Meet & greet/shootout/luistersessie bij Audio Cube in Utrecht

Started by garmtz, November 20, 2004, 20:28:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Quote from: Erik van Voorst on November 22, 2004, 16:06:54
Nog geen 3 maandjes denk ik....

Ok :) Hij had ze zeker staan ter evaluatie? Heb jij ze gekocht? Welke type was het?

Erik van Voorst (in memoriam)

Sonus Faber Electa Amator II (mijn vriend zegt...de mooiste in Nederland....hij heeft ze dan ook gekocht  ;D)

Ik ken ze door en door want mijn broer heeft de I (met bv de Esotar tweeter)  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Quote from: Erik van Voorst on November 22, 2004, 16:16:42
Sonus Faber Electa Amator II (mijn vriend zegt...de mooiste in Nederland....hij heeft ze dan ook gekocht  ;D)

Ik ken ze door en door want mijn broer heeft de I (met bv de Esotar tweeter)  ;)

Maar de I is veel mooier... mede door die Esotar Tweeter...  O0

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Remco, eigenlijk zou Wilco ook de Triangle Celius ES op moeten nemen, ken weinig speakers die zo'n mooi middengebeid hebben en absoluut niet 'hifi' klinken. kent hij deze speakers? Ze verrasten mij enorm tijdens een audio show in Brussel.

Ze hebben een gevoeligheid van > 93 dB (lage vermogens versterkers geen probleem!), hebben in eigen beheer ontwikkelde units, met een middentoner die loopt van 300-4000 Hz (basically een breedbander), een hoorntweeter en twee woofers. Klank is snel, neutraal, muzikaal, prettig....

http://www.audioshopper.com/audiowaves/triangle_reviews.html  ;)

reMC

Quote from: garmtz on November 22, 2004, 17:21:59
Remco, eigenlijk zou Wilco ook de Triangle Celius ES op moeten nemen, ken weinig speakers die zo'n mooi middengebeid hebben en absoluut niet 'hifi' klinken. kent hij deze speakers? Ze verrasten mij enorm tijdens een audio show in Brussel.

Ik heb er nog nooit van gehoord. Hij is vast geinteresseerd, maar doorgeven op 1 december dus!  :)

Hij stopt echter wel met de conventionele speakers, (staan ook al niet meer op zijn site). Hij vindt speakers in de soort van de Sonatine veeel mooier. Op die manier gaan ze geloof ik ook kleinere speakers ontwerpen!

En ik heb hem gebeld. We gaan inderdaad met de Silver Rock voorversterker spelen! Hij stelt verder voor om alles beneden te doen, tenzij we per sé naar boven willen. De enige speakers die daar nog staan zijn de Harbeth Monitors.

De HL-P3ES-2:


En de Monitor 30 :



De eerste heb ik gehoord en is echt prachtig om naar te luisteren. Ze zien er wat minder mooi uit maar dat vergat ik echt ;)

Maar als het aan hem ligt blijven we beneden bij de Sonatine speakers..hij zegt dat het al beter gaat met transistors nu ze beter ingespeeld raken. "Het is alleen niet optimaal" Je wilt niet weten wat hij wel optimaal vindt ;D

Verder staat beneden het gemodificeerde Shigaraki loopwerk en DAC.

garmtz

Ik vind het best. Wel jammer dat hij alleen met die speaker doorgaat...

reMC

Quote from: garmtz on November 22, 2004, 18:29:52
Ik vind het best. Wel jammer dat hij alleen met die speaker doorgaat...

Tsja, hij heeft na 20 jaar luisteren en experimenteren voor zichzelf besloten dat hij veel meer plezier heeft van zo'n speaker...hij zoekt nu echt naar de ultieme weergave voor hem. Die vindt hij niet in de conventionele speakers..ongeacht de prijs..

Dan is de keus makkelijk, kan hem geen ongelijk geven ;)

garmtz


reMC

Quote from: garmtz on November 22, 2004, 18:51:46
Ik ben al 16 jaar bezig... Tel ik nu niet mee...? ;)

Haha, absoluut wel ;D

Hij kiest echter een andere weg ;)

reMC

Ik vind het trouwens ook jammer hoor...;)

Ik wil DENK IK toch harder kunnen spelen dan de Sonatine kan dus moet ik het toch ergens anders zoeken...voorlopig ben ik nog tevreden met de VR-2!

garmtz

Quote from: reMC on November 22, 2004, 19:03:34
Hij kiest echter een andere weg ;)

Ach man, ik heb nog niet eens een weg gekozen... Had 16 jaar nodig om de kaart eerst te lezen... Hahaha! :D

garmtz

Quote from: reMC on November 22, 2004, 19:07:14
voorlopig ben ik nog tevreden met de VR-2!

En terecht! Eén van de fijnste Von Zeikerds!!! ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

#38
...ik heb GPS.... :P

Als je toch met de Silver Rock speelt.......doe mij een lol en vertel hem dat je duidelijk het verschil hoort dat deze houten volumeknop is behandeld met de transparante C37 lak..... >:D

Je bent op zeker de eerste Garmt..... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: garmtz on November 22, 2004, 19:21:39
Ach man, ik heb nog niet eens een weg gekozen... Had 16 jaar nodig om de kaart eerst te lezen... Hahaha! :D

Moehaha..dan maar hopen dat 1 december wat positiefs brengt...

Quote from: garmtz on November 22, 2004, 19:22:34
En terecht! Eén van de fijnste Von Zeikerds!!! ;D

Helaas is het de enige echt goede ja.. :-\

garmtz

Quote from: Erik van Voorst on November 22, 2004, 19:26:47
...ik heb GPS.... :P

Als je toch met de Silver Rock speelt.......doe mij een lol en vertel hem dat je duidelijk het verschil hoort dat deze houten volumeknop is behandeld met de transparante C37 lak..... >:D

Je bent op zeker de eerste Garmt..... 8)

Erik jongen, bij jou weet ik nou nooit of je het meent of niet...  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jiri

Tsja...
Ik ben ook zeer benieuwd naar toch wel al die "exotische" spulletjes bij Wilco ;D
Begrijp ik nu goed dat hij boven geen Jean Marie meer heeft staan? Ook erg jammer van die Sonus Fabers, maar ja hij heeft al 20 jaar ervaring he? ;) ;D
Ik hoop dat hij mij woensdag blij kan maken, met de 4719 kabel die hij dan hopelijk binnen heeft gekregen.

Tot dan,
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

reMC

Quote from: Jiri on November 23, 2004, 09:49:29
Tsja...
Ik ben ook zeer benieuwd naar toch wel al die "exotische" spulletjes bij Wilco ;D
Begrijp ik nu goed dat hij boven geen Jean Marie meer heeft staan? Ook erg jammer van die Sonus Fabers, maar ja hij heeft al 20 jaar ervaring he? ;) ;D
Ik hoop dat hij mij woensdag blij kan maken, met de 4719 kabel die hij dan hopelijk binnen heeft gekregen.

Tot dan,
Groet,
Jiri

Nee ook JMR heeft hij niet meer staan. Voor mij was de Offrande van JMR toch wel de mooiste speaker die ik kende. Maar in vergelijking met de Sonatine....lijkt die tweeter echt in mijn oren te tetteren en vind ik het enorm grijs allemaal.

reMC

Quote from: Erik van Voorst on November 22, 2004, 15:39:20
Mijn voorspelling is dat de Labversterker het niet red als er krachtige muziek moet komen.....in ruil zal hij het denk ik wel van je Chord winnen met bv. een zangstem en een gitaar.....wil je het allebij dan moet je echt naar Aitos...hahahahahaha  >:D   >:D  >:D  >:D  >:D :-X

Dit had ik nog niet gelezen :D

Ik houd mijn voorspelling voor me..(alsof dat uitmaakt!? ;D) Morgennacht weet ik meer..;)

garmtz

Quote from: Erik van Voorst on November 22, 2004, 15:39:20
Mijn voorspelling is dat de Labversterker het niet red als er krachtige muziek moet komen.....in ruil zal hij het denk ik wel van je Chord winnen met bv. een zangstem en een gitaar.....wil je het allebij dan moet je echt naar Aitos...hahahahahaha  >:D   >:D  >:D  >:D  >:D  :-X

Zie dit ook nu pas... ;)  Ik vond persoonlijk Aitos overall minder dan Chord, maargoed, da's heel persoonlijk. Ik had zelfs bij rustige muziek de nijging om de Aitos een schop onder zijn h*l te verkopen en de bas ging nergens over... :-\  Maargoed, het midden had wel magie en was los en levend. Dit echter naar mijn mening ten koste van veel andere zaken...

reMC

Quote from: garmtz on November 30, 2004, 17:32:54


Zie dit ook nu pas... ;) Ik vond persoonlijk Aitos overall minder dan Chord, maargoed, da's heel persoonlijk. Ik had zelfs bij rustige muziek de nijging om de Aitos een schop onder zijn h*l te verkopen en de bas ging nergens over... :-\ Maargoed, het midden had wel magie en was los en levend. Dit echter naar mijn mening ten koste van veel andere zaken...

Dat hoor ik vaker over buizenversterkers...ben erg benieuwd hoe dat morgen met de Sun Audio gaat! Extreem gedefinieerd laag kan ik me nog wel herinneren maar een erg uitgebreide luistersessie was het niet.

Het meest benieuwd ben ik naar het verschil tussen 47labs en Chord met 'ruige' muziek op vrij hoge volumes. Ik houd zo nu en dan ook wel van een beetje Muse..(zo ruig is dat nog geen eens...)

Erik van Voorst (in memoriam)

#47
Quote from: garmtz on November 30, 2004, 17:32:54


Zie dit ook nu pas... ;)  Ik vond persoonlijk Aitos overall minder dan Chord, maargoed, da's heel persoonlijk. Ik had zelfs bij rustige muziek de nijging om de Aitos een schop onder zijn h*l te verkopen en de bas ging nergens over... :-\  Maargoed, het midden had wel magie en was los en levend. Dit echter naar mijn mening ten koste van veel andere zaken...

Je eerdere review:

Na nog wat geklets (tja, altijd gezellig, zo'n shootout) maar gaan luisteren naar de Chord. Voor mij natuurlijk een erg bekend geluidsbeeld. Daarna overgeschakeld op de Aitos. Amai (zoals ze dat zo mooi zeggen in het Vlaams), wat een losheid, vanzelfsprekendheid, kloppende ritmische en tonale structuren, gelaagdheid en microdetail... Toch wel even wat anders dan de Chord. De energie, kracht en vooral de strakheid in het laag van de SPM 1200E werden niet gehaald, maar wat de versterker goed deed, deed hij ook wel ERG goed. Typische buizenklank zonder het overmatig warme of trage van sommige trafo-gekoppelde buizenversterkers. Ik ben toch wel overtuigd geraakt van het nut van OTL, namelijk de snelheid van een transistorbak en de tonale schoonheid en magie van buizen...    Voor mij werd de Chord niet weggespeeld, maar de Aitos was zeker beter te noemen op veel punten. Alleen wel wat beperkt in laagweergave en dynamiek, wat een goede match zeer kritisch maakt.


WAT IS ER TUSSENDOOR GEBEURD.... :P

Een kloppende ritmische structuur....of een schop onder zijn h+l....make up your mind  >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Meer luisteren, eerste indrukken van ANDERS worden MINDER... Etc. etc. Er hebben nog heel wat uurtjes luisteren gevolgd, vooral met meer 'mijn muziek'.

Ik heb altijd het idee dat na een shootout toch vooral de verschillen erg uit worden vergroot en dat het moeilijk is om de absolute waardes goed weer te geven. Dat komt namelijk pas na veel langer luisteren (over een review doe ik gemiddeld 3 weken).

No offense hoor, de Aitos is prachtig, alleen uiteindelijk vond ik NA LANGER LUISTEREN de nadelen van de versterker gewoon zijn voordelen overstijgen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Okay...fair enough.  ;D

Ik moet toegeven dat ik express 6 Aitossen ga inzetten op de xXx omdat ik wat meer kracht wil....het laagste laag blijft nog steeds voorbehouden aan een buizenbak met eindtrafo of een Krell.

Veel plezier morgen !!!!!!  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!