hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: mikeske on June  3, 2007, 14:09:22
ik dacht voor het upsamplen van het digitale signaal ?
Helemaal goed  ;D
Daarnaast:
- jitter verminderen (aldus mijnheer Behringer, of het echt zo is betwijfel ik :P)
- kan meerdere apparaten  aansluiten en schakelen op de behringer
- kop telefoon uitgang met volume regelaar  :)
- eventueel als reserve DAC in te zetten  :)

Aangezien ik toch nog een tentlabs XO3 module heb liggen wil ik proberen deze in te bouwen (behringer is nog niet opgeweest, maar dat komt nog wel  ;D)

)p(

Quote from: Audioloog on June  3, 2007, 14:15:50

- kop telefoon uitgang met volume regelaar  :)


Dat is een goede, de Lyngdorf mist die dacht ik en de hoofdtelefoon uitgang op de sb is waardeloos.
Heb je nu al eens tijd gehad om het geluid via drc op de Avalons te vergelijken met wat je zonder drc hoort op je hoofdtelefoon?

peter

hifiman

Quote from: )p( on June  3, 2007, 14:32:32
Dat is een goede, de Lyngdorf mist die dacht ik en de hoofdtelefoon uitgang op de sb is waardeloos.
Heb je nu al eens tijd gehad om het geluid via drc op de Avalons te vergelijken met wat je zonder drc hoort op je hoofdtelefoon?

peter
Hoi Peter,

Inderdaad dat miste ik op de Lyngdorf en is op deze manier opgelost  :)

Nee nog niet, of eigenlijk heb ik besloten dat het aan de praat krijgen van de Inguz plugins op 64 bits linux prioriteit heeft, daar ik het anders toch niet kan gebruiken..

Ronald.

hifiman

Ik heb zojuist de speakers nog ietsje meer toe-in gegeven, en inderdaad is dat weer een verbetering  :)

Ik begin nu zowaar toch wel aardig tevreden te worden met mijn set  :D

mikeske

Quote from: Audioloog on June  3, 2007, 16:18:19
Ik heb zojuist de speakers nog ietsje meer toe-in gegeven, en inderdaad is dat weer een verbetering  :)

Ik begin nu zowaar toch wel aardig tevreden te worden met mijn set  :D

dat horen we graag  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman


mikeske

Quote from: Audioloog on June  3, 2007, 16:26:18
Het werd ook tijd, 5 jaar nadat ik begon met deze hobby  ;D

om maar te zwijgen van de financieele kant  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman

Quote from: mikeske on June  3, 2007, 16:28:15
om maar te zwijgen van de financieele kant  ;D
Daar hebben we het maar even niet over  :-X

stuiv

Hoi audioloog

Even een vraagje is het mogelijk om een vergelijk te geven in klank van
je avalon's tov van Sonus faber cremona auditor.

Ik stel die vraag aan je omdat je wel bij iedereen op het forum thuis bent geweest.

Ik heb zelf nu de concertino's en wil naar de cremona auditor's toe.

Ik heb al met Garmt gesproken voor een demo maar ik wil graag jou mening over het klank verschil.

MVG Ruud.

Its The Dude

Zoooooo, nou weer 35 pagina's met plezier gelezen. Wat een ontzettend fijn forum hier!

Mooie set, gefeliciteerd!

En nu eens lekker genieten  ;D
Sanyo Z4, 100" electrisch scherm, Denon 1803, Panasonic S-97, BNS A40 front, BNS 404 Center, BNS 400 Surround, DIY 25cm Kevlar subwoofer.

Deleted member

Quote from: Audioloog on June  3, 2007, 16:18:19
Ik begin nu zowaar toch wel aardig tevreden te worden met mijn set  :D

Kijk, the hard work is paying off! Feli!  :)

hifiman

Quote from: stuiv on June  3, 2007, 18:13:41
Hoi audioloog

Even een vraagje is het mogelijk om een vergelijk te geven in klank van
je avalon's tov van Sonus faber cremona auditor.

Ik stel die vraag aan je omdat je wel bij iedereen op het forum thuis bent geweest.

Ik heb zelf nu de concertino's en wil naar de cremona auditor's toe.

Ik heb al met Garmt gesproken voor een demo maar ik wil graag jou mening over het klank verschil.

MVG Ruud.
Hoi Ruud,

Bij jou, ben ik anders nog niet thuis geweest  ;D

Ik heb de Auditors en de Avalons nooit naast elkaar gehoord en zowiezo al niet in dezelfde ruimte of op dezelfde apparatuur. Een echte vergelijkings-mening kan ik je dus niet biedden. Ik kan je wel mijn indrukken vertellen.

Beide speakers vind ik mooi klinken en ik zou met beide heel goed kunnen leven! De Avalon Monitors klinken geven mijns inziens een holografischer geluidsbeeld, maar dat is Avalon eigen en zeker geen minpunt voor de Cremona Auditors. De Avalon Monitors zijn wat terughoudend in het hoog en de Auditors zijn weer wat warmer misschien. Afijn het is dus een beetje appels met peren vergelijken, Avalon Monitors en Sonus Faber Cremona Auditors klinken dus heel verschillend maar zijn beide fijne speakers. Er is ook een overeenkomst wat mij betreft, beide speakers zijn wat mij betreft heel relaxt en zullen niet snel voor luistermoeheid zorgen.

De enige manier om achter het antwoord op je vraag te komen is zelf eens naar een Avalon gaan luisteren.
Succes met je keuze!

Groetjes,

Ronald






hifiman


stuiv

Hoi Ronald

Bedankt voor de informatie.

Ga Garmt binnenkort  eens bellen voor een afspraak.

Hoe bevalt de nieuwe speakerkabel eigenlijk, ik heb er niets meer over gelezen.

Ik heb zelf ook een Lyngdorf versterker (TDA 2200) in combinatie met de Sonus Faber concertino's Domus
en wil graag een stapje hoger naar de Cremona Auditor, maar mijn akoestiek is niet al te best dus vandaar de
twijfel of dit echt een stap vooruit is.


hifiman

Quote from: stuiv on June  4, 2007, 21:29:32
Hoe bevalt de nieuwe speakerkabel eigenlijk, ik heb er niets meer over gelezen.
Klopt, dat was ik eigenlijk min of meer vergeten te vertellen  :P

Het eerste wat mij opviel toen ik de Blue Heaven aansloot was:
- strakker gecontroleerder laag
- vloeiender geluid
- wat helderder klank

Allemaal eigenschappen die goed van pas komen in de set  :D

ChrisV

Misschien een klein nadeeltje van de BH's in je set: op monitoren (waar het laag toch al beperkt is) kan het laag wat té slank worden. Veel andere kabels geven lage frequenties krachtiger door, wat wel eens prettiger kan zijn.

Ik ben zelf inmiddels aan het experimenteren met andere kabels dan de BH's op de Harbeth monitoren. Het mocht allemaal net wat meer punch hebben, zonder de behoorlijke neutraliteit van de BH's te verliezen. Eens kijken of dit gaat lukken.

hifiman

Quote from: ChrisV on June  5, 2007, 12:40:12
Misschien een klein nadeeltje van de BH's in je set: op monitoren (waar het laag toch al beperkt is) kan het laag wat té slank worden. Veel andere kabels geven lage frequenties krachtiger door, wat wel eens prettiger kan zijn.
Ik kan je verzekeren dat dat in mijn set juist als een voordeel uitpakt. Ondanks dat het monitoren zijn  ;D

hifiman

Er zijn weer wat wijzigingen geweest, maar ditmaal niet in de apparatuur  ;D

Een groter vloerkleed, de cd rekken achter de bank (diffuser functie  ;D ) zorgen voor een wat betere akoustiek.

Misschien denk je wat onhandig die cd rekken achter de bank, temeer daar je niet bij de onderste helft kunt  :P, maar aangezien wij een squeezebox als bron gebruiken fungeren de cd's nog puur als backup medium  :)

garmtz

CD doosjes zijn behoorlijk reflectief, dus eigenlijk moet je zo onregelmatig mogelijk
in het rek zetten...

Een granollen muur is misschien anders zelfs een betere 'diffusor'.

hifiman

Quote from: garmtz on June  9, 2007, 09:49:16
CD doosjes zijn behoorlijk reflectief, dus eigenlijk moet je zo onregelmatig mogelijk
in het rek zetten...

Een granollen muur is misschien anders zelfs een betere 'diffusor'.
:-\ Ik moet ook toegeven dat ik er nog niet over uit was of het nou wel een verbetering is  :P

)p(

Of maak er een grote letterbak van...met leuke spulletjes...

Of nog beter...een grote boekenkast ipv de cd kast...een enorme boekenkast zorgde bij ons voor verreweg de grootste bijdrage aan een verbetering van de akoestiek. Wel vullen met boeken natuurlijk ;)

peter

Joris1971

Quote from: )p( on June  9, 2007, 10:08:24
Of maak er een grote letterbak van...met leuke spulletjes...

een letterbak? Dude, in welk jaar leef jij?

garmtz

:D  Een 'rommelige' boekenkast is inderdaad een uitstekende diffusor.

)p(

Quote from: Joris1971 on June  9, 2007, 10:10:39
een letterbak? Dude, in welk jaar leef jij?

Hehe...en dat als kunsthistoricus  :-X  ;D

peter

)p(

Quote from: garmtz on June  9, 2007, 10:12:13
:D  Een 'rommelige' boekenkast is inderdaad een uitstekende diffusor.

En je kan eindeloos tweaken door het schuiven met boeken  ;D

peter