Crystalio en ghosting, kom er niet meer uit.

Started by Michel, November 27, 2004, 15:11:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel

Na de eerste quick and dirty tryout van de Crystalio loop ik tegen een probleem aan waar ik zelf niet uit kom.
Als ik de test CD van Peter Finzell opzet (pal) zie ik naast woorden en menu items op een lichte achtergrond naast de itens vegen en strepen. Ook wel ghosting genoemd. De ghosting is altijd zichtbaar (ook op NTSC), maar valt pas echt op als je een donker menu item of balk op een lichte achtergrond projecteerd.

Ik heb zo ongeveer alle instellingen geprobeerd en zelf een factory reset gedaan, maar de ghosting blijft.
Eerder had ik ook last van kleine vibrerende streepjes, maar die ben ik na de factory reset wel kwijt.

Heeft iemand de gouden tip? Kabels zijn goed, want via de holo treed de ghosting niet op.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Probeer eens ipv een resolutie een format te kiezen.
dus ipv 1440x960 gewoon 960P.

Speel ook eens met je output format, bij mij waren de trillingen weg als ik 2x positieve sync selecteerde.

Probeer voor de test aub even een losse monitor met korte bekabelingen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

De monitor heb ik al geprobeerd. Hetzelfde resultaat.
Ik ga nu met de output formats spelen.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

Helaas het veranderd niet.

Ik denk dat ik Steelfixer maar eens ga vragen of ik met mijn Crystalio bij hem langs mag gaan zodat ik het bij hem even zou kunnen vergelijken.
Misschien is het een exemplarisch probleem en dat zou door deze tryout wel vastgesteld kunnen worden.

Ik zal eerst de reacties op het pixelmagicforum afwachten.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Lange1

Michel,je bent altijd welkom;kan je gelijk bij mijn scaler nakijken of ik 'm goed ingesteld heb....Het blijft voor mij allemaal een beetje "pixelmagic" materie. :-[.

Patrick

Michel

#5
Ik ben afgelopen donderdag bij Patrick geweest en helaas blijkt mijn crystalio een treurig geval van 'Dead on arrival' (defect dus). Mischien een koerier die wat lomp met het pakket omgegaan is, of anders gewoon een defect dat bij het testen op de lijn van PMS niet opgevallen is.

Patricks exemplaar werkte gelukkig op het schakelen tussen NTSC en PAL na, wel helemaal uit de kunst. Dat schakelen zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat hij PAL op 50,11Hz draait en de crystalio daar voor wat betreft het schakelen (nog) geen raad mee weet.

Ik wil bij deze ITC en PMS bedanken voor de uitstekende service want Frank heeft waarschijnlijk donderdag al een nieuw exemplaar voor me!

100 punten voor deze snelle service.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Roland

Top! En veel plezier met kijken alvast gewenst dan, maar dat zou dan toch onderhand moeten lukken :)

J.A.F._Doorhof

Wisselen van de resolutie ligt niet aan de 50.11 hz maar aan een software bug.
HEEL SOMS, LEES HEEL SOMS blijft de 60 hz of 50hz namelijk ook hangen bij mij.
Bij de oude software 3.0 was dit niet het geval PMS weer er nu van en gaat het oplossen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview