BAF vulling

Started by ALFIrE, November 24, 2004, 08:36:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ALFIrE

Misschien een domme vraag,  maar kan her kwaad dat de BAF vulling conctact maakt met het filter?

Ik veronderstel dat bepaalde filtercomponenten, meerbepaald de weerstanden, wel es warm kunnen worden.  Zal het BAF dan niet smelten, vuur vatten of rook geven?

jowi

#1
Het zal nooit zo warm worden dat wat dat ook in brand zal vliegen.

Ik weet het niet zeker, dus hou me er ook niet verantwoordelijk voor, maar ik meen me te herinneren dat BAF ook wel gebruikt werdt in afzuigkappen... als onbrandbaar filter om vlammen te doven als je vlam in pan sloeg...

Test het eens door een stukje te verhitten (voorzichtig!) en te kijken of en wanneer het ontbrandt. Zet wel een emmertje water klaar!

ALFIrE

Ik heb zopas es een stukje verhit met een aansteker.  Als de vlam op een 3 mm afstand is, begint het te smelten.  Indien er rechtstreeks contact is met de vlam, smeult het en kan het ontvlammen.

Ik vermoed dat het geen probleem zal geven in een speaker, ook al door de constante luchtbeweging intern.  Ik zal ook mara losje gaan vullen.

Ooit heb ik es in de auto een paar weerstanden kunnen doen smeulen, maar dat was dan wel bij hogere wattages.  Daarom ben ik nogal bevreesd met dit soort zaken  :-X

Erik van Voorst (in memoriam)

Kies sowieso een weerstand welke nauwelijks warm wordt...een (te) warme weerstand zorgt ook gehoormatig een verandering in het geluid (veranderd van waarde)...m.a.w. kies een wat hogere wattage.

Baf in de speaker tegen het filter is geen enkel probleem  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ALFIrE

thx voor de replies!

nu kan ik met een rustig geweten verder werken aan mijn speakers!