Versterker Shootout bij Jiri

Started by Jiri, December 3, 2004, 11:53:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

August


reMC

Quote from: August on January 17, 2005, 21:30:45
Kabels al ingespeeld? ;)

Denk het niet ;)

Bij deze meld ik mij wel officieel aan en neem ik mijn 47labs Gaincard mee. Geen Sun Audio buizenversterker dus.

Jiri

Quote from: August on January 17, 2005, 21:30:45
Kabels al ingespeeld?  ;)

Inderdaad zoals reMC al opperde, nog lang niet... ::) Moet nog wel een weekje of 5.
Maar ik kan je al wel vertellen dat de kabel met de dag beter presteerd, Hij speelt nu al op een niveau van een echtheid en snelheid wat ik eigenlijk nog nooit eerder heb gehoord. Ik denk zelfs dat de kabel nu al veel mooier speelt dan het geleende paar van 3 meter 4719. Die kabel had volgens Wilco nieuwe plugjes (vandaar waarschijnlijk) Het is echt een waanzinnige kabel, en speelt wat mij betreft nu al op een voor mij ongekend niveau, en laat de Nordost SPM reference en de Reddawn ver achter zich... ;)
Dus wat mij betreft kunnen we voor begin maart wel een aantal data gaan prikken....
Opties zijn...
Zaterdag 26 februari
Zaterdag 5 maart
Zaterdag 19 maart..

Wie o wie kan?

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

reMC

Quote from: Jiri on January 17, 2005, 22:24:13
Inderdaad zoals reMC al opperde, nog lang niet... ::) Moet nog wel een weekje of 5.
Maar ik kan je al wel vertellen dat de kabel met de dag beter presteerd, Hij speelt nu al op een niveau van een echtheid en snelheid wat ik eigenlijk nog nooit eerder heb gehoord. Ik denk zelfs dat de kabel nu al veel mooier speelt dan het geleende paar van 3 meter 4719. Die kabel had volgens Wilco nieuwe plugjes (vandaar waarschijnlijk) Het is echt een waanzinnige kabel, en speelt wat mij betreft nu al op een voor mij ongekend niveau, en laat de Nordost SPM reference en de Reddawn ver achter zich... ;)
Dus wat mij betreft kunnen we voor begin maart wel een aantal data gaan prikken....
Opties zijn...
Zaterdag 26 februari
Zaterdag 5 maart
Zaterdag 19 maart..

Wie o wie kan?

Groetjes,
Jiri

Voor dit soort zaken maak ik tijd vrij! :D Ik kan elke dag!

Leuk dat je zo tevreden bent met de kabel zeg!

jan-rotterdam


Audiofiel

Quote from: Jiri on January 17, 2005, 22:24:13
Maar ik kan je al wel vertellen dat de kabel met de dag beter presteerd, Hij speelt nu al op een niveau van een echtheid en snelheid wat ik eigenlijk nog nooit eerder heb gehoord.
Dan is hij mooi op dronk bij de shootout!
Is die kabel trouwens nu ook zo dun als die kleinere variant?

QuoteDus wat mij betreft kunnen we voor begin maart wel een aantal data gaan prikken....
Opties zijn...
Zaterdag 26 februari
Zaterdag 5 maart
Zaterdag 19 maart..

Ik zou alle 3 de dagen kunnen, maar op 5 maart ga ik eerst 's ochtends naar de Klokhuisdag, dus kan ik pas na het middaguur. Ik zal minimaal 1 Classé meenemen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joep

Quote from: reMC on January 17, 2005, 22:14:12

Bij deze meld ik mij wel officieel aan en neem ik mijn 47labs Gaincard mee. Geen Sun Audio buizenversterker dus.


En ook geen Shigaraki meer. Geen partij voor de Gaincard! :'( :'(

reMC

Quote from: Proprius on January 18, 2005, 09:32:01
En ook geen Shigaraki meer. Geen partij voor de Gaincard! :'( :'(

Ik zou het heel leuk vinden als je de shigi nog wél mee zou/mag nemen!

Eens horen of er met een hogere resolutie en gewoon betere bron nog steeds weinig van de trafo te horen is bij de Gaincard ivm de Shigi...
Misschien loopt de Gaincard door de trafo dan wel tegen een beperking aan, ik ben benieuwd hoor dus wat mij betreft.. O0

Jiri?

Joep

Quote from: reMC on January 18, 2005, 09:37:20
Ik zou het heel leuk vinden als je de shigi nog wél mee zou/mag nemen!

Eens horen of er met een hogere resolutie en gewoon betere bron nog steeds weinig van de trafo te horen is bij de Gaincard ivm de Shigi...
Misschien loopt de Gaincard door de trafo dan wel tegen een beperking aan, ik ben benieuwd hoor dus wat mij betreft.. O0

Jiri?

Nee man, zo te lezen komen er al genoeg versterkers langs. Jouw Gaincard, de Lavardin, Audio Research...daar hoeft mijn Shigaraki niet noodzakelijkerwijs tussen te staan (niet apart genoeg, zeg maar)

ReMC, we kunnen dat wel een andere keer doen.

August

#59
Ik kan nu nog onder voorbehoud op alle genoemde data. Jiri wil vast wel even aangeven wie er nu mogen komen en met welke apparatuur, want om eerlijk te zijn lijkt mij niet het doel om een shigaraki en een gaincard met elkaar te vergelijken, daarvoor kunnen jullie ook bij elkaar meet&greeten. Edit: kijk Proprius is me net voor :)

Ik breng mee: Audio Research VSi55 geïntegreerde PP buizenbak.

garmtz

Hoho, heb niet gezegd dat de Lavardin zeker is!!!

reMC

Quote from: garmtz on January 18, 2005, 09:57:13
Hoho, heb niet gezegd dat de Lavardin zeker is!!!

Ik ook niet, dat maakt Proppie er van.. ;)

August, je hebt gelijk :D

Joep

Quote from: garmtz on January 18, 2005, 09:57:13
Hoho, heb niet gezegd dat de Lavardin zeker is!!!

Ok, sorry Garmt.

Ga je er wel je best voor doen? Ah, toe? ;D

Audiofiel

Wat is eigenlijk het rendement van de Tannoy Dimension TD 12? Ik neem aan dat we daar op gaan luisteren?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jiri

Quote from: Audiofiel on January 18, 2005, 10:23:54
Wat is eigenlijk het rendement van de Tannoy Dimension TD 12? Ik neem aan dat we daar op gaan luisteren?

Ja daar gaan we op luisteren. Ze hebben een gevoeligheid van 92 db.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Helemaal bovenaan in de eerste post heb ik een overzichtje gemaakt van wie er kan en wie wat meeneemt.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Audiofiel

Quote from: Jiri on January 18, 2005, 11:32:10
Helemaal bovenaan in de eerste post heb ik een overzichtje gemaakt van wie er kan en wie wat meeneemt.

Toppiejopppie!
Als het me lukt om iemand mee te laten helpen met inladen, dan neem ik misschien de CA-400 wel mee. Uiteraard heb ik dan ook iemand nodig om mee te helpen uitladen!

Ben je nog geïnteresseerd in een shootout met je ML CD-speler? Dan kan ik mijn loopwerk meenemen!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joep

#67
Hoi Jiri,

Ik kom het 47 Labs Promoteam versterken, als je nog plek hebt!
Ben alledrie de dagen vrij.

garmtz

Quote from: Jiri on January 17, 2005, 22:24:13
Zaterdag 26 februari
Zaterdag 5 maart
Zaterdag 19 maart..

Ik kan 5 maart niet...

August

Ik kan 19 maart eigenlijk toch niet   :-[
De voorkeur gaat bij mij uit naar 26 februari.

markvl

Mocht je nog een extra buizenamp willen horen: hopelijk is eind februari mijn Melody SP3 binnen.
En ik kan in principe ieder van de genoemde dagen.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

markvl

 >:( >:( >:(

Quote from: markvl on January 18, 2005, 19:28:23
Mocht je nog een extra buizenamp willen horen: hopelijk is eind februari mijn Melody SP3 binnen.

... niet dus!
Ik hoor net dat ze van het bedrijf dat hem ontwikkeld heeft deze versterker niet naar Europa mogen uitvoeren.
Dus jammer maar helaas...

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

patrick_vdb

Hi,

Oei Mark, da's jammer...je hebt het wel al vaker over deze amp gehad en dan is dit toch wel een domper :-[ Waarom mogen ze 'm eigenlijk niet naar Europa uitvoeren? Hebben ze geen CE-goedkeuring gekregen?

mvrg

Patrick

VlisChris

Je kent niet iemand in Amerika of waar dan ook dat die daarheen verzonden kan worden, en dat die daarna desnoods met een andere doos eromheen etc weer naar jou verzonden kan worden?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

markvl

AV123 is niet de producent, maar de importeur voor de USA.
Ze hebben van de producent (nog) geen licentie gekregen voor de verkoop in Europa.
Je kunt hem hier wel kopen; met name in Frankrijk en Duitsland schijnen wat leveranciers te zijn.
Alleen was dit een aanbieding van amp + speakers voor de halve prijs...
En met de huidige dollarkoers dus incl. import samen goedkoper dan hier de amp alleen.

Ik kan eens vragen of ze me niet de speakers los kunnen verkopen, en de amp er als 'free gift' bij doen ;)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.