Mijn HT & Stereo Livingroom (20-1 Downgrade)

Started by Workaholic, April 25, 2010, 12:33:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

diceman

Quote from: Workaholic on September 27, 2010, 20:18:00
Tijd voor een update.. de laatste tijd erg druk geweest met mijn werk (slechte markt en hoge targets --> hard werken).

Vorige maand een nieuw vrijstaand huis gekocht en momenteel is men druk bezig met de verbouwing. Zelf heb ik het nodige gestript en twee weken terug al wat kabels getrokken en een aparte stroomgroep voor de tv/audio laten aanleggen.

Hierbij alvast een voorproefje..







Aparte stroomgroep laten aanleggen + contactdozen voor hifi spullen :) + netwerk/internet/tv bedrading door het hele huis (dubbel uitgevoerd). Alles laat ik uitkomen in de kelderkast op een plank met patchkast en tv splitter, server, modems etc.

De bedoeling is om alles in een nieuw (zwevend) meubel te zetten. (hoogglans wit). Maar ik heb er helaas nog geen kunnen vinden die 60cm diep is (zie ook mijn topic).. en mogelijk ook aan de muur kan.

Daarnaast nog wat Klik aan Klik uit materiaal (inbouw, dimmers etc)verwerkt links en rechts om alles met de harmony te kunnen bedienen (met RF converter).

Binnenkort meer foto's :)


misschien dat je hier kan slagen, is een forumdealer, en maakt geloof ik ook eventueel op maat.Verder ziet het er goed uit zowel de woning als de gebruike aparatuur 8)
http://www.good2bhome.nl/shop/minimalistic-p-41.html

Workaholic

#52
Quote from: Martijn90 on November 21, 2010, 19:42:11
Ziet er al mooi uit. Die speakers en Classé  :inlove: Zie volgens mij ook dat mijn oude sub er nog staat?  8)

Inderdaad je oude sub ;) Moet nu alleen nog een WAF plaatsje vinden in het huis om hem te plaatsen :)

Quote from: Madhouse on November 21, 2010, 19:31:43
Mooi zo! En die speakers  :wub:

(waren de eerste speakers in een hoog segment die ik hoorde voordat ik aan de hobby begon, ik ben nog steeds verliefd)

Ze zijn te koop.. ;) Wil graag een 803d.. dus misschien is het nu je kans om je grote liefde te kopen hehe.

Quote from: diceman on November 21, 2010, 20:29:44
misschien dat je hier kan slagen, is een forumdealer, en maakt geloof ik ook eventueel op maat.Verder ziet het er goed uit zowel de woning als de gebruike aparatuur 8)
http://www.good2bhome.nl/shop/minimalistic-p-41.html

Thanks.. ben al druk bezig met Hielco. Helaas maakt men geen meubels op maat meer.. ga binnenkort nog is kijken of de volgende wat is.. http://www.good2bhome.nl/shop/wu-glossy-xl-180-p-65.html
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

Madhouse

Quote from: Workaholic on November 21, 2010, 22:09:52
Ze zijn te koop.. ;) Wil graag een 803d.. dus misschien is het nu je kans om je grote liefde te kopen hehe.

Gaat helaas voorlopig niet gebeuren. Als ik naar mijn droom speakers ga zal er ook andere versterking moeten komen, dus gaat hem voorlopig niet worden.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Workaholic

#54
Vandaag een nieuwe aanwinst binnen! Eerste indruk is SUPER

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden... :


Vrij onzuinig gereden voor een diesel en snelweg kilometers.. 665km ipv 750-800 (1 op 12)  :X

Het weer was slecht.. dus heb geen plankgas snelheden gereden. Was niet verantwoord met het koude en vooral natte weer in Duitsland. Ik heb wel een nette reistijd gehad ondanks wat file en een lekker duits broodje onderweg ;)

Genoeg gelul.. ik heb natuurlijk ook wat foto's van de nieuwe aanwinst :



















Erg mooi geluid! Niet alleen match dit mooi met de rest van de set (optisch). Het klinkt 10x beter :) Ik ben erg tevreden!! Volgend project is de woonkamer verder inrichten en een meubel kopen ;).
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

CoSo

Erg mooi  :inlove: dit verdiend ook een mooi meubel.

Workaholic

Inderdaad! Gaat maatwerk worden denk ik.. die classé CA-5100 is huge :(!
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

WickedGame


Workaholic

Inderdaad! Ben wel benieuwd naar jouw speakers.
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

WickedGame


Workaholic

Update... helaas dit keer zonder foto's en een wat minder sappig onderwerp.

Al enige tijd ben ik met veel plezier met ht/hifi bezig. Begonnen met een 5.1 set van Harmon Kardon en na 4 jaar heb ik eindelijk mijn classé en B&W set compleet.
Het laatste heb ik als student altijd al willen hebben en door onderdeel voor onderdeel te vervangen heb ik eindelijk mijn doel bereikt. Maar nu valt er voor mijn gevoel weinig meer up te graden.. dus wat nu?

Het dagelijks bekijken van diverse occasion sites geeft geen voldoening meer omdat er geen doel achter zit, ik heb immers geen spullen meer nodig voor de verzameling.
Is de hobby dan grotendeels te verwijten aan een liefde voor handelen/slim inkopen, handelen en een ambitie hebben? Als commercieel persoon / ondernemer ben ik bang dat hier toch wel een kern van waarheid in zit.

Heb ik dan helemaal niets met muziek luisteren en genieten van een lekker cdtje op de bank? Jazeker! Maar als ik 1 of hooguit 2x een cd luister in een periode van 3 weken begin ik me toch serieus af te vragen of ik mijn geld niet beter kan investeren in andere dingen. Er mee "showen" heeft voor mij geen toegevoegde waarde en dure spullen in huis hebben waar je niets mee doet is ook zonde.

Als ik dit zo schrijf is er eigenlijk weinig discussie over mogelijk, eerder een stuk bewustwording dat ik misschien wel degelijk moet gaan downgraden. Natuurlijk wil ik liever niet minder hebben, maar als ik alleen maar tv kijk of een film kijk met de subwoofer hoef ik er ook niet veel euro's aan te spenderen toch?

Kortom.. ik denk dat ga downgraden. Ik ben wel bang dat het even gaat duren voordat ik serieuze kopers ga vinden voor dit spul. Het is immers niet goedkoop en ik wil er liever niet al te veel verlies op draaien.
Nu maar is gaan uitzoeken wat het allemaal nog waard is. Misschien maar is een animo topic aanmaken.

Wat komt er voor terug? We kijken samen nog erg veel films(de tijd die ik over heb gaat naar mijn vriendin of naar vrienden...), persoonlijk zou ik graag weer een leuke 5.1 set gaan aanschaffen. Ik zou dan voldoende hebben aan een leuke surround receiver en wat speakers. De sub heb ik al, dus dan maar een set speakers uitzoeken die nog enigszins betaalbaar zijn. Totaal budget? Geen idee.. Misschien moet ik voor mezelf maar een limiet opstellen anders ga ik weer dingen kopen die ik niet nodig heb :P 2x CM8 + center en 2 kleine rears + surround receiver?

To be continued.  

Commentaar is overigens welkom, ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit soort dilemma's hebben? Lijkt me dat je je hiervoor niet hoeft te schamen, een hobby hoeft immers niet permanent te zijn :).
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

Nahpets

Quote from: Workaholic on January 20, 2011, 17:28:55
Lijkt me dat je je hiervoor niet hoeft te schamen, een hobby hoeft immers niet permanent te zijn :).

Itt de reacties die het woordje 'downgraden' regelmatig oproepen op dit forum, hoef je je uiteraard niet te verantwoorden.

Succes met deze nieuw ingeslagen weg.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

mahansz

erg herkenbaar hoor, ik zit in een vergelijkbare situatie, met als enig verschil dat ik nog wel redelijk veel muziek luister. De drang om steeds maar betere apparatuur te hebben, en als je het uiteindelijk voor elkaar hebt, dan blijft er een gevoel over van "en wat nu?". Zelf draai ik nu met Meridian i.c.m. Totem spul en heb zelfs daar af en toe mijn twijfels bij... :dozingoff:
Het enige probleem van downgraden is het gevaar dat wanneer de boel verkocht is en een 'standaard' setje zijn plaats heeft ingenomen, je dan weer verlangt naar hoe het was (want dat klonk toch best wel goed!). Zoals De Dijk het verwoordde: "als 'het' er niet is, weet een man pas wat hij mist"..... lastig!   

borkaenjo@work

Je kunt natuurlijk eerst een relatief goedkoop surroundsetje aanschaffen
en je wondermooie Classe en B&W apparatuur een week of 4 aan de kant
zetten.
Zo loop je minder financieel gevaar dat je straks je set gaat missen en weer
opnieuw moet beginnen.
Want ook bij alleen een beetje film kijken is een goede set zijn geld echt wel waard.

Joris1971

Misschien verstandig je set af te breken en op zolder op te slaan, gewoon een waar weken.
Ga je het missen kun je het alsnog terugzetten.

Ik heb ook een aantal keer gedacht te stoppen met deze hobby, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb.

Zelf ben ik ook klaar met aanschaffen en 2e hands sites te bezoeken.

Ik houd me nu bezig met software (lees lp's) te kopen... Misschien is dat iets voor jou, gaan sparen voor een mooie draaitafel (en alles wat daar bijhoort). Daarna kun je kringloop winkels, platenbeurzen, marktplaats af struinen voor lp's.  ;D

Groet joris


Ps eerst een mooi meubel maken, kopen.

Richi

Het spul vreet geen brood hoor! Tenzij je natuurlijk ervoor geleend hebt of je andere prioriteiten nu niet kan verwezenlijken. Is dat niet het geval, dan zou ik het lekker laten staan. Je kan het nu wel verkopen, maar je gaat er (zwaar) op toeleggen en het is leuk om een nieuwe set aan te schaffen, maar je gaat teleurgesteld raken in de kwaliteit van zo'n goedkopere set. Je bent immers heel wat gewend!

Volgens mij moet je uitkijken niet toe te geven aan een opwelling waar je al heel snel spijt van krijgt. Is mij ook wel eens overkomen. Helaas. :-\
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audia

Dit herken ik ook wel, enkel voor mij was het meer zo van 'Ik kijk nooit / zelden meer films'.
Ik heb een aantal jaar geleden dus een sidegrade / upgrade naar stereo gedaan en daar tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.

Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

El Nino

Een 5.1 set downgraden, daar kan ik nog wel inkomen. Maar een geweldige stereo set.....dat moet je nooit doen! Heb dat met mijn surround set ook wel af en toe, hoewel ik m'n geweldige center niet meer zou willen missen (2.1 dan misschien)?

Het is normaal dat je een tijdje nadat je het hoogtepunt van de beleving van je set dit gevoel hebt. Na een tijdje kom je 's avonds thuis, doet er een geweldige CD in en je denkt......dit is toch wel heel lekker. Een set met autoriteit, karakter en levendigheid.

En dan gewoon over een paar jaar al de kolosale appartuur de deur uit doen en een fijn setje van Meridian kopen met een Sooloos systeem :-)

But that's just my opinion......
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

JCL

Super mooie set! Je hebt het goed voor elkaar op je 23e/24e! Mag zelf ook niet klagen, maar dit gaat toch nog wel een stapje verder ;)

Ik denk dat de set zoals ik die heb staan ongeveer wel is wat je bedoeld in je eerdere post. Je bent altijd welkom om eens te komen luisteren, woon in Deventer dus vlak bij Apeldoorn ;-).

Mocht je snel andere speakers willen, de CM7 (dus niet de 8) stonden vorige week/2 weken geleden nog te koop voor 600e (ex-demo meen ik). Mag de link hier niet posten, maar als je PM stuurt dan kan ik het je zo doorgeven. Als je ze belt heb je wel kans dat ze er nog staan!

blue-eyes

Heel herkenbaar, zie mijn eigen topics.

Ik heb heel het forum over me heen gekregen. Ik ervoer zoveel druk dat ik maar een lening heb afgesloten om een auto te kopen ipv de set te verkopen :D . Ja, haalt dus wat over je heen, overigens als je vraagt, krijg je de reactie. Reken niet teveel op begrip, primair is dit forum een audio forum, dus veelal zal men adviseren om je set te houden.


Ik doe dat niet. Je moet doen wat je zelf goeddunkt.
Het is absoluut niet waar dat je alleen maar kan genieten met deze Classe set. Dat een downgrade je geen plezier meer geeft. Klinklare onzin. Doe je ding, als dit het behoud van je set is, is dat ook goed!
Een Denon receiver bijv. is prima genieten. Zou ook wel erg denigrerend zijn naar de meerderheid op dit forum, die met een klasse minder speelt dan je Classe set.
En die mensen genieten echt, lees het forum erop na ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Workaholic

Een downgrade is inderdaad wat negatief verwoord. Het is maar de vraag of je meer (of minder) geniet van een duurdere set vs een instap set.

Mijn ervaring is wel dat ik als leek duidelijk een positief verschil heb kunnen horen tussen een B&W 6 serie vs een 8 serie met dezelfde apparatuur/bekabeling.
Je zou kunnen concluderen dat in mijn geval duurdere speakers beter klinken. Als je hierna dan gaat luisteren naar de 6 serie is het geluid eigenlijk saai vergeleken met de 8serie. (Oppassen met een demo sessie dus)

In mijn geval zal downgraden dus negatief kunnen uitpakken als je hebt ervaren wat set/speaker 1 doet vs set/speaker 2.
Geen idee wat andere merken/combinaties kunnen bieden..

Daarentegen heb ik me met name afgevraagd of ik daadwerkelijk wel zoveel geld wil uitgeven aan een hobby waar ik geen (of te weinig) gebruik van maak.
Zonder op te scheppen, ik heb het geld niet nodig en ik hoef geen andere zaken te kopen, maar uit principe is het wel zonde om bijna 10k te investeren in een set die je niet gebruikt.

Ik denk dat ik met een specifiek budget moet gaan shoppen/luisteren en vooral niet met speakers uit een duurder segment moet gaan vergelijken.
Met deze aanpak hoop ik een set te vinden die naar mijn idee goed klinkt en een goede prijs/kwaliteit verhouding kan bieden.

Budget? Ik denk dat ik ergens tussen de 2 en de 3000 euro uit wil geven.

We kijken nog wel aardig wat films samen, dus ik ga denk ik wel voor een 5.1 set ga kijken.
Gelukkig kun je naar mijn idee wel snel genieten van het film effect zonder hiervoor veel uit te geven ;) (subwoofer :))

Toevallig kwam ik de CM8 tegen op het internet. Geen idee hoe ze klinken, het uiterlijk staat me echter wel erg aan..

Het eerste onderdeel is al verkocht, namelijk de CD speler. Stiekem doet het wel een beetje pijn als je weet dat je een jaar bezig bent geweest om alles te verzamelen.
Misschien moet ik maar postzegels gaan verzamelen.. is minder duur en dan kan ik nog steeds dagelijks het internet afstruinen, onderhandelen en "upgraden". :D
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

mijavere

Zeer strakke set, zal klinken als een beest :clapping:

Workaholic

Quote from: mijavere on January 27, 2011, 20:59:10
Zeer strakke set, zal klinken als een beest :clapping:

Lol heb je toevallig de laatste replies niet gezien :D De set is (bijna) verkocht :P
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics