hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Rody on May 27, 2007, 13:33:12
Maar met wat voor cd-drive en welk programma?
Zou je met een iMac + iTunes ook perfecte lossless rips kunnen maken?
Dankzij EAC is de gebruikte drive niet kritisch!

Dat laatste zou je eens aan Arjen moeten vragen...

hifiman

Quote from: DA BoSS on May 27, 2007, 14:42:08
hee Ronald,

Gefeliciteerd met deze gave side-step O0


(ik kom graag nog een keertje luisteren :D)


Ben je trouwens nog aan het experimenteren met de instellingen van de Apogee?
(of valt er weinig te kiezen??)



Hoi Jasper,

Dank je  :)

Je bent welkom uiteraard, maar ik zou zeggen wacht even tot ik ook mijn nordost kabels heb  :)

Aan de Apogee valt niks in te stellen (behalve het kiezen van de input :P).
Aan de Behringer upsampler wel en daar moet ik nog eens mee gaan experimenteren:
- samplerate
- woordlengte
- wel/geen dithering


hifiman

Quote from: Raphie on May 27, 2007, 14:45:29
Waarom dan niet helemaal terug naar de essentie:

gewoon PC neerzetten met digitaal RCA-out en dit direct op de digitale ingang van de versterker aansluiten, of een fatsoelijke versterker met digital in kopen. De Lyngdorff is toch digitaal? waarom zou je dan uberhaupt nog buiten deze bak in het analoge domein willen verkeren? of anders een MB200, dan heb je i.i.g. een perfecte DAC hoe minder "kastjes" des te beter toch?
Omdat:
- digitaal out van een pc geluidskaart meestal sucks
- ik een prettige gebruikers interface wil hebben (squeezebox!)
- De lyngdorf is niet digitaal, heeft alleen analoge ingangen
- Ik geen budget heb voor de digitale lyngdorf

;D

Raphie

Waarom koop je dan geen 2e hands TAG? ik heb nu m'n PC via RCA digitaal aan m'n TAG hangen en daar kan geen MBx00 SB of DYI DAC aantippen. bron en weegever verbonden met 1 enkele kabel: ideaal
JBL PRX Power!

hifiman

Quote from: Raphie on May 27, 2007, 15:27:54
Waarom koop je dan geen 2e hands TAG? ik heb nu m'n PC via RCA digitaal aan m'n TAG hangen en daar kan geen MBx00 SB of DYI DAC aantippen. bron en weegever verbonden met 1 enkele kabel: ideaal
Raphie, er zijn uiteraard 100 manieren om met een gegeven budget wat samen te stellen. Ik heb hiervoor gekozen en ben daar op dit moment tevreden mee  :P En ja ik heb ook aan een Tact 2150 gedacht, maar je zou het ook een nadeel kunnen noemen dat er qua klank niks meer te finetunen valt..

Raphie

Quote from: Audioloog on May 27, 2007, 15:30:33
maar je zou het ook een nadeel kunnen noemen dat er qua klank niks meer te finetunen valt..

Dat zou voor jou de doodsteek voor de hobby zijn  ;D ;D
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Audioloog on May 27, 2007, 15:07:36
Wij vonden het ook gezellig en nog bedankt voor de chocolaatjes :) Ben al een heel eind maar denk niet dat ik die doos vandaag op ga krijgen  ;D

Van 800 gram kun je behoorlijk ziek worden. ;D

QuoteHet keyword is "relaxt" en dat bevalt mij met lang luisteren toch beter dan een wat spectaculairder geluid.

Mooie omschrijving, relaxt. En wie kan daar nou problemen mee hebben?

QuoteIk heb ze vanochtend inderdaad toch wat meer ingedraaid en dat is inderdaad nog een verbetering. Eigenlijk stonden ze al een tijdje zo,  maar voor jij kwam had ik ze nou net weer eens wat minder toe-in gegeven om te kijken hoe dat zou bevallen.

Gaaf. Nou even een hele week zo laten staan om er aan te wennen. ;)

QuoteRust? Ik ben alweer druk bezig met het room correctie gebeuren aan de praat te krijgen onder linux  ;D

De soldeerbout moet natuurlijk ook blijven roken, dus niet alleen met software bezig blijven, hè? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on May 27, 2007, 16:40:12
De soldeerbout moet natuurlijk ook blijven roken, dus niet alleen met software bezig blijven, hè? ;D
Een beetje afwisseling kan geen kwaad  ;D

hifiman

Na een middagje klooien zit ik nu naar pc based room correction te luisteren  :D

Ik hoor een aantal grote verbeteringen maar ook wat rare zaken dus ik zal er nog wat aan moeten sleutelen :P
Het hoog wordt nu zelfs te maar het laag wordt mooi gecorrigeerd (niet meer boemerig).

Wordt vervolgd, ik ga snel verder spelen :P

hifiman

De Nordost Blue Heaven staat ondertussen in te spelen  :)

ChrisV

Die BH's passen er wel erg goed bij: de juiste breedte en mooi plat tegen de stand aan. Het lijkt wel custom made!

DA BoSS

Gister even snel kennisgemaakt met de 'nieuwe' set:

Eerste wat me opviel, al voor de muziek, was de prettigere akoestiek.
Dat zal wel iets te maken hebben de extra gecreerde ruimte ^-^.

Eigenlijk was bijna alles veranderd sinds mijn laatste bezoekje.....de cd speler, de speakers, bekabeling, opstelling.
Even kort mijn bevindingen:

-De Avalons vind ik afschuwelijk veel mooier klinken dan de Paradigms >:D (die waren imho ook vééls te groot voor de ruimte)
-De gemodificeerde Squeezebox+Apogee Dac + Behringer upsampler konk méér dan acceptabel, ik was best onder de indruk!
-De set klinkt nu mooi gebalanceerd, als een zorgvuldige som der delen...
-Het geheel 'oogt' ook errug mooi!
Geen vergelijk met de (achteraf) ietswat schreeuwerige Paradigm setup, ik zat met een grote glimlach te luisteren O0


Maar ook wat opbouwende 'gedachtenkronkels':

-Nog steeds erg veel (storende) reflecties in de ruimte
-Het stereobeeld kan wellicht een tikje uitgesprokener, vooral qua diepte (&plaatsing).
Dit zal hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met de hoeveelheid toe-in vd speakers en de storende reflecties??

-Ook sporen van iets als een soort van 'transistor' geluid (net als bij mij trouwens  :-\)


Maargoed...'t klinkt erg genietbaar zo, mooie set hoor!
8)


High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Bedankt voor je "review" Jasper  :D

Inderdaad, die reflecties  :-\ Maar daar kan nog wat aan gedaan worden zoals gisteren gebleken is  :) Iets voor de (nabije) toekomst!  :)

hifiman

Quote from: ChrisV on June  2, 2007, 09:37:15
Die BH's passen er wel erg goed bij: de juiste breedte en mooi plat tegen de stand aan. Het lijkt wel custom made!
Nou inderdaad, maar ze hadden ook geen millimeten breder moeten zijn want dan zou je ze vanaf de voorkant zien.

hifiman

Quote from: DA BoSS on June  2, 2007, 09:51:07
-De Avalons vind ik afschuwelijk veel mooier klinken dan de Paradigms >:D (die waren imho ook vééls te groot voor de ruimte)
Geen vergelijk met de (achteraf) ietswat schreeuwerige Paradigm setup, ik zat met een grote glimlach te luisteren O0
Helemaal mee eens  ;D

Quote from: DA BoSS on June  2, 2007, 09:51:07
-Nog steeds erg veel (storende) reflecties in de ruimte
-Het stereobeeld kan wellicht een tikje uitgesprokener, vooral qua diepte (&plaatsing).
Dit zal hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met de hoeveelheid toe-in vd speakers en de storende reflecties??
Toe-in kan ik nog mee experimenteren natuurlijk. En de akoustiek komt ook nog aan de beurt! Nou ja dwz ik heb nog wel even het vrouwtje te overtuigen en dat zou in dit geval wel eens lastig kunnen gaan worden  :P

Quote from: DA BoSS on June  2, 2007, 09:51:07
-Ook sporen van iets als een soort van 'transistor' geluid (net als bij mij trouwens  :-\)
Ja ach, met een buizenversterker heb je weer zo'n buizengeluid  ;D

Quote from: DA BoSS on June  2, 2007, 09:51:07
Maargoed...'t klinkt erg genietbaar zo, mooie set hoor!
Dank je!

Garmt was toevallig ook nog even hier gisteren en die vond het "mooi" klinken, hetgeen ik als een compliment opvat  :D

hifiman

Ik heb trouwens een goed voornemen! Naast hooguit wat akoustische aanpassingen (en een tent klokje in mijn upsampler bouwen  :P) ga ik nu eens voor heel lange tijd niks meer aan mijn set veranderen. In plaats daarvan wil mij dan (eindelijk!) eens wat meer gaan richten op de muziek zelf en proberen te ontsnappen uit het mainstream gebeuren ;-)

)p(

Quote from: Audioloog on June  3, 2007, 12:02:53
Ik heb trouwens een goed voornemen! Naast hooguit wat akoustische aanpassingen (en een tent klokje in mijn upsampler bouwen  :P) ga ik nu eens voor heel lange tijd niks meer aan mijn set veranderen. In plaats daarvan wil mij dan (eindelijk!) eens wat meer gaan richten op de muziek zelf en proberen te ontsnappen uit het mainstream gebeuren ;-)

Goed te horen dat je zelf nu zo tevreden bent  8) En dat je klaar bent om nu eens volop te gaan genieten van nieuwe muziek. Daarom zou ik zeggen installeer snel eens last.fm op je sb en ga lekker op ontdekkingstocht!  :)

peter

hifiman

Quote from: )p( on June  3, 2007, 12:08:16
Daarom zou ik zeggen installeer snel eens last.fm op je sb en ga lekker op ontdekkingstocht!  :)
Dat moet ik nog steeds doen ja!

Ik ben bezig met de laatste 15 cd's te rippen van mijn eigen collectie. Daarna kan de nieuwe zoektocht gaan beginnen  :D

DA BoSS

Quote from: Audioloog on June  3, 2007, 11:57:36
Ja ach, met een buizenversterker heb je weer zo'n buizengeluid  ;D


;D we snappen elkaar :D

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Overigens heb ik onlangs ook nog de bevestigings plaatjes van de Behringer afgehaald, dat staat een stuk beter  :)

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Rody

Quote from: Audioloog on June  3, 2007, 12:18:23
Dat moet ik nog steeds doen ja!

Ik ben bezig met de laatste 15 cd's te rippen van mijn eigen collectie. Daarna kan de nieuwe zoektocht gaan beginnen  :D

Hoeveel GB heb je nu op je HDD('s?) staan?

hifiman


)p(

Quote from: Audioloog on June  3, 2007, 13:30:11
Overigens heb ik onlangs ook nog de bevestigings plaatjes van de Behringer afgehaald, dat staat een stuk beter  :)

Misschien een domme vraag, maar waarom heb je deze Behringer tussen je sb en dac?

peter

mikeske

Quote from: )p( on June  3, 2007, 14:08:37
Misschien een domme vraag, maar waarom heb je deze Behringer tussen je sb en dac?

peter

ik dacht voor het upsamplen van het digitale signaal ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost