OOP ?

Started by Arno P, December 2, 2004, 19:04:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

OOPS denk ik vaak...het schijnt heel vaak een kick te geven om een out of print dvd op de kop te tikken of te verkopen...en dat zie je dus ook bij KINDERFILMS die door volwassenen ineens erg gewild zijn (wedden dat de meeste geen kinderen hebben?) Ik heb het dus niet over de laatste PIXAR die voor HT volwassenen vaak een aardige demo of film opleveren..

En nu wil ik niet beweren dat wij met zijn allen geen gezonde HT tik hebben  ;D maar als ik aanbiedingen zie van DVD's van 101 honden of de kleine zeemeermin die dan zogenaamd OOP(S) zijn dan lach ik mij helemaal suf als er astronomische bedragen genoemd worden...

Het ligt er natuurlijk wat je hobby is, OOP verzamelen of de film de moeite waard vinden (of wellicht een enkeling die beide echt leuk vindt....over smaak valt ook niet te twisten...weet ik... ::) : ;)

Ik weet niet wat jullie ermee moeten maar ik moest het gewoon even kwijt... ;D ;)

Leonard Shelby

Het is maar hoe je het bekijkt.....

Iedereen die een paar honderd DVD's heeft staan (en dat zijn de meeste hier denk ik) is toch min of meer "verzamelaar".
Als je dan alle Disney's hebt maar die ene OOP niet dan ben je misschien wel bereid hier een hoop geld voor te betalen. Ik doe het zelf niet maar kan het toch enigzins begrijpen.

Ik heb OOP Disney's verkocht zien worden voor 80 + euro's, dus er zijn toch mensen erg graag hun verzameling compleet willen maken.

Rationeel valt zoiets niet te begrijpen (maar dat valt jou HT ook niet  ;D  ;))

Arno P

Quote from: Leonard Shelby on December  2, 2004, 19:48:20


Rationeel valt zoiets niet te begrijpen (maar dat valt jou HT ook niet  ;D  ;))


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lynxxx

OOP's verzamelen vind ik echt zonde van het geld. De meeste films komen eens in de paar jaar alsnog in een re-release, special edition, ultimate edition of weet ik het wat uit en zijn in de nieuwe versie vaak stukken beter en mooier dan de oude release die niet langerverkrijgbaar is. Disney maakt daar zelfs zeer handig gebruik van door om de paar jaar weer een of andere vage rerelease in de schappen te zetten. Ik heb een tijdje overwogen om een aantal Criterion OOP's op te sporen, maar de realiteit is dat de eerste releases daarvan tegenwoordig overtroffen worden door nieuwe releases op zowel r1 als r2. Daarnaast zit HD DVD er langzaam aan te komen wat een flinke investering in een OOP dvd voor mij nog minder interessant maakt. Het gaat immers uiteindelijk om de film en niet om in welk doosje hij zit of welke transfer er is gebruikt. Ik wil gewoon de beste beeld en geluid weergave.



Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Arno P

Quote from: Lynxxx on December  3, 2004, 18:38:14
OOP's verzamelen vind ik echt zonde van het geld. De meeste films komen eens in de paar jaar alsnog in een re-release, special edition, ultimate edition of weet ik het wat uit en zijn in de nieuwe versie vaak stukken beter en mooier dan de oude release die niet langerverkrijgbaar is. Disney maakt daar zelfs zeer handig gebruik van door om de paar jaar weer een of andere vage rerelease in de schappen te zetten. Ik heb een tijdje overwogen om een aantal Criterion OOP's op te sporen, maar de realiteit is dat de eerste releases daarvan tegenwoordig overtroffen worden door nieuwe releases op zowel r1 als r2. Daarnaast zit HD DVD er langzaam aan te komen wat een flinke investering in een OOP dvd voor mij nog minder interessant maakt. Het gaat immers uiteindelijk om de film en niet om in welk doosje hij zit of welke transfer er is gebruikt. Ik wil gewoon de beste beeld en geluid weergave.



Juist  ;)