hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Davey

Wow, wat een mooie set Ronald. Die Avalon's zien er werkelijk fantastisch uit  8)

hifiman

Quote from: Davey on May 13, 2007, 21:18:07
Wow, wat een mooie set Ronald. Die Avalon's zien er werkelijk fantastisch uit  8)
Dank je, eigenlijk is het een beetje een bijeengeraapt zooitje om te zien maar de Avalons zijn inderdaad erg mooi  :)

Al denk ik dat jij liever mijn vorige speakers (de Audiostatic elektrostaten) zou zien  ;)

Davey

Quote from: Audioloog on May 14, 2007, 09:11:38
Dank je, eigenlijk is het een beetje een bijeengeraapt zooitje om te zien maar de Avalons zijn inderdaad erg mooi  :)

Als het samenspel maar goed is  ;). Dat is veel belangrijker dan hoe het eruit ziet.

Quote from: Audioloog on May 14, 2007, 09:11:38
Al denk ik dat jij liever mijn vorige speakers (de Audiostatic elektrostaten) zou zien  ;)

;D

hifiman

#778
Ondertussen is het audio rack verdwenen uit de huiskamer en is er een nieuwe kast voor in de plaats gekomen. Deze kast biedt plaats voor de dvd speler (moet dicht bij projector ivm DVI) en sat ontvanger (om praktische aansluitredenen ook aan die kant van de kamer gebleven) en compenseert tevens voor de verloren ruimte door het verzagen van het dressoir.

Zojuist alle bekabeling weer aangelegd en alles weer aangesloten, was slechts 6 uurtjes werk  :P We kunnen weer film kijken vanavond  :D

Audiofiel

Ziet er weer netjes uit, Ronald. :D Inderdaad tijd voor een filmpje samen met Phannee. Geniet ze! ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on May 17, 2007, 16:54:38
Ziet er weer netjes uit, Ronald. :D Inderdaad tijd voor een filmpje samen met Phannee. Geniet ze! ;)
Dank je  :)

hifiman

#781
Een van de redenen om het dressoir te verlagen en de audioset te verhuizen was om de mogelijkheid te scheppen kwalitatief betere luidsprekerkabel te kunnen aanschaffen.

Na lang wikken en wegen en luisterend naar adviezen van anderen kwam ik tot de conclusie dat de Nordost Blue Heaven luidsprekerkabel (hogere Nordost series zijn zowiezo budgetmatig out of the question) het wel eens zou kunnen zijn voor mij.

Al twijfelend over de aanschaf kwam ik op dit forum een nieuwe kabel tegen die met een leuke korting weer de deur uitging en die heb ik dus maar overgenomen  ;D In het principe was het plan eerst te luisteren, dat is nu helaas even niet mogelijk. Verstandig? Tsja, ik zie het meer als een educated guess en als die guess verkeerd uitpakt dan hoef ik niet (al teveel) te verliezen indien ik de kabel weer verkoop. Ik ben in elk geval zeer benieuwd   ;D

Dan is er nog een praktisch puntje. De Avalons slikken geen banenen maar alleen spades en wel van een wat afwijkende maat (5 mm schroeven, max 12 mm breed)). Het is nog even de vraag of de Blue Heavens met de juiste spades getermineerd kunnen worden.

Zoniet dan heb ik zojuist mijn plan B al inelkaar getimmerd  ;D De bedoeling is om op korte termijn hier een kwalitatief betere versie van te brouwen. Juist zie hier werelds eerste  ??? banaan naar Avalon spade verloop  :P




Raphie

Ben erg benieuwd hoe die BH gaat klinken op je set en of het hoog meer lucht krijgt.
JBL PRX Power!

hifiman

Quote from: Raphie on May 18, 2007, 22:50:34
Ben erg benieuwd hoe die BH gaat klinken op je set en of het hoog meer lucht krijgt.
Anders ik wel  ;D

Audiofiel

Quote from: Audioloog on May 18, 2007, 22:42:58
Al twijfelend over de aanschaf kwam ik op dit forum een nieuwe kabel tegen die met een leuke korting weer de deur uitging en die heb ik dus maar overgenomen  ;D In het principe was het plan eerst te luisteren, dat is nu helaas even niet mogelijk. Verstandig? Tsja, ik zie het meer als een educated guess en als die guess verkeerd uitpakt dan hoef ik niet (al teveel) te verliezen indien ik de kabel weer verkoop. Ik ben in elk geval zeer benieuwd   ;D

Jij hebt wel vrij vaak zo'n 'educated guess' zoals je het zelf noemt. Educate geeft de suggestie dat je er van zou moeten leren... ::) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Raphie on May 18, 2007, 22:50:34
Ben erg benieuwd hoe die BH gaat klinken op je set en of het hoog meer lucht krijgt.

Jij zit in het verkeerde topic. ;) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Ik blijf er voor op om Ronalds eerste reactie te mogen lezen  ;D
JBL PRX Power!

hifiman

Het zal nog wel even duren voor ik ze heb hoor :P

En meer lucht is niet zozeer het doel, ik hoop wel op wat "helderder" geluid.  :)

hifiman

Quote from: Audiofiel on May 18, 2007, 23:10:42
Jij hebt wel vrij vaak zo'n 'educated guess' zoals je het zelf noemt. Educate geeft de suggestie dat je er van zou moeten leren... ::) ;D
Maar niet zo vaak een educated guess waarbij de kans groot is zonder (of met weinig) verlies weer door te verkopen :P
Overigens is die guess ditmaal met name gebaseerd op aanbevelingen van anderen.

hifiman

Wat ik me wel opeens realiseer is dat ik deze kabel waarschijnlijk niet netjes weg kan werken (vanaf de speaker tot de onderkant van de stand). De stands zijn 4cm breed en de kabel volgens mij breder. Misschien kan iemand mij vertellen hoe breed de Blue Heaven precies is?

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman

Quote from: mikeske on May 19, 2007, 10:37:43
net even gemeten voor je: 35mm  ;)
Zeeeeeeerrrrrrrrrr moooooooooiiiiiiiiii, ik wordt gematst heb kan dus toch weggewerkt worden  :D Bedankt Mike!

Raphie

Quote from: Audioloog on May 19, 2007, 10:57:16
Zeeeeeeerrrrrrrrrr moooooooooiiiiiiiiii, ik wordt gematst heb kan dus toch weggewerkt worden  :D Bedankt Mike!

anders knipte je er toch gewoon een paar aders van de ribbon af?  ;D

wanneer ga je hem nou ophalen/aansluiten? ben erg benieuwd!!
JBL PRX Power!

hifiman

Quote from: Raphie on May 19, 2007, 11:05:09
anders knipte je er toch gewoon een paar aders van de ribbon af?  ;D

wanneer ga je hem nou ophalen/aansluiten? ben erg benieuwd!!
Er wordt niks opgehaald, er wordt verstuurd  ;D
En eerst wordt even de mogelijkheid tot vervangen van de bananen door spades bekeken door de dealer waar de kabel vandaan komt.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

advr


bezint eer ge begint :o :o

of valt het allemaal wel mee??

wel een mooie kabel de BH ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Raphie

ik zou inderdaad ook niks customizen voordat je het heb getest zonder onomkeerbare amputaties.  ;D dit verminderd de 2e hands waarde van de kabel aanzienlijk.  ;D
JBL PRX Power!

hifiman

Quote from: Raphie on May 20, 2007, 10:02:31
ik zou inderdaad ook niks customizen voordat je het heb getest zonder onomkeerbare amputaties.  ;D dit verminderd de 2e hands waarde van de kabel aanzienlijk.  ;D
Mede om die reden gaan de bananen er dus definitief aan blijven zitten  ;D

hifiman

Zo eindelijk de tijd om de laatste wijzigingen in mijn set te bespreken  :D

Kort samengevat heb ik een stap opzij gedaan, namelijk van cd speler als bron naar pc based audio (in dit geval de Squeezebox 3) als bron.

Feitelijk wilde ik deze overstap al heel lang maken maar wat mij tegen hield was het feit dat de cd speler toch duidelijk klonk  ::)

Na wat onderzoek had ik bedacht dat een Apogee Mini DAC wel eens de oplossing voor mij kon zijn. Deze DAC zou zeer analoog klinken een zeer goede jitter immuniteit hebben vanwege de RAM buffer en dubbele klok (low jitter klok voor de dac chip en vergeveningsgezind afgestelde PLL voor de input reveiver). Tevens heeft deze DAC een USB input, wat natuurlijk ideaal is voor het geval ik in de toekomst voor een andere pc based oplossing zou willen kiezen.

Ik ging op zoek en ik had geluk, ik kon er eentje 2de hands bij een audio-zaak kopen. Dit heeft het voordeel dat ik hem een week mocht proberen en dat ik er een half jaar garantie op heb.


hifiman

Zo gezegd zo gedaan. Mijn hoop was dat de SB3 + Apogee DAC net zo goed zou klinken als de CEC cd speler met zijn interne DAC.

En dat was inderdaad het geval  :D Zowel het vrouwtje als ik vonden de Apogee met SB3 mooier klinken als de CEC met zijn eigen DAC.
Wel is het zo dat de CEC op de Apogee nog net even mooier klonk maar aangezien er eigenlijk geen budget beschikbaar is moest ik een keuze maken, of de Apogee terug of de CEC eruit. Aangezien ik deze stap opzij al langere tijd wilde maken en ik er niet op achteruit zou gaan ben ik ervoor gegaan  8)