Versterker Shootout bij Jiri

Started by Jiri, December 3, 2004, 11:53:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Gefeliciteerd Mark. Met die uitstekende Vifa ringradiator er in!  8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

markvl

Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Audiofiel

Het wordt een beetje off-topic, maar wat mij betreft gaat zo'n ringradiator ver genoeg door in het hoog, daar heb je geen extra supertweeter voor nodig. Brengt weer allerlei fase- en filterproblematiek mee. Hoe meer speakers, hoe moeilijk het is om het geluid weer homogeen te krijgen als luidsprekerbouwer.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

markvl

Ik heb voor de luidsprekers maar een aparte thread geopend: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23873.0
Daarin staat een quote van de ontwerper over zijn gedachten over units, filters, etc..

Maar terug naar versterkers.
Jiri, heb je al gedachten over de planning?

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Duck Twacy

Als je het goed wil doen, zorg dan ook voor een pwm amp.

Bv de Hypex UcD 180 (weegt wel 95 gram!) of UcD 400. Waarschijnlijk meteen de winnaar van de avond  ;D

Audiofiel

Quote from: Duck Twacy on December  5, 2004, 22:39:38
Bv de Hypex UcD 180 (weegt wel 95 gram!) of UcD 400. Waarschijnlijk meteen de winnaar van de avond  ;D

Qua gewicht misschien ;D
Een shoot-out op voor hand voorspellen? "It ain't over until the Fat Lady sings!"  8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jiri

Quote from: markvl on December  5, 2004, 16:59:07

Jiri, heb je al gedachten over de planning?


Ah, nee nog even niet, ik wil eerst wachten op mijn nieuwe speakerkabels, die komen hoop ik voor het einde van het jaar.
Dan moeten ze nog geruime tijd inspelen, dus de verwachting voor de eerste shootout ligt zo ergens in februari denk ik..

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

reMC

Quote from: Jiri on December  6, 2004, 07:20:24


Ah, nee nog even niet, ik wil eerst wachten op mijn nieuwe speakerkabels, die komen hoop ik voor het einde van het jaar.
Dan moeten ze nog geruime tijd inspelen, dus de verwachting voor de eerste shootout ligt zo ergens in februari denk ik..

Al hopend op het kunnen meenemen van een Sun Audio buizenversterker meld ik mij bij deze aan voor de shoot-out :D

Jiri

Quote from: reMC on December  8, 2004, 11:09:50


Al hopend op het kunnen meenemen van een Sun Audio buizenversterker meld ik mij bij deze aan voor de shoot-out :D

O0
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Joep

#34
Quote from: reMC on December  8, 2004, 11:09:50


Al hopend op het kunnen meenemen van een Sun Audio buizenversterker meld ik mij bij deze aan voor de shoot-out :D

Die hij zelf in elkaar gaat zetten met behulp van de hete krultang van z'n moeder en de gesmolten zilveren lepeltjes van z'n vader

O0  ;D O0  ;D O0  ;D O0

August

Quote from: Brandon on December  4, 2004, 09:25:48
is er toevallig niemand met een Audio Research buizenbak?

Jawel, ik heb een geïntegreerde AR, bij voldoende interesse wil ik die wel meenemen. Hoe doen jullie dat eigenlijk met opwarmen?

Jiri

Quote from: August on December 16, 2004, 09:07:18


Jawel, ik heb een geïntegreerde AR, bij voldoende interesse wil ik die wel meenemen. Hoe doen jullie dat eigenlijk met opwarmen?

Vroeg komen, op spanning zetten en dan eerst een paar uur naar andere versterkers luisteren...
Thenx voor je aanbod...

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

August

#37
Ok, alhoewel ik me afvraag of alle versterkers zomaar aan willen of kunnen zonder aangesloten speakers.

Misschien nog iets meer over mijn versterker, het is de goedkoopste Audio Research, maar de muzikaliteit en authoriteit is erg groot. Hij is dan ook afgeleid van circuits van andere AR versterkers, waar jaren ervaring en ontwikkeling in zitten. Ik heb er zelf mijn Densen transistorversterkers (voor-eind) voor weg gedaan.

Ik hoop dat dit een beetje representatief is voor de prijsklasse, ik ben wel benieuwd om hem eens te horen in een ander systeem dan het mijne, en in vergelijking met wat andere versterkers.

Hier nog een review van hifi.nl: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1877 en van soundstage  http://www.soundstage.com/revequip/audioresearch_vsi55.htm

Jiri

Quote from: August on December 16, 2004, 11:08:15
Ok, alhoewel ik me afvraag of alle versterkers zomaar aan willen of kunnen zonder aangesloten speakers.

Misschien nog iets meer over mijn versterker, het is de goedkoopste Audio Research, maar de muzikaliteit en authoriteit is erg groot. Hij is dan ook afgeleid van circuits van andere AR versterkers, waar jaren ervaring en ontwikkeling in zitten. Ik heb er zelf mijn Densen transistorversterkers (voor-eind) voor weg gedaan.

Ik hoop dat dit een beetje representatief is voor de prijsklasse, ik ben wel benieuwd om hem eens te horen in een ander systeem dan het mijne, en in vergelijking met wat andere versterkers.

Hier nog een review van hifi.nl: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1877 en van soundstage  http://www.soundstage.com/revequip/audioresearch_vsi55.htm

Mooie reviews...
Maakt mij zeer nieuwsgierig naar deze versterker...
Ik houd je op de hoogte via deze thread over wanneer het een en ander gaat plaatsvinden... ;)

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

reMC

Quote from: Jiri on December 16, 2004, 11:21:00


Mooie reviews...
Maakt mij zeer nieuwsgierig naar deze versterker...
Ik houd je op de hoogte via deze thread over wanneer het een en ander gaat plaatsvinden... ;)

Groet,
Jiri

Reviews zijn positief maar ach....

Nu MOET ik er wel bij zijn Jiri! :D

Jiri

Quote from: reMC on December 16, 2004, 11:34:45


Reviews zijn positief maar ach....

Nu MOET ik er wel bij zijn Jiri! :D

Wilde je terugkrabbelen dan? >:( ;)
Inderdaad, dan kunnen we een rechtstreeks vergelijk doen tussen de Audio Research en de Sun Audio.. ;D O0
Kan niet wachten.. ;)

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

August

#41
Uiteraard zeggen reviews niet alles. Toch heb ik deze versterker puur op het merk en de reviews gekocht, zonder te luisteren. Ik had namelijk bij iemand anders al AR gehoord, en dat klonk super, en omdat ik wel van een gokje houd deze versterker gekocht (vanuit buitenland). Pas toen hij er was en ik geluisterd had mijn transistorbakken te koop aangeboden.

Maar goed, ReMC je weet wat buizen kunnen doen in SE, ben benieuwd wat je van PP vindt.

reMC

Quote from: August on December 16, 2004, 11:52:36
Maar goed, ReMC je weet wat buizen kunnen doen in SE, ben benieuwd wat je van PP vindt.

SE ???
PP ???

:)

bmateijsen

#43
Oke.. stukje educatie van afkortingen ;)

PP = Push Pull
SE = Single Ended

Groet Bjorn

reMC

Quote from: bmateijsen on December 16, 2004, 12:23:26
Oke.. stukje educatie van afkortingen ;)

PP = Push Pull
SE = Single Ended

Groet Bjorn

;D Vrij logisch inderdaad..

Ik ben heeel benieuwd naar Audio-Research en PP!

reMC

Jiri,

Ik wil zeker niet terugkrabbelen ;) maar weet niet zeker of ik een Sun Audio kan brengen..

Jiri

Quote from: reMC on December 16, 2004, 12:36:53
Jiri,

Ik wil zeker niet terugkrabbelen ;) maar weet niet zeker of ik een Sun Audio kan brengen..

Dat zou heel jammer zijn...
Heb je Wilco daarover al gesproken?

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

Wow, een Audio Research erbij!  8)

reMC

Quote from: Jiri on December 16, 2004, 13:07:43


Dat zou heel jammer zijn...
Heb je Wilco daarover al gesproken?

Groetjes,
Jiri

Nee, nog niet.

Joep

Als Jiri het net zo handig vind als ik, wil ik mijn op-amp Shigaraki (standaard versie) misschien wel meenemen. Handig omdat ik hem onder mijn arm mee kan nemen, maar eigenlijk vooral omdat het buizen- noch een transistorversterker is!

Handig?