hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Quote from: Audioloog on June 17, 2007, 11:17:42
Dan toch maar eens een foto waar het projectiescherm eens helemaal op staat, mag ook best gezien worden niet waar  ;D

Mooi scherm, maar hangt ie niet een beetje hoog?

hifiman

Wat zijn de toekomstplannen?

In elk geval voorlopig geen nieuwe apparatuur meer (migratie in de toekomst naar HD beeld-bronnen eventueel wel natuurlijk :P ).

Ik zou nog wat akoustische panelen willen ophangen op strategische plaatsen, maar dat ligt wat gevoelig bij mijn wederhelft, dus ach we zien wel of dat er wel of niet van gaat komen...

Ik had het nog over een tent clock in de upsampler, maar dit blijkt lastig te zijn (zitten 2 kristallen in, staan geen waarden op de kristallen en geen schema..). Kortom ik laat dat ook maar even voor wat het is.

Dan sluit ik hierbij voor mezelf een lange periode van onrust (audio nervosa), veel te veel geld uitgeven en alleen meer met de aparatuur bezig zijn ipv gewoon eens naar de muziek te luisteren af!

DE SET IS AF EN IK BEN ER TEVREDEN MEE   :o

hifiman

Quote from: Joris1971 on June 17, 2007, 11:31:52
Mooi scherm, maar hangt ie niet een beetje hoog?
Ja dat klopt Joris, voor het mooie hangt tie te hoog inderdaad, maar ik heb er eigenlijk weinig problemen mee. De reden is dat er ook nog een TV (voorheen dressoir met conventionele TV erin) onder moet kunnen staan. Het is een compromis, maar eentje waar ik goed mee kan leven.

)p(


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Jean Sibelius

Quote from: Audioloog on June 17, 2007, 11:33:00
DE SET IS AF EN IK BEN ER TEVREDEN MEE   :o
Hoi Ronald,

Ik hoop het voor je (en jouw wederhelft) ;)

Maar genieten van je set is uiteindelijk veel belangrijker dan zoeken naar het ultieme wat toch niet realiseerbaar is.


Groetjes, Jan

P.S.: Ik houd je topic in de gaten >:D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

hifiman

Quote from: )p( on June 17, 2007, 11:37:00
YEAH, driemaal HOERA voor Ronald!  ;D

peter
De lijdensweg naar de finish toe heeft slechts 5 jaar geduurd geteld vanaf het moment dat ik begon met mijn toen 15 jaar oude speakers te vervangen voor wat nieuws  ;D

Als ik even tel vanaf dat het stereo virus echt toesloeg (dat was tenslotte de grootste lijdensweg  ;D ) dan was het 3 jaar.

hifiman

Quote from: Jean Sibelius on June 17, 2007, 11:39:33
Maar genieten van je set is uiteindelijk veel belangrijker dan zoeken naar het ultieme wat toch niet realiseerbaar is.
Bedankt Jan,

Het is voor een groot deel de bewustwording van wat je hierboven zegt geweest waardoor ik nu eindelijk eens tevreden kan zijn  :) Maar ook de laatste wijzigingen in de set zelf zodat er nu een balans in het geluid is (geen negatieve uitschieters meer).

Een ander punt (ik wilde het eerst niet noemen :P ) is simpelweg dat er vanuit financiele hoek nu snel eens een eind aan gebreid moest worden  ;D

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

B.J.

Jij hebt echt teveel componenten! Hoeveel behringers heb je, 3?   :o

hifiman

Quote from: Bas Janssen on June 17, 2007, 11:58:14
Jij hebt echt teveel componenten! Hoeveel behringers heb je, 3?   :o
Haha er zijn juist een stuk minder componenten dan een jaat terug hoor  ;D

Ja 3 Beeringers, 2x de Ultramatch (upsampler) en 1x de DSP1124 equalizer. Het mag dan overdreven lijken maar ze hebben alle 3 een (voor mij) belangrijke functie en de 3 apparaten samen hebben mij (nieuw) 378 euro gekost en dat is voor 3 audio componenten niet echt duur  ;D

Raphie

Mooi dat het af is! er is geen beter gevoel dan complete audiorust!

Toch vind ik i.d.d. ook dat je veel te veel componenten hebt. Waarom niet gewoon 1 bron (DVD loopwerk) + SB  en beiden gewoon direct op de Lyngdorff aansluiten? (of via 1 dac?) Mijn ervaring met Berhringer is dat dat over het algemeen niet de meest audiofiele componenten zijn in een audioketen ;)

Kortom nog een optie tot nog verder uitdunnen en nog meer rust! Je monitoren en SVS staan er mooi bij!
JBL PRX Power!

hifiman

Quote from: Raphie on June 17, 2007, 12:17:06
Toch vind ik i.d.d. ook dat je veel te veel componenten hebt.
Gelukkig vind ik dat niet  ;D

Quote from: Raphie on June 17, 2007, 12:17:06
Mijn ervaring met Berhringer is dat dat over het algemeen niet de meest audiofiele componenten zijn in een audioketen ;)
De analoge apparatuur inderdaad niet nee. De upsampler doet zijn werk puur in het digitale domein en dat maakt het niet zoveel uit dat er Behringer op staat.

Quote from: Raphie on June 17, 2007, 12:17:06
Je monitoren en SVS staan er mooi bij!
Dank je  :)

Audiofiel

Gefeliciteerd Ronald! Je bent op het volgende niveau beland: gewoon genieten van wat je hebt. :D


Quote from: Jean Sibelius on June 17, 2007, 11:39:33
Maar genieten van je set is uiteindelijk veel belangrijker dan zoeken naar het ultieme wat toch niet realiseerbaar is.

Daar kan ik het wel mee eens zijn. Zeker in combinatie met de door Ronald genoemde 'audio nervosa'. ;)

Op dit forum lijkt het af en toe alleen maar te gaan om upgraden-upgraden-upgraden en om de ene Mega-verbetering na de andere Giga-upgrade. Anders hoor je er kennelijk niet helemaal bij... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Raphie on June 17, 2007, 12:17:06
Toch vind ik i.d.d. ook dat je veel te veel componenten hebt.

Lekker belangrijk. :P

QuoteMijn ervaring met Berhringer is dat dat over het algemeen niet de meest audiofiele componenten zijn in een audioketen ;)

Wat is dan precies jouw ervaring met Behringer? Welke heb je gehad? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Ik heb van Behringer 2 mengtafels, 4 compressor limiters en 2 Ultracurves versleten.
Allemaal problemen met analoog signaal (wollig geluid, brom, veel grondruis)

Behringer is echt een lowbudget copycat merk met kwalitatief slechte componenten. features en marketing staan voorop, prestaties zijn vaak zeer onder de maat....

Leuk voor de mensen met een thuisstudio "on a budget" maar qua absolute kwaliteit helemaal onderaan de ladder.....
JBL PRX Power!

Chris80

Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

Deleted member

Ronald, gefeliciteerd!!  O0

Ik zit merk ik in dezelfde fase als jij dus een hoop van wat je schrijft komt me heel bekend voor!  ;) Mooi dus dat je tevreden bent en een eindresultaat hebt want dat is tenslotte waar het echt om gaat, de manier waarop je dat hebt bereikt was een onderdeel van de hobby, het genieten is een ander zeer belangrijk onderdeel!  8)

LexiconLogan

Quote from: Audioloog on June 17, 2007, 11:33:00

DE SET IS AF EN IK BEN ER TEVREDEN MEE   :o

Gefeliciteerd Ronald, ik hoop dat ik over een maand hetzelfde kan roepen..ben er bijna. Maar wat moet het een goed gevoel geven!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

hifiman

Quote from: Raphie on June 17, 2007, 12:40:28
Leuk voor de mensen met een thuisstudio "on a budget" maar qua absolute kwaliteit helemaal onderaan de ladder.....
Met andere woorden, voor de prijs is het juist erg goed spul!  ;D

hifiman

Quote from: Lexicon Logan on June 17, 2007, 14:03:10
Gefeliciteerd Ronald, ik hoop dat ik over een maand hetzelfde kan roepen..ben er bijna. Maar wat moet het een goed gevoel geven!
Wat gaat het binnenkort toch rustig worden op dit forum  ;)

hifiman

Quote from: Antoine on June 17, 2007, 14:00:51
Ronald, gefeliciteerd!!  O0

Ik zit merk ik in dezelfde fase als jij dus een hoop van wat je schrijft komt me heel bekend voor!  ;) Mooi dus dat je tevreden bent en een eindresultaat hebt want dat is tenslotte waar het echt om gaat, de manier waarop je dat hebt bereikt was een onderdeel van de hobby, het genieten is een ander zeer belangrijk onderdeel!  8)
Dank je Antoine!

Ik kan me er niks bij voorstellen dat jij straks roept dat je "klaar" bent  ;D Maar goed dat zullen de meesten ook wel van mij denken  :P

Audiotwin

Quote from: Audioloog on June 17, 2007, 11:33:00

DE SET IS AF EN IK BEN ER TEVREDEN MEE   :o

Jammer,ik vond die verhalen wel leuk om te lezen ;) ;D
Tevredenheid is de belangrijkste upgrade!
Tevredenheid!!!

Deleted member

Quote from: Audioloog on June 17, 2007, 14:14:14
Dank je Antoine!

Ik kan me er niks bij voorstellen dat jij straks roept dat je "klaar" bent  ;D Maar goed dat zullen de meesten ook wel van mij denken  :P

Hahaha, ik kan me er iets bij voorstellen maar toch heb ik een voor me zelf duidelijk wensenlijstje afgewerkt en als de Tag er is dan ben ik in principe ook klaar.  :)

Dat de meesten wat jij zegt ook wel van jou zullen denken is denk ik waar, ik ben er in elk geval eentje van!  ;D Nou ja, dan geldt denk ik voor ons beiden dat we niks hoeven te bewijzen, komen we wat leuks tegen dan pakken we dat op maar de 'audiofilia nervosa' zoals jij het al eerder noemde is voorbij! :) Al moet ik zeggen dat ik zelf ook onderweg erg heb genoten steeds.

molle

Feli Ronald 8)

Hoe komt het dat Lyngdorf owners allemaal 'klaar' roepen ;D Moet je echt niet verder gaan zoeken he >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter