Geluidskaart, Auzentech, M-audio, Club3D, Creative

Started by el-jorge, December 3, 2004, 10:21:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rody

Als je iTunes gebruik kun je een airport express aanschaffen en deze dicht bij je versterker zetten, zodat je geen lange optische of analoge kabel hoeft te trekken.

el-jorge

Quote from: Rody on November 30, 2007, 19:40:46
Als je iTunes gebruik kun je een airport express aanschaffen en deze dicht bij je versterker zetten, zodat je geen lange optische of analoge kabel hoeft te trekken.

Niet zo'n interesse in. Laten we het maar over de verschillende geluidskaarten hebben ;)
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Xstream

El Jorge,

Ik kijk zelf voornamelijk naar een geluidskaart die alles 1:1 doorstuurt omdat ik hem voor m'n HTPC wil gaan gebruiken. Ik heb niet voor niks zo'n dikke receiver :P
M.b.t. games is naar mijn weten creative vaak WEL weer goed. Alleen met muziek schieten ze gewoon te kort. Dus puur de surround en effecten beleving kunnen ze goed neerzetten.

Doe anders even een search op het tweakers forum, daar wordt dit topic vaak besproken.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

el-jorge

Quote from: Xstream on December  1, 2007, 13:05:33
El Jorge,

Ik kijk zelf voornamelijk naar een geluidskaart die alles 1:1 doorstuurt omdat ik hem voor m'n HTPC wil gaan gebruiken. Ik heb niet voor niks zo'n dikke receiver :P
M.b.t. games is naar mijn weten creative vaak WEL weer goed. Alleen met muziek schieten ze gewoon te kort. Dus puur de surround en effecten beleving kunnen ze goed neerzetten.

Doe anders even een search op het tweakers forum, daar wordt dit topic vaak besproken.



Heb ik al gedaan, en gepost ook. Ik zoek eigenlijk hetzelfde als jou, alleen voor mij komen die punten op een 2e plaats (bedacht ik me deze week pas). Ik gebruik de kaart toch gewoon het meest voor gamen. Daarom zat ik ook te denken aan de auzentech X-Fi prelude, misschien wel het beste van 2 werelden.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Xstream

Quote from: el-jorge on December  1, 2007, 13:55:39
Daarom zat ik ook te denken aan de auzentech X-Fi prelude, misschien wel het beste van 2 werelden.
Lijkt me ook een uitstekende kaart :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

qinq

Maar wat is nou de goedkoopste die digitaal 1:1 doorgeeft. En niet eerst omzet naar 48khz.

Xstream

Mja, ik (we) zijn natuurlijk geen lopende prijs catalogus :)

QuoteMocht ik nu al willen, dan zou ik op zoek gaan naar een op de CMI 8738-MX/8768 chips based geluidskaart en dan de alternatieve (bit perfect) drivers gaan gebruiken. Deze kaarten moet je voor heel weinig (25eu?) kunnen kopen........

For testing, you need:
- a CMI 8738-MX/8768 based soundcard with S/PDIF (which are available for around 10-15 USD)
- Windows 2000/XP/Vista

Some of the features are:
- bitperfect S/PDIF output for 16bit 44.1/48/88.2/96kHz stereo signals through kernel streaming / dsound / waveout
- bitperfect AC3/DTS passthrough
- multi-channel output (that disables the S/PDIF output port unfortunately)
- recording support
- basic mixer support
- UART support (but disabled for now)

Dus kaarten met C-Media chips CMI 8738-MX/8768/8788/8770 kunnen dit sowieso ... ook een Trust kaart zelfs. Dus, voel je vrij de goedkoopste op te zoeken :D

Het probleem zit hem voor mij in het switchen van audio ... wat die goedkope kaarten dan weer niet doen. die stel je in op 44.1 en als je een film aanzet blijft ie op 44.1 staan.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

djfrankel

Ik gebruik hier een club 3d agrippa DTS die ik heb aangesloten op mn reciever via toslink (optisch), ik heb voor de club 3 gekozen i.p.v. creative omdat die kaarten gebruik maken van EAX en als je dit op je reciever aansluit valt het geluid terug naar stereo. Met de agrippa heb je al je geluid echter in DTS en dit is voor games wel zo handig, voor muziek is DTS ook best prettig en films uiteraard ook.