Versterker Shootout bij Jiri

Started by Jiri, December 3, 2004, 11:53:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: patrick_vdb on April 29, 2005, 08:28:04
Verder ben ik het gewoon met je eens dat een bare-wire aansluiting te prefereren valt, daarna spades en dan pas de banaan.
Dat is de goede volgorde!

QuoteOok bij een permanente opstelling behoeft bare-wire niet altijd het meest praktisch te zijn. Geheel afhankelijk van de dikte van de kabel en de diameter van de aansluiting in de connector, de plaatsing van de connectoren (vooral bij bepaalde meerkanaals versterkers) etc. kan een spade of banaan toch praktischer worden, maar niet beter.
Een bare-wire kabel hoeft er natuurlijk niet altijd hetzelfde uit te zien. Bare wire is immers heel flexibel. Je hoeft niet per se alle aders te gebruiken in het 'gat', je kunt ook de kabels 'terug laten lopen' tot een kleiner formaat om een praktischer aansluiting te krijgen, zoals Garmt al voorstelt met het 'knippen tot een spade'. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Quote from: Garmt on April 29, 2005, 08:39:50
Als mijn tapijt ligt, ben je welkom! Kan nog wel een paar weekjes duren...  :-\  Zal er vaart achter zetten, weet toch al welke ik wil hebben... :)

Wellicht ook leuk om (tegen die tijd) mijn Red dawn ernaast te houden?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jiri

Quote from: FrenkB on April 29, 2005, 09:30:16
Wellicht ook leuk om (tegen die tijd) mijn Red dawn ernaast te houden?

Ja Cool....daar ben ik wel voor...
@ Garmtz...jij toch ook?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

reMC

Quote from: Garmt on April 29, 2005, 07:36:09
Nou, even serieus dan... Ik zag dat Wilco ook op deze manier de 4719 aansluit. Hij knipt gewoon een spade van de uiteindes.

Whahaha, dus in het midden van het uiteinde (snap je het nog? ;D) knip je een vierkant eruit, zodat je een vork met twee stelen krijgt? :D

garmtz

Quote from: Jiri on April 29, 2005, 09:33:52
Ja Cool....daar ben ik wel voor...
@ Garmtz...jij toch ook?

Ja hoor, ik ben voor... En ik denk dat Frank ook best benieuwd is naar de combi met Lavardin... ;)

garmtz

Quote from: reMC on April 29, 2005, 10:31:57
Whahaha, dus in het midden van het uiteinde (snap je het nog? ;D) knip je een vierkant eruit, zodat je een vork met twee stelen krijgt? :D

Dat klopt!  8)

reMC

Maakt het klankmatig dan geen verschil of de hele strip of maar een halve centimeter daarvan contact maakt?

garmtz

Quote from: reMC on April 29, 2005, 11:00:54
Maakt het klankmatig dan geen verschil of de hele strip of maar een halve centimeter daarvan contact maakt?

Meestal is de mate van druk per oppervlak het belangrijkste, dus goed aandraaien is erg belangrijk! Ook echter het contactoppervlak is belangrijk, dus eigenlijk moet je de spade nauwkeurig knippen, zodat hij niet te klein en niet te groot is. Maargoed, groter dan het oppervlak van de binding post wordt het niet...

myself

Quote from: FrenkB on April 29, 2005, 09:30:16
Wellicht ook leuk om (tegen die tijd) mijn Red dawn ernaast te houden?
moet je ze wel nog even snel inspelen  ;D Dat wordt 24x7 je versterker aanzetten frank  :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

Quote from: myself on April 29, 2005, 11:19:04
moet je ze wel nog even snel inspelen  ;D Dat wordt 24x7 je versterker aanzetten frank  :P

En muziek er doorheen sturen, anders spelen ze niet erg hard in... :)

Joep

Quote from: reMC on April 29, 2005, 10:31:57
Whahaha, dus in het midden van het uiteinde (snap je het nog? ;D) knip je een vierkant eruit, zodat je een vork met twee stelen krijgt? :D

Ja! Precies! Ik heb het zelfs nog gezien in Wilco's oude appartement. Hij had geloof ik een driehoek eruit geknipt (is natuurlijk veel makkelijker dan een vierkantje knippen als je er bij nadenkt...) ;D

FrankB

Quote from: myself on April 29, 2005, 11:19:04
moet je ze wel nog even snel inspelen  ;D Dat wordt 24x7 je versterker aanzetten frank  :P

Quote from: garmt
En muziek er doorheen sturen, anders spelen ze niet erg hard in... :)

Antwoord gegeven ;D. M'n versterker staat al 24*7 aan, straks ook zachtjes de tuner. Even een stoomcursus inspelen ;)

Quote from: garmt
Ja hoor, ik ben voor... En ik denk dat Frank ook best benieuwd is naar de combi met Lavardin... ;)

Ssssssssst .....  ;D 8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Quote from: Jiri on April 29, 2005, 07:39:08
Nee... geen twijfel, we doen het gewoon!
Zeg maar wanneer ik welkom ben.

Groet,
Jiri
he jiri,

moet jij niet toevallig morgen een dagje naar de efteling? en als je dan toch daar naartoe gaat, kun je dan je 4719's even bij mij afgeven om de hoek  ;D kan ik ze meteen met de Red Dawns vergelijken  :P want 4719's via de winkel krijgen valt niet mee
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Jiri

Quote from: myself on April 29, 2005, 15:40:59
he jiri,

moet jij niet toevallig morgen een dagje naar de efteling? en als je dan toch daar naartoe gaat, kun je dan je 4719's even bij mij afgeven om de hoek  ;D kan ik ze meteen met de Red Dawns vergelijken  :P want 4719's via de winkel krijgen valt niet mee

Eehhh...nou heel toevallig.......... Ehh, Nee!! ::)
Kom maar naar Den Haag (met je Red-dawns)... Je bent van harte welkom.... ;D
Of gewoon Wilco van Audio-cube bellen.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200