DIY Speaker

Started by Jean Pierre, November 24, 2004, 19:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Pierre

Beste mensen!

IK heb in de herfstvakantie een stel mooi klinkende boxen gemaakt (scirocco van speaker en co). Ik ben hier zeer te vreden mee. Maar ik wou um graag nog afwerken. En aangezien er in deze versie wat lelijke foutjes zitten( iets te diep ingefreesde tweeters wat naden enz), vroeg ik me af is het niet verstandiger om een nieuwe kast te maken strak enz. door alles op maat te laten zagen? Of zijn de naden en de iets te grote tweeter verzinkingen nog goed op te knappen? (ik stoor me er toch best wel aan dat die tweeters wat te groot zijn uitgefreesd...)  Zodat ik dr geen last meer heb, en de naden grondig dicht zijn zodat er niet kwaliteit verloren gaat?

Mvg,

jeroen_B

kun je foto's plaatsen van de schoonheidsfoutjes ?
Misschien dat het simpeler is om die te repareren als dat je een hele kast bouwd. Een andere kast heeft weer als voordeel dat je hem steviger kan bouwen.

kuiperik

Is een mooie speaker, de Scirocco, heb deze ook wel eens beluisterd bij Speakerland. Jammer van de schoonheidsfoutjes. Je kunt een kast trouwens iets gemakkelijker mooi afgewerkt krijgen door over de kanten met de naden naderhand nog dunner MDF te plakken. Is ook een manier om je baffle iets dikker te maken.

Indien je denkt dat je de kast nog wat kunt verbeteren zou je hem opnieuw kunnen maken met de nodige verstevigingen erin. Indien je hem al verstevigd, verzwaard met bitumen, etc hebt, dan is het misschien makkelijker om hem bij te werken.

Ander voordeel van een nieuwe bouwen is dat je tijdens het bouwen de huidige kunt laten spelen. Je kunt dan ook iets makkelijker de tijd nemen om de kast op je gemak op te bouwen en af te werken.  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Jean Pierre

Ik zal morgen ff wat fotos maken van de naden etc, 
De speaker heb ik nog niet verzwaard met loodbitumen etc. Ook is binnen in het pritex niet super netjes aangebracht en aangezien het niet vast wou met lijm heb ik op de hoek punten een nietje gezet(mag dit  eingelijks wel?), ook bij het scheidings deel is het iets te kort(Wat de mid unit afscheid van bass en tweeter).

Ik heb gelijk maar ff fotos gemaakt verveelde me een beetje  ::) :P


Hier zie je de bovenkant, de zijkant is iets te kort.



Hier zie je de tweeter welk ik heb geprobeert op te vullen met plamuur :S beetje mislukt zoals jullie zien... De zwarte rand aan de zijkant is een klein naadje waar wel lucht doorheen kan :S


Hier het zelfde verhaal eingelijks alleen niet opgevult met plamuur had de frees iets minder diep in gesteld..

mvg,

Sullivan

Hoe bevallen je DIY speakerkapels?

mvg,
Frank

Jean Pierre

Quote from: Sullivan on November 25, 2004, 09:27:44
Hoe bevallen je DIY speakerkapels?

mvg,
Frank

jaah! en ik moet zeggen ben er best tevreden over!