H/K, Philips of Onkyo dvd speler?

Started by Wouter R., November 26, 2004, 17:56:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wouter R.

Ik ben op zoek naar een dvd speler die een behoorlijke beeld en geluidskwaliteit heeft. Nu zijn er na wat rondkijken 3 spelers over gebleven.

-Harman Kardon DVD31
-Philips DVD963SA
-Onkyo DV-SP502E

De Philips is mooi gebouwd en ik kan hem voor een goede prijs kopen (€299,-). Philips had in het verleden naar mijn weten wel veel last van problemen en kwaaltjes. Is dit nog steeds zo?
Over de Harman Kardon spelers lees ik veel goeds, hoe verhoud de DVD31 zich t.o.v. de andere spelers? Onkyo apparatuur vind ik ook altijd goed in elkaar geschroefd maar wat zijn zijn kwaliteiten op beeld en geluid gebied?

De apparatuur waar de speler op aangesloten wordt zijn:
versterking-marantz
luidsprekers-mission
projector-sharp

Wat is jullie advies? 

Groeten,
Wouter

GPK

De hk of de philips. Inderdaad, de philips schijnt wel wat kwaaltjes te hebben..dus de hk ;D. Ken de spelers niet hel erg goed....Succes
Sonus Faber Toy monitor (white) / Audioquest Type4
Wadia 151 PowerDac Mini / Apple TV / RU Connected
Samsung UE40ES6710 / RU Connected
Sony VPL-HS60 met i-Visions 16:9 2.20 scherm / Gefen Copper

R

Wat dacht je van de nieuwe DV 4500 van marantz. Heb de 4400 gehad en was erg tevreden.

Wouter R.

Wat is er mis met de Onkyo?

De dv4500 heeft toch een videochip die wat minder is als die in de Philips en Onkyo? Ook speelt de marantz geen SACD en DVD-A als ik het goed heb. Hier zou ik ook graag een beetje mee expirimenteren.

Groeten,
Wouter

R

Ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar dit opties zitten er idd niet op. Dan zul je naar de 6500 moeten.

Wouter R.

De 6500 is weer boven mijn budget :(

Groeten,
Wouter

Mariusz

De Onkyo is een heel goede keus, zeer betrouwbaar en degelijk. Heb nog altijd spijt van mijn yamaha dvd-speler.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Vincent

Hi

Ik denk dat mijn keus ligt bij de 963 (en niet omdat ik er nu 1 te koop aanbied ;) )
De beeld en geluidskwaliteit van de Philips ligt op zeer
hoog niveau en kan nog veel hoger komen te liggen
door een paar upgrades. Dus mijn keus zou de philips zijn .
De philips is volgens mij ook de enige die de faroudja aan boord heeft

Grtz

Vincent

Wouter R.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Onkyo omdat ik er zo weinig negatieve verhalen over lees wat betreft bedrijfszekerheid.
De Philips is idd de enige met een Faroudja chip. Het is alleen zo dat ik in het verleden niet zo'n goede ervaringen heb opgedaan met Philips spelers. En de 963 heeft ook weer erg veel last van kwaaltjes. Warm worden, tjilpen dat zijn dingen waar ik mij mateloos aan ga ergeren.
Ik ben er van overtuigd dat de weergave kwaliteit van de Philips heel goed is (dat lees je namelijk overal). Echter is voor mij bedrijfszekerheid zeker zo belangrijk.

Nog even over de Onkyo. Vinden jullie dat de 502 zijn veel hogere prijs waard is t.o.v. de 402 (502=€449,-  402=€269,-)

Hier kun je de 402 en 502 naast elkaar zetten:
http://www.onkyo.net/uk/cms/products/home/dvd_play/DV-SP402E/indcomp.htm

Groeten,
Wouter

Wouter R.

Mijn zwarte Onkyo DV-SP502E, 3 setjes Oehlbach NF ICE BLUE en een Oehlbach Component Video Interconnect - VGA staan in bestelling!! Waarschijnlijk is het spulletje vrijdag wel binnen  :D.



Onkyo DV-SP502E


Oehlbach NF Set ICE BLUE


Oehlbach Component Video Interconnect - VGA

Nu zij de dealer dat het aan te raden is om de apparte analoge audio uitgang (dus niet front L en R van de analoge 5.1 uitgang) te gebruiken voor cd weergave. Maakt het verschil of ik voor cd gewoon front L en R van de 5.1 uitgang gebruik of idd de apparte analoge audio uitgang? Het gaat toch door dezelfde processor?

Groeten,
Wouter

Moony

Antwoord op je vraag heb ik helaas niet behalve dat ik ook de aparte analoge l/r uitgangen gebruik naast de 5.1 uitgangen. Volgens mij klinkt het door de li + re aansluiting van de 5.1 uitgangen iets zachter en doffer.
Hoe dat verder zit weet ik ook niet.


Maar waarom heb je uiteindelijk gekozen voor de 502 en niet voor de veel goedkopere 402?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Wouter R.

De 402 heeft een minder hoogwaardige video processor en ik wil in de toekomst met SACD en DVD-A aan de gang. Ook is de 502 in het zwart leverbaar en de 402 alleen in het zilver.

Groeten,
Wouter

Moony

Okay, duidelijk.
Ik twijfel nl. ook nog over een nieuwe prog.scan speler.


Veel plezier ermee iig. :)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Wouter R.

Hoi,

Ik heb de speler en kabels nu 1,5 week en ze bevallen erg goed.
Het loopwerk is lekker stil en de speler blijft mooi koel. Ook is de speler (en kabels trouwens ook ;D) mooi in elkaar geschroefd en staat hij lekker stabiel op zijn pootjes.

In het begin zag ik weinig verschil in beeldkwaliteit tussen mijn oude marantz en de nieuwe Onkyo. Omdat de Onkyo component aangesloten is lijkt het beeld onscherper dan mijn marantz via S-video. Het component beeld kijkt echter wel "filmischer". Dat S-video scherper lijkt komt doordat het een soort "edge enhancement" lijkt toe te voegen wat er voor zorgt dat het beeld "digitaal" overkomt. Het screendoor effect is via component ook minder duidelijk waarneembaar.
Na langer naar het beeld gekeken te hebben krijg ik sterk het iede dat snel bewegende beelden beter worden weergegeven. Dit heeft denk ik temaken met de betere videochip (108MHz in de Onkyo, 27MHz in de marantz).
Ook zijn er aardig wat verschillende instelmogelijkheden. Zo is er een instelling voor de gamma (off, low, medium, high) wat het precies doet weet ik niet maar op low of medium heeft het een positief effect op het beeld. Het lijkt "warmer" te worden.
Kunnen jullie misschien wat uitleg geven over wat gamma precies inhoud?

Het verschil tussen CD en SACD is niet wereld schokkend maar toch zeker waarneembaar. SACD klinkt analoger en het geluid is tastbaarder. Er is minder scherpte aanwezig en het laag is duidelijk minder "gecomprimeerd". Het meerkanaalseffect is niet bij iedere opname goed voor elkaar. Zo is mijn eerste SACD van Jamie Cullum en heeft de mixer ervoor gekozen om de stem van Jamie in alle speakers te mixen. Dit heeft als gevolg dat hij ergens in de ruimte zingt en niet voor je staat.
Wel moet ik het volume van de reciever vrij ver open draaien om een lekker geluid te krijgen (is het uitgangssignaal van de Onkyo zwak?). Is dit normaal?

Kortom ik ben erg tevreden met mijn nieuwe aanwinst  ;D

Groeten,
Wouter