hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

wat hebben jullie met beren?  :-X

mikeske

Quote from: Joris1971 on June  9, 2007, 12:31:51
wat hebben jullie met beren?  :-X


kun je toch lekker mee knuffelen tijdens het beluisteren van een muziekje  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sjors

Quote from: mikeske on June  9, 2007, 12:38:11
kun je toch lekker mee knuffelen tijdens het beluisteren van een muziekje  ;D


jammer hé Mike, Yessica heeft ze net allemaal verkocht  ;D




Groet, Sjors

hifiman

De cd kasten zijn zojuist weer verwijderd en de levendigheid (het klonk wat doods met die cd kasten erachter) is weer terug  ;D

Een boekenkast achter een bankstel gaat niet zo passen vrees ik en daarnaast zal het ook geen porum zijn (net als die cd rekken :P).

mikeske

Quote from: Sjors on June  9, 2007, 12:52:41

jammer hé Mike, Yessica heeft ze net allemaal verkocht  ;D

Groet, Sjors

ik heb de mijne nog hoor  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sjors


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joris1971

Quote from: Audiofiel on June  9, 2007, 17:56:31
Wat heb jij zonder beren? :o

beren en andere knuffelbeesten, die tijd heb ik allang achter me gelaten  :-X
Om dan maar te zwijgen over beren op een schilderij, die heb ik gelukkig nooit mooi gevonden  ;D

Sjors

Quote from: Joris1971 on June  9, 2007, 19:03:40
beren en andere knuffelbeesten, die tijd heb ik allang achter me gelaten  :-X
Om dan maar te zwijgen over beren op een schilderij, die heb ik gelukkig nooit mooi gevonden  ;D



Pssstt, mischien heeft het voor Ronald en Phanee een speciale waarde en kwets je hun met deze opmerking  ;) verder no offence.






Groet, Sjors

tiptop

Wij hebben ook nog 2 beren op een stoel in de slaapkamer. 8) (wel van mijn vrouw, maar dat geeft niet) ;)

En schilderijen van apen (heeft mijn vrouw zelf gemaakt) in de huiskamer.

Moet iedereen toch zelf weten wat je thuis leuk vind :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman


hifiman

Nu de set weer een stabiel toestand bereikt heeft heb ik maar eens een subwoofer meting gedaan met TMREQ om de subwoofer weer wat beter aan te passen aan het geheel (voor surround in stereo geen sub!).

Ik gebruik tegenwoordig nog maar 1 filter, namelijk om de staande golf bij 38Hz te compenseren met -12 dB een een Bandwidth van 6 (Behringer DSP1124).

Bass management X-over staat op 120 Hz, ja 80 of 100 Hz zou ook kunnnen, maar dit klinkt "evenwichtiger" in het laag, waarschijnlijk mede omdat de achter speakers van een ander merk zijn dan de front speakers.

Dat het laag "oploopt" (van links naar rechts) is een bewuste keuze, mijn housecurve zeg maar  ;D Met film vind ik dat gewoon erg lekker klinken  :D

De dip na 80 Hz ga ik niet boosten, het is nou eenmaal de kamer en boosten klinkt er niet beter op is mijn ervaring.

De piek onder de 20 Hz kan ik met de behringer niet goed filteren en laat ik dus lekker zitten, dat hoor je toch niet, dat voel je  :P

Al met al ben ik er (gehoormatig) erg content mee  :)


hifiman

Nu dat de set af is weer eens wat nieuwe foto's  :D

Om te beginnen de plek waar voorheen de cd rekjes stonden.

hifiman


hifiman

De lusiterplek en de surround speakers. In de kast rechts, tevens de Dreambox sat-ontvanger en de BKK DVD speler.

hifiman

Zij aanzicht  8)

hifiman

De Squeezebox in aktie gebroederlijk naast de Apogee mini DAC  O0

hifiman

De Behringer upsampler, de Karaok DVD speler van de vrouw en natuurlijk de Lyngdorf SDAi2175 geintegreerde stereo versterker.

hifiman

De Pioneer DVD575A dvd speler, vervult tevens een dubbelrol als cd speler voor als er iemand langs komt met cd's (wij gebruiken zelf alleen nog de Squeezebox).   De Pioneer staat aangesloten via de upsampler op de Apogee DAC.

Daaronder de Marantz SR7400 surrond receiver.  :)

hifiman

Dan toch maar eens een foto waar het projectiescherm eens helemaal op staat, mag ook best gezien worden niet waar  ;D

hifiman

De beregoede  ;D SVS subwoofer (met achter het gordijn verstopt de Behringer DSP1124 parametrische equalizer).

Joris1971

Quote from: Audioloog on June 17, 2007, 11:19:07
De beregoede  ;D SVS subwoofer (met achter het gordijn verstopt de Beheringer parametrische equalizer).

is die beer familie van de masterberen?  ;D

hifiman

De Themescene H79 projector waar ik nog steeds erg blij mee ben  :)

hifiman

Even een close-up van de Dreambox DM7000 en de BKK dvd speler die via DVI op de H79 aangesloten staat.

hifiman

En als laatste staat er onder die kast nog een Beheringer upsampler welke hier dienst doet als AD convertor voor mijn Senheiser koptelefoon. Zo kan ik toch  het 8 uur journaal volgen als de vrouw weer eens een uur aan de telefoon zit  :P