hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Raphie on May  7, 2007, 17:50:12
Kopen?!?  door de komst van de Avalons kan Ronald in ieder geval grote opruiming houden....
Haha nee hoor de Monica DAC blijft gewoon, de squeeuzebox staat er nu op aangesloten en dat klinkt prima , de benoemde verschillen waren zowiezo allemaal marginaal..

Overigens heb ik nog een 2de monica dac print liggen, die gaat wellicht de verkoop in..

hifiman

Voor mijn verdere plannen met de squeezebox + Monica DAC zie dit topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55424.75

hifiman

De eerste stap naar een beter geluid is gezet: de slaapkamer TV is gisteravond verkocht  :D

Nu zal je denken wat heeft dat met beter geluid in de woonkamer te maken  ??? Nou dat zal ik even uitleggen. Na het verkopen van deze TV hebben we de huiskamer TV (een conventionele 72 cm breedbeeld) op de slaapkamer gezet.

Nu deze TV weg is uit het dressoir waar hij in stond heb is de weg vrij om het dressoir te gaan verzagen en lager te gaan maken.
Op dat lagere dressoir gaat dan een nog aan te schaffen LCD TV komen die strak tegen de muur komt te staan.
Dan heb ik dus wederom TV maar wel het voordeel van geen kast tussen de speakers hetgeen de stereo stage zal verbeteren  :)

Vervolgens kan ik dan de stereo apparatuur verhuizen naar het dit meubel en dat geeft weer de mogelijkheid om kortere en betere luidsprekerkabel te gaan gebruiken.

Maar goed zover zijn we nog niet, eerst het meubel aanpakken en dat zal nog even een heel gedoe worden aangezien ik een leek ben op dat gebied  :P


yorkie13

vooral meer ruimte tussen de avalons zal een grote verbetering zijn
heb nu zelf ook een kleiner en lager meubel, welke ook nog een op 10 cm hoge wielen staat, dus
het geluid kan er aan alle kanten langs, scheelt enorm zeker voor stereo
HT minder daar je toch al midden in een geluidsgebeuren zit

Deleted member

Oei, weet je zeker dat je in je bestaande meubel gaat zagen? Het moet dan in een keer goed zijn aangezien er daarna zeker geen weg meer terug is natuurlijk.  ;D

In elk geval succes!  :)

hifiman

Quote from: yorkie13 on May  9, 2007, 12:51:47
vooral meer ruimte tussen de avalons zal een grote verbetering zijn
Ik ben inderdaad erg benieuwd  :)

hifiman

Quote from: Antoine on May  9, 2007, 19:19:07
Oei, weet je zeker dat je in je bestaande meubel gaat zagen? Het moet dan in een keer goed zijn aangezien er daarna zeker geen weg meer terug is natuurlijk.  ;D
Dat klopt ja... Maar ja het meubel verkopen via marktplaats levert ook weer zoveel gezeur op voor een paar tientjes en als het lukt heb ik gratis een nieuw meubel  ;D

Ik laat de verticale delen zagen (komende zaterdag) door een houtzagerij dan is het in elk geval recht.  ;D
Hoe ik het blad dan wer bevestig ben ik nog niet helemaal over uit, hoekijzers  ???

Teejoo

Quote from: Audioloog on May  7, 2007, 11:07:46
Deze constatering is wel een soort van eye-opener voor me! Hoeveel zin heeft het om heel veel geld, tijd en energie te steken in hele kleine verbeteringen terwijl er nog zoveel te winnen valt met een betere plaatsing cq de akoustiek van de kamer.
Dit is dus precies wat ik ook al vaak heb geschreven op het forum. Teveel mensen zitten enorm veel geld uit te geven aan kabels of steeds betere apparaten, terwijl ze nog niet de helft halen uit hun huidige spullen! Ik ben van mening dat je eerst moet zorgen dat je het maximale uit je huidige apparatuur haalt door de volgende zaken te optimaliseren:

- plaatsing apparatuur
- inregelen apparatuur
- akoestiek

Ik begrijp dat er beperkingen kunnen zijn, maar dat neemt niet weg dat deze grote stappen toch eerst genomen zouden moeten voordat je met de kleinere stapjes begint.

BuSpu

#758
Quote from: Audioloog on May 10, 2007, 10:53:42
Ik laat de verticale delen zagen (komende zaterdag) door een houtzagerij dan is het in elk geval recht.  ;D
Hoe ik het blad dan wer bevestig ben ik nog niet helemaal over uit, hoekijzers  ???

Hoi Ronald,

Ik zou er niet aan beginnen. Als je het al constructief in orde krijgt is het nog maar de vraag of het er een beetje uitziet. Ik heb een paar meubels aangepast en dan merk je hoe uitgedacht een (goed) ontwerp is. Als je daar zo maar iets aan verandert is het snel niet echt fraai meer.
Ikea heeft diverse goedkope en simpele oplossingen, want tsja naast een Avalon Monitor kan je niet zomaar iets neerzetten. Adel verplicht  ;)
Voorbeeld van Ikea:

tiptop

Hoi Ronald,
Je kan eventueel de zijwanden laten infrezen met een rand van een centimeter, waar de horizontale plaat invalt en dan verlijmen.
Mischien nog extra verstevigen met twee lange schroeven per kant.

Ik wil ook een nieuw meubel maken van massief hout en doe het dan net zo. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Quote from: BuSpu on May 10, 2007, 19:06:51
Ik zou er niet aan beginnen. Als je het al constructief in orde krijgt is het nog maar de vraag of het er een beetje uitziet. Ik heb een paar meubels aangepast en dan merk je hoe uitgedacht een (goed) ontwerp is. Als je daar zo maar iets aan verandert is het snel niet echt fraai meer.
Tsja, ik kan eigenlijk al niet meer terug. De TV is verkocht en er is een LCD voor terug gekocht die niet IN het meubel past. Daarom moet er nu toch snel een laag meubel komen. Ik heb natuurlijk weinig te verliezen, wordt het niks dan gooi ik hem weg en ben ik alleen wat tijd en moeite armer. Als het "redelijk" lukt is het in elk geval een aardige tijdelijke oplossing tot er centen zijn en tijd voor het zoeken van een passend meubel. En wie weet lukt het aardig en is het naar tevredenheid. In elk geval bedankt voor de waarschuwing!

Quote from: BuSpu on May 10, 2007, 19:06:51
Ikea heeft diverse goedkope en simpele oplossingen, want tsja naast een Avalon Monitor kan je niet zomaar iets neerzetten. Adel verplicht  ;)
Ikea was ik al wezen kijken, sterker nog we zijn al een half jaar op zoek naar een geschikt meubel (maten/kleur/prijs) en zijn nog niks tegengekomen wat voldoet. Vandaar het idee van zelfbouw en uiteindelijk deze ombouw poging :P

Groetjes,

Ronald

hifiman

Quote from: tiptop on May 10, 2007, 20:03:35
Hoi Ronald,
Je kan eventueel de zijwanden laten infrezen met een rand van een centimeter, waar de horizontale plaat invalt en dan verlijmen.
Mischien nog extra verstevigen met twee lange schroeven per kant.

Met het woord frezen schrik je me al aardig af  ;D

mikeske

Quote from: Audioloog on May 11, 2007, 11:02:08
Met het woord frezen schrik je me al aardig af  ;D

Ah, je bent er zo mee weg  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman

Quote from: mikeske on May 11, 2007, 11:02:32
Ah, je bent er zo mee weg  ;)
Als je er kaas van gegeten hebt wel ja. Vrijwilligers zijn welkom morgen  ;D

garmtz


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman


hifiman

Het resultaat  :)


garmtz


hifiman

#769
Quote from: garmtz on May 13, 2007, 17:49:11
Wow, mooi geworden hoor! 8)
Dank je, de volgende stap is betere luidsprekerkabel, ik heb nu nog maar 2x 3,5 meter nodig en zit te denken aan Chord Company Odyssey 4 (bi-wire).

Verder lijkt het "donkere" van de speakers nu verdwenen, of dat nu door de kortere kabel, de lagere kast of zelfsuggestie komt dat weet ik niet :P

De soundstage is er zeker ook op vooruit gegaan  :) Er zit nu tenminste ook wat diepte in het geluid.
Wel heb ik het idee wat meer last te hebben van flutter-echo. Afijn daar kijken we in de toekomst wel weer eens naar.

Overigens is de klus nog niet helemaal afgerond, er moeten opnieuw wat kabels naar de andere kant van de kamer getrokken worden voor de surround luidsprekers, bass shakers, ethernet en nog wat zaken :P Dat staat gepland voor het komende lange weekend  ;)

De Avalons komen nu optisch ook veel beter tot hun recht en zijn nu echt een pronkstuk in de kamer geworden (vind ik zelf in elk geval)  ;D

BuSpu

Zo complimenten zeg!
Als je niet beter zou weten zou je zeggen dat het zo gemaakt is  :)

hifiman

Quote from: BuSpu on May 13, 2007, 19:44:28
Zo complimenten zeg!
Als je niet beter zou weten zou je zeggen dat het zo gemaakt is  :)
Dus ze zijn Avalon waardig goedgekeurd  ???  ;D
De Avalons komen zeker beter tot hun recht zo overigens  :) (zowel optisch als audiologisch  ;D )

BuSpu


tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Teejoo

Ziet er goed uit, ik zou alleen de versterkers bovenop zetten ivm de warmte.