Is een schotel altijd minimaal 60 cm?

Started by Axhill, November 29, 2004, 13:59:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Axhill

Ik weet niets van satellietontvangers e.d. Ik heb deze week een 43" pasma TV gekocht en heb begrepen dat het beste signaal van een schotel komt. Nu zit ik op internet informatie te vergaren.
Zo'n schotel is altijd minimaal 60 cm? Wij willen gewoon het aanbod hebben van kabel TV. Dus nederlandse, duitse, belgische + de commerciële zenders. En kan je een schotelantenne op een plat dak plaatsen of loop je dan kans dat hij er met een storm wordt afgeblazen?

Zou de digitale TV van KPN/Digitenne niet binnen een redelijk korte tijd net zo goed kunnen zijn als een schotel? Dus heeft het zin daarop te wachten?


bmateijsen

Het is een verschil in resolutie tussen digitenne en sateliet, waarbij de laatste de voorkeur heeft in absolute beeldkwaliteit. Toch als je ene 42" plasma hebt en je neemt 1 van de betere DVB decoders van digitenne, kan je daar een behoorlijk signaal uithalen..

Groet bjorn

aukemuis

Het kan aan mij ligge maar ik heb bij geen enkele dvb-t ontvanger het logo van RTL4 al een keer scherp in beeld gezien!


Robbo

Heb afgelopen weekend een schotel-antenne pakket van de Aldi bij mijn ouders geinstalleerd.   Niet gehinderd door enige kennis van het satelliet gebeuren had ik het ding in 2 uur tijd opgehangen en geinstalleerd. 

Een zeer leuke aankoop van 300 euro met goede handleiding (daarom lukte het  ;D ) compleet met sat finder en proefabo voor canal+   


Sjors

Quote from: Robbo on November 29, 2004, 15:33:42
Heb afgelopen weekend een schotel-antenne pakket van de Aldi bij mijn ouders geinstalleerd.   Niet gehinderd door enige kennis van het satelliet gebeuren had ik het ding in 2 uur tijd opgehangen en geinstalleerd. 

Een zeer leuke aankoop van 300 euro met goede handleiding (daarom lukte het  ;D ) compleet met sat finder en proefabo voor canal+   



Kijk dat is nog eens leuk om  horen :D

Groet, Sjors