leven. Ik hou van bijna alle muziek- en filmsoorten, maar het zangerige gebléhr van dat chinese chicky in 'the killer' ik quote:
[high tone on]wong tjang jing fong jouhaaá[high tone off]  ;D begon mij een beetje op mijn zenuwen te werken.
Misschien is dit bij andere films niet het geval, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen!

Die aaá is eigen aan de Chinese taal; kijk maar eens Fight Back to School, daar komt dit wel heel erg veel in voor. Zelf ben ik zo gecharmeerd door de taal dat ik vanaf september een jaar elementaire kennis Chinees ga opdoen in het provinciale taalinstituut, mede omdat het extra perspectief biedt in mijn zelfstudie Japans.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Johan Van Gompel

Quote from: Grindtegel on January 19, 2003, 15:47:19
Vaak zijn ze donkerder en zwaarmoediger dan Westerse en wat ik ook erg sterk vind is dat ze in tegenstelling tot de meeste Amerikaanse films vaak slecht aflopen, daar kunnen de Amerikanen nooit zo goed tegen.

Ik vind ze dikwijls ook minder gehaast, met meer aandacht voor de karakters en de inhoud. Dat ligt wellicht aan de lagere budgetten waar ze het ginder mee moeten stellen.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer