Forum (nog steeds) langzaam, maar

Started by Bram, June 26, 2002, 12:15:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bram

//zeurmode aan//
Forum lijkt weer steeds langzamer te worden. De downloadspeed van pagina's is van <1 sec naar 3 tot 7 sec gegaan.
Maar ik zie ook rara zaken zoals bij berichten van bijv SIR-ROUND met een koppeling naar een plaatje op boomspeed met iets van zombie.gif.
Is het echt nodig dat er van die irritante koppelingen zijn. Voor mij wordt het forum echt niet veel beter als ik naar allerlei layout frutsels van anderen moet kijken terwijl de speed niet echt booming is. Ik word er eerder zombie van.
//zeurmode uit//

En nee Frank, mijn provider cached niet. Heb ik even nagevraagd.

Bram

Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

Het enige dat me hier opvalt is dat de EERSTE pagina traag laadt, dus de index van het forum.

De rest loopt hier toch echt op een lekkere snelheid.
Het is wel zo dat we nu de bandbreedte delen met ongeveer 100 andere sites, zodra we genoeg sponsoren hebben gaan we naar een eigen server.

Maar de kosten daarvan kan ik (en wil ik) niet alleen ophoesten, het moet wel ook leuk blijven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

#2
Helaas geen reactie op het boomspeed verhaal :(
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

Tja,
Wat kan ik daarop zeggen, mensen zijn vrij om iets op te nemen. En nogmaals aan deze kant gaat alles redelijk rap (90% van de tijd).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Henk

Quote from: Bram on June 26, 2002, 12:15:18Maar ik zie ook rara zaken zoals bij berichten van bijv SIR-ROUND met een koppeling naar een plaatje op boomspeed met iets van zombie.gif.

Als je een advertentie-filter gebruikt (b.v. WebWasher kun je zelf ook vrij eenvoudig URL's opgeven van dingen die gefilterd worden, zoals plaatjes die je niet aanstaan.

Als YABBSE nou nog een mogelijkheid zou hebben om de posts van sommige mensen weg te filteren  :-[

Bram

ik heb een local host  met >300 entries. Maar niet alle sites reageren daar goed op. Lost meestal dit soort zaken op. Maar ik heb geen zin om  iedere keer een entry te gaan maken omdat iemand het nodig acht om 2 beren onder aan zijn bericht te zetten.  Met een beetje verstand zou het forum een stuk sneller zijn en er leestechnisch ook veel beter uitzien.

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

Bram

In Mozilla 2 handige functie's gevonden:

1. accept images that come  from the orgnating server. (dus de beertjes verdwijnen).

2. of ga op een plaatje staan en met rechtermuisknop/eigenschappen kun instellen: block images from this server.

De beren zijn in ieder geval weg en het forum is weer iets sneller geworden...

Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

MrPink

Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd waar jij die beren ziet...woon je tegenover een dierentuin? ;D

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Tja, met "zeurmode-tags" kom je overal mee weg?

Ik was juist zo trots op deze post.


dick

Tja ach.. Je moet toch wat 'te zeuren' over houden he!! Ik vind de voordelen van het forum (zie link hierboven  :)) nog steeds veeeel groter dan de eventuele nadelen.... Overigens heb ik er niet zo bijzonder veel last van eigenlijk. Ondanks een gewoon ISDN lijntje.. (ik moest weer zo nodig in één of ander gat gaan wonen waar geen kabel of adsl is..En internet via sat. is ook al geen feest diepezucht..zeur, zeur)

J.A.F._Doorhof

Tja,
Durf er ook bijna niets meer van te zeggen, maar hier laadt ook alles razendsnel, behalve soms de indexpagina.

Mischien toch maar weer terug naar IE Bram ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

Frank, denk je nou echt dat ik het niet met IE heb geprobeerd.... Uiteraard net zo snel/langzaam. Maar volgens mij weten jullie gewoon niet wat snel internet is ;D Begrijp alleen niet zo dat je hier wel iets mag zegen of het feit dat scene 48 op die en die dvd een tikkeltje te rood is, maar als je opmerkt dat een forum steeds langzamer wordt het onder de noemer zeuren valt :-\ Ik vraag me trouwens ook af waarom er nog zoveel op dvdforum.nl wordt gepost terwijl we hier het 'beste' forum hebben ???

Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

dick

Quotemaar als je opmerkt dat een forum steeds langzamer wordt het onder de noemer zeuren valt

Ik zie eigenlijk geen gekke antwoorden op jouw 'forum traag' topic.. Wel wat tips hoe je het zou kunnen verbeteren etc. Maar niet echt gekke dingen..Trouwens, je noemt het zelf zeuren!! (zeur mode aan/zeur mode uit) En waarom er bij dvdforum zo driftig gepost wordt, tja, waarschijnlijk weten ze niet dat het hier veel gezelliger is.. ;)

J.A.F._Doorhof

Mischien moeten we wat meer promotie doen, en wat makkelijkere vragen gesteld worden ?

MvrGr.
Frank

PS.
Zie het ook niet als gezeur.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Ja laten we lekker topics als:

"Welke receiver moet ik kopen voor mijn Jamo boxjes" binnenhalen... Goed voor de topic-counter.

Goed plan Bram!

Alsof we het nog nooit over de snelheid van het forum gehad hebben...

Tsjongejonge...

Ik zet de notify of replies bij deze uit...

J.A.F._Doorhof

Jongens laten we elkaar wel in elkaars waarde laten aub. We moeten het gezelig houden ;D.

Make topics not war.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

Sorry, het zijn de gorilla's van sir-round...
Quote from: MrPink on June 27, 2002, 16:36:46Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd waar jij die beren ziet...woon je tegenover een dierentuin? ;D

Groetjes,
Oscar
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

Bram

Bedankt Frank dat je het (gelukkig) als opbouwende kritiek ziet

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 28, 2002, 17:31:26Mischien moeten we wat meer promotie doen, en wat makkelijkere vragen gesteld worden ?

MvrGr.
Frank

PS.
Zie het ook niet als gezeur.
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek