hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Dat klaar blijkt achteraf niet helemaal te kloppen, maar dat wisten jullie uiteraard al  ;D

De Behringer upsampler is uit de set gehaald en vervangen door een Monarchy Audio DIP 24/96 jitter buster  ;D
Op de plek van de Behringer upsampler is de Behringer DSP1124 gekomen, deze machine had ik al jaren maar deze stond voorheen altijd naast de SVS achter het gordijn verstopt  :o

Verder heb ik een week geleden een Tentlabs clock IN de SB3 gebouwd en deze gelijk weer voorzien van een lineaire voeding. De tentlabs clock heeft zijn eigen lineaire externe voeding. Beide voedingen zitten in 1 kastje ingebouwd welke onder het audio meubel staat  8)

hifiman

Even een nieuwe totaaloverzichtje.

Mijn fotografisch talent heeft me ietwat in de steek gelaten vandaag  :P

Verder ben ik nog steeds druk doende met het room correction verhaal te optimaliseren. Maar ja daar valt niet zoveel aan te (laten) zien  ;D

tiptop

Mooi dat je je rust hebt gevonden Ronald 8)

En nu maar genieten dus.

Gefeliciteerd :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Quote from: tiptop on August 18, 2007, 16:12:16
Mooi dat je je rust hebt gevonden Ronald 8)

En nu maar genieten dus.

Gefeliciteerd :)
Haha, volgens mij heb je de strekking van mijn verhaal niet helemaal begrepen  >:D De rust is al snel weer omgeturnd in flink bezig zijn met de set  ;D

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Rody

Quote from: tiptop on August 18, 2007, 16:20:48
Oh. Nou ja, ben je iig weer lekker van de straat  ;D 8)

Ja, al die hangjongeren is ook maar niks  :P

DA BoSS

Quote from: Audioloog on August 18, 2007, 15:51:54
Dat klaar blijkt achteraf niet helemaal te kloppen, maar dat wisten jullie uiteraard al  ;D

De Behringer upsampler is uit de set gehaald en vervangen door een Monarchy Audio DIP 24/96 jitter buster  ;D
Op de plek van de Behringer upsampler is de Behringer DSP1124 gekomen, deze machine had ik al jaren maar deze stond voorheen altijd naast de SVS achter het gordijn verstopt  :o

Verder heb ik een week geleden een Tentlabs clock IN de SB3 gebouwd en deze gelijk weer voorzien van een lineaire voeding. De tentlabs clock heeft zijn eigen lineaire externe voeding. Beide voedingen zitten in 1 kastje ingebouwd welke onder het audio meubel staat  8)

hee ronald,

hoe zie je deze laatste switch(es) nu zelf?

als een grote stap voorwaarts, of gepiel in de marge >:D?

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Quote from: DA BoSS on August 18, 2007, 16:41:56
hee ronald,

hoe zie je deze laatste switch(es) nu zelf?

als een grote stap voorwaarts, of gepiel in de marge >:D?

mvg,

Laat ik eerlijk zijn, het is gepiel in de marge vergeleken bij veel andere upgrades.  ;D Overigens had ik alle onderdelen voor de genoemde SB3 modificaties (tent clock en voedingen) liggen en heeft het niks gekost, in die zin dus toch een hoge prijs/prestatie verhouding  :)  ;D Mijn doel was/is om op meedere fronten jitter te verminderen en zo uiteindelijk toch een duidelijk hoorbaar beter geluid over te houden. Zodra er weer budget is wil ik ook eens de DIP upsampler erbij (jaja erbij dus niet in plaats van) proberen.

Het hele roomcorrection gebeuren is overigens absoluut GEEN gepiel in de marge, het probleem daarbij is alleen om het helemaal goed voor elkaar te krijgen  ;D Maar een significante verbetering is het zonder meer!

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

MartijnR

Al met al een flinke stapel aan apparatuur en regelmatig wisselingen. Wat vind je nu eigenlijk het leukste, het modificeren van deze apparatuur of het genieten van?

Ben wel benieuwd of de SB3 bevalt, lijkt me op zich ideaal om al je bronmateriaal via een (draadloos) netwerk in je huis te kunnen afspelen.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

hifiman

Quote from: MartijnR on August 19, 2007, 16:14:35
Al met al een flinke stapel aan apparatuur en regelmatig wisselingen. Wat vind je nu eigenlijk het leukste, het modificeren van deze apparatuur of het genieten van?

Ben wel benieuwd of de SB3 bevalt, lijkt me op zich ideaal om al je bronmateriaal via een (draadloos) netwerk in je huis te kunnen afspelen.

Martijn
Haha, om eerlijk te zijn waarschijnlijk het klooien ermee  ;D

De SB3 bevalt zeker!! Ik zou niet meer terug naar de middeleeuwse cd speler willen  ;)

hifiman

Vandaag de Monarchy Audio DIP Classic binnengekregen  :)

Tussen Squeezebox en DAC is dit een duidelijke verbetering, eindelijk dat digitale randje van de stemmen af  :D

Rody

Quote from: Audioloog on September 17, 2007, 17:25:14
Vandaag de Monarchy Audio DIP Classic binnengekregen  :)

Tussen Squeezebox en DAC is dit een duidelijke verbetering, eindelijk dat digitale randje van de stemmen af  :D


En wat doet dat apparaat?

hifiman

Quote from: Rody on September 17, 2007, 18:40:44
En wat doet dat apparaat?
De spdif stream decoden, de klok die erin zit negeren en de spdif stream weer opnieuw in elkaar zetten met een eigen low jitter clock  :)

Rody

Quote from: Audioloog on September 17, 2007, 18:45:11
De spdif stream decoden, de klok die erin zit negeren en de spdif stream weer opnieuw in elkaar zetten met een eigen low jitter clock  :)

Kijk, de ideale oplossing dus :)

Overigens, zoiets doet de Apogee toch ook?

hifiman

Quote from: Rody on September 17, 2007, 18:54:14
Kijk, de ideale oplossing dus :)

Overigens, zoiets doet de Apogee toch ook?

Klopt, maar ik vond het toch nog wat "plat" klinken (de Squeezebox). Guido Tent legde al eens uit dat je reclocken kunt zien als een jitter verzwakker, met andere woorden, het is zinvol om meerdere jitter reductie methoden in "serie" te zetten.

Rody

Quote from: Audioloog on September 17, 2007, 19:37:39
Klopt, maar ik vond het toch nog wat "plat" klinken (de Squeezebox). Guido Tent legde al eens uit dat je reclocken kunt zien als een jitter verzwakker, met andere woorden, het is zinvol om meerdere jitter reductie methoden in "serie" te zetten.

Waarom? Als je een goeie clock hebt dan hoef je in principe daarna toch niet nog een keer te reclocken - als het signaal maar goed 'geclocked' is?

)p(

Quote from: Audioloog on September 17, 2007, 17:25:14
Vandaag de Monarchy Audio DIP Classic binnengekregen  :)

Tussen Squeezebox en DAC is dit een duidelijke verbetering, eindelijk dat digitale randje van de stemmen af  :D


Mooi dat het voor jouw werkt zoals je had gehoopt :)
Ik ben wel benieuwd of ik het ook zal horen in jouw set, zo ja dan weet ik wat je nu eigenlijk met dat digitaal randje bedoelde ;)

peter

Harry HT

Hi,
Quote from: Audioloog on September 17, 2007, 17:25:14
Vandaag de Monarchy Audio DIP Classic binnengekregen  :)

Tussen Squeezebox en DAC is dit een duidelijke verbetering, eindelijk dat digitale randje van de stemmen af  :D

O0  Weer even rust in de tent  ;)

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

En nog even een foto'tje van de binnenkant  8)

hifiman

Quote from: Harry HT on September 17, 2007, 22:53:51
Hi, O0  Weer even rust in de tent  ;)
Nou niet echt eigenlijk, maar daar komt zo een topic over  ;D

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Quote from: )p( on September 17, 2007, 21:51:58
Mooi dat het voor jouw werkt zoals je had gehoopt :)
Ik ben wel benieuwd of ik het ook zal horen in jouw set, zo ja dan weet ik wat je nu eigenlijk met dat digitaal randje bedoelde ;)

peter
Je bent welkom  ;D

Pak een goedkope cd speler en een dure en je weet wat ik bedoel...

hifiman

Quote from: Rody on September 17, 2007, 21:23:43
Waarom? Als je een goeie clock hebt dan hoef je in principe daarna toch niet nog een keer te reclocken - als het signaal maar goed 'geclocked' is?
De reden is dat digitale elektronica stiekem ook een beetje analoge eigenschappen heeft.. (storing op de ingang komt ook een beetje op de uitgang ipv alleen een 1 of een 0)

)p(

Quote from: Audioloog on September 18, 2007, 07:47:00
Je bent welkom  ;D

Pak een goedkope cd speler en een dure en je weet wat ik bedoel...

Zullen we zeker nog eens doen :) Of als je eerder hier langskomt zou je hem wellicht mee kunnen nemen ;)

Tja ik hoor wel minimale verschillen tussen cd spelers, maar niet iets dat op mij overkomt als een scherp randje rondom stemmen...:-X

peter