Meet & greet/shootout/luistersessie bij Audio Cube in Utrecht

Started by garmtz, November 20, 2004, 20:28:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Ach, vond het wel grappig om er een topic over te openen... :)

Woensdag 1 december gaan Jiri, reMC en ikzelf naar Utrecht om eens te gaan luisteren bij Audio Cube (http://www.audio-cube.nl) in Utrecht. Zij zijn onder andere dealer van 47Labs, Sun Audio, Sonatine etc.

Ikzelf neem mee: mijn Chord SPM 1200E en CEC TL-2x
Jiri neemt mee: zijn Job Stereo
reMC neemt mee: zeen goed humeur (hopelijk)

Er zal op de Sonatine luidsprekers geluisterd worden via een Sun Audio buizenversterker naar de verschillen tussen mijn CEC loopwerk en een (gemodificeerd) 47 Lab loopwerk en ook zal de Sun Audio wellicht een shoot out aangaan met de Job en Chord. Boven ben ik benieuwd of een 47 Lab versterker mijn Chord of de Job 'wegspeelt'.

Ik ben heel benieuwd wat we gaan horen...

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Zo'n luistersessie om de hoek klinkt wel heel verleidelijk. Is er de mogelijkheid om mee te komen luisteren?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Quote from: Audiofiel on November 21, 2004, 07:19:53
Zo'n luistersessie om de hoek klinkt wel heel verleidelijk. Is er de mogelijkheid om mee te komen luisteren?

Ik denk dat vanwege de beschikbare ruimte het verstandig is eens apart een afspraak te maken.

Audiofiel

Quote from: garmtz on November 21, 2004, 13:24:27
Ik denk dat vanwege de beschikbare ruimte het verstandig is eens apart een afspraak te maken.

Begrepen! Maakt niets uit, ik was er eigenlijk nog nooit geweest, dus ik ken de ruimte ook niet.  ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Ook ik heb er zin in!

reMC neemt mee: inderdaad een goed humeur en wat cdtjes :D

R


reMC


Richi

Hoi Garmt,

Gaan jullie ook nog naar de 4719 luidsprekerkabel luisteren?

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Erik van Voorst (in memoriam)

Mocht er een afvallen. ::)......ik heb nog een Wadia-loopwerk om in te brengen....ditmaal niet vastgesoldeerd ;D.

Ik ben wel een beetje verliefd op dat loopwerk wat getest gaat worden.... >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Richi on November 22, 2004, 00:32:09
Hoi Garmt,

Gaan jullie ook nog naar de 4719 luidsprekerkabel luisteren?

Groet,
Richard

Daar wordt inderdaad mee gespeeld. Maar we gaan niet meer met die kabel vergelijken.

garmtz

Quote from: Erik van Voorst on November 22, 2004, 08:58:35
Ik ben wel een beetje verliefd op dat loopwerk wat getest gaat worden.... >:D

Welk loopwerk? De CEC? Ik denk echt dat iedereen even zelf apart af moet spreken. Drie is echt de max in de luisterkamers van Audio Cube...  :-\ 

reMC

Quote from: garmtz on November 22, 2004, 14:55:09


Welk loopwerk? De CEC? Ik denk echt dat iedereen even zelf apart af moet spreken. Drie is echt de max in de luisterkamers van Audio Cube... :-\

Denk ik ook ja...

Garmt, heb je aangegeven dat de Chord een eindversterker is en we dus met een voorversterker moeten spelen?

Erik van Voorst (in memoriam)

#14
De Lab 47 loopwerk gemodificeerd  >:D

Erik

PS.
Ook de CEC is wel een van mijn favorieten hoor  ;D

Mijn voorspelling is dat de Labversterker het niet red als er krachtige muziek moet komen.....in ruil zal hij het denk ik wel van je Chord winnen met bv. een zangstem en een gitaar.....wil je het allebij dan moet je echt naar Aitos...hahahahahaha  >:D   >:D  >:D  >:D  >:D  :-X

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on November 22, 2004, 15:39:20
De Lab 47 gemodificeerd >:D

Erik

PS.
Ook de CEC is wel een van mijn favorieten hoor ;D



Ken je de gewone 47labs dan?  Of ken je de gemodificeerde al?

garmtz

Quote from: reMC on November 22, 2004, 15:07:12
Garmt, heb je aangegeven dat de Chord een eindversterker is en we dus met een voorversterker moeten spelen?

Nee...

reMC

Quote from: garmtz on November 22, 2004, 15:43:11
Nee...

Eehm, misschien moeten we dat nog even doorgeven? Anders gaat het leukste deel van de avond niet door ;D
Ik bel hem zo wel even, ok?

garmtz

Quote from: reMC on November 22, 2004, 15:45:17
Eehm, misschien moeten we dat nog even doorgeven? Anders gaat het leukste deel van de avond niet door ;D
Ik bel hem zo wel even, ok?

Ja, bel hem maar even dan...

Erik van Voorst (in memoriam)

#19
Quote from: reMC on November 22, 2004, 15:40:03


Ken je de gewone 47labs dan?  Of ken je de gemodificeerde al?

Ik heb alleen het gemodificeerde loopwerk (Cees Pel oid) gehoord ook bij Audiocube
wel in zijn keten (Sonus Faber en Lab versterking en 4719 speakerkabel  8))
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on November 22, 2004, 15:51:06
Ik heb alleen het gemodificeerde loopwerk (Cees Pel oid) gehoord ook bij Audiocube
wel in zijn keten (Sonus Faber en Lab versterking)

Ja, door Cees Pel gemodificeerd inderdaad! Wiens keten bestaat uit Sonus Faber en Lab? (47labs bedoel je?)

garmtz

Had Wilco eens SF staan dan? Daar wil ik 47Labs ook wel graag op horen!!  :o  Vooral een originele Electa Amator of zoiets...

Erik van Voorst (in memoriam)

#22
Ja, dat HAD hij ja ;D...we hebben de Sonus Faber daar meteen gekocht  ;)

Ik bedoel dat super platte transparante a-sociaal dure luidspreker snoer...(ben slecht met cijfers  :()

Verder dat piepkleine bakkie met potentiometer  :P...en ik geloof ook de Silver Rock...wel een erg gave voorversterker met trafo's :o  :o  :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on November 22, 2004, 15:56:37
Ja, dat HAD hij ja ;D...we hebben de Sonus Faber daar meteen gekocht ;)

Ik bedoel dat super platte transparante a-sociaal dure luidspreker snoer...(ben slecht met cijfers :()

Dat is wel lang geleden dan of niet? Ik weet inderdaad dat hij ooit SF had..totdat hij Von Schweikert kreeg geloof ik..maar dit is veel korter geleden?

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!