hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Markaudio on February 12, 2007, 10:55:15
Of de momenteel geadverteerde Velodyne's? Deze schijnen zeker geschikt te zijn voor muziekweergave :)
Mooi, maar ook nog wat "prijzig" voor mij. Ik heb weinig budget helaas dit jaar en daarom denk ik aan een op maat gesneden DHZ oplossing  8)

Deleted member

Quote from: Audioloog on February 12, 2007, 10:51:27
Haha ik zou wel willen maar dat is helaas boven budget Antoine  :P

Gaat inderdaad om idioot veel geld, vandaar ook de smiley. ;D Maar de oplossing is in de praktijk in feite wat Arno ook gedaan heeft, snelle woofers met een crossover filter.  :) Eventueel uitgebreid met Audiofiel zijn equalizer oplossing moet je dan toch inderdaad weer een stap dichterbij het audiowalhalla kunnen komen lijkt me!  8)

Veel succes!

hifiman

Quote from: Audiofiel on February  8, 2007, 21:29:25
Voor wat betreft het laag, tsja, ik ben zelf 2 jaar bezig geweest om het laag onder mijn Acoustat One goed te krijgen en geƫindigd bij twee zelfbouwkasten met extra snelle woofers om een (nagenoeg onhoorbare) aansluiting te vinden met de electrostaat... Ik hoop dat jij niet zo lang hoeft te zoeken. :)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke woofer units je gebruikt hebt Arjen?
Enne ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe deze klinken/integreren met mijn audiostatics, dus m.a.w. ik maak graag van je eerdere aanbod gebruik, wanneer spreken we af?  ;D

R

Effe bijgelezen. Feli met je nieuwe speakers. Weer een stapje in je toch al flinke zoektocht. Nu maar hopen dat het een stapje vooruit blijft ;)

Feli alsnog O0 O0

hifiman

Quote from: Ruben on February 12, 2007, 11:29:42
Effe bijgelezen. Feli met je nieuwe speakers. Weer een stapje in je toch al flinke zoektocht. Nu maar hopen dat het een stapje vooruit blijft ;)

Feli alsnog O0 O0
Dank je.  :) Ik zie het zelf als een relatief grote stap vooruit  8)

hifiman


hifiman

Quote from: Audiofiel on February  9, 2007, 07:39:17
Ik wil best een keer langskomen met een sub-kubus van mij, de behringer en een eindtrap; de manier zoals ik daar een half jaar geleden mee draaide.

En wat is er sindsdien dan aan die manier gewijzigd eigenlijk ?

Audiofiel

#607
Quote from: Audioloog on February 12, 2007, 11:25:48
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke woofer units je gebruikt hebt Arjen?

Zie dit topic over de bouw van zo'n kast. Het zijn ScanSpeak 18 cm woofers, 2 per kast. Elk met een magneet van 1 Tesla zwaar en een uiterst licht opgehangen membraan. Daardoor zijn ze dus heel erg snel en dat is wat je wilt om goed op een electrostaat aan te sluiten.



QuoteEnne ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe deze klinken/integreren met mijn audiostatics, dus m.a.w. ik maak graag van je eerdere aanbod gebruik, wanneer spreken we af?  ;D

Laten we dat even telefonisch doen; deze week lukt me niet, dan ben ik echt veel te druk. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Audioloog on February 12, 2007, 14:22:10
En wat is er sindsdien dan aan die manier gewijzigd eigenlijk ?

Ik draai nu fullrange en heb dus geen laagkasten meer in gebruik... (behalve eentje voor de film als LFE). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on February 12, 2007, 15:27:21
Zie dit topic over de bouw van zo'n kast. Het zijn ScanSpeak 18 cm woofers, 2 per kast. Elk met een magneet van 1 Tesla zwaar en een uiterst licht opgehangen membraan. Daardoor zijn ze dus heel erg snel en dat is wat je wilt om goed op een electrostaat aan te sluiten.
O0

Ze zijn wel groot zeg (ik heb ze wel gezien bij jou maar er toen niet echt aandacht aan besteed).

Quote from: Audiofiel on February 12, 2007, 15:27:21
Laten we dat even telefonisch doen; deze week lukt me niet, dan ben ik echt veel te druk. :)
Welja prima, en uiteraard heeft het geen haast, ik kan nu (eindelijk!) ook zo als het nu is van de muziek genieten  :D

Audiofiel

Quote from: Audioloog on February 12, 2007, 21:20:15
Ze zijn wel groot zeg (ik heb ze wel gezien bij jou maar er toen niet echt aandacht aan besteed).

Waar zie jij de maten dan? Ik vind het zeer bescheiden kastjes eigenlijk. De twee laagkasten zijn samen stukken kleiner dan jouw SVS sub... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on February 12, 2007, 21:45:09
Waar zie jij de maten dan? Ik vind het zeer bescheiden kastjes eigenlijk. De twee laagkasten zijn samen stukken kleiner dan jouw SVS sub... ::)
Haha het zal wel optisch bedrog zijn inderdaad, ze lijken supergroot zo op die foto man  8)

Audiofiel

Quote from: Audioloog on February 12, 2007, 21:51:07
Haha het zal wel optisch bedrog zijn inderdaad, ze lijken supergroot zo op die foto man  8)

Als ze zo groot waren... dan waren ze je echt wel opgevallen tijdens je bezoek.. ;D


In werkelijkheid zijn ze slechts 40 x 40 x 40. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on February 12, 2007, 21:55:15
Als ze zo groot waren... dan waren ze je echt wel opgevallen tijdens je bezoek.. ;D


In werkelijkheid zijn ze slechts 40 x 40 x 40. ;)
40 Watt ?  ;)

hifiman

#614
Ik ben nog steeds erg tevreden over de nieuwe aanwinst. Ja het zou wat meer mogen qua laag maar het geluid is nu dusdanig goed dat ik merk dat ik weer gewoon cd's luister en niet continu tracks loop te skippen om te horen hoe de volgende klinkt. Ook trek ik weer cd's uit de kast die audiofiel gezien niet "super" klinken en dat heb ik al jaren niet gedaan  :o Deze speakers , alhoewel niet perfect, geven mij weer de rust om naar de muziek te luisteren ipv alleen maar te analyseren hoe de set klinkt   :D


Audiofiel

Quote from: Audioloog on February 12, 2007, 22:01:41
40 Watt ?  ;)

Zet er maar een cijfertje achter: het was 2x 400. 8)

Quote from: Audioloog on February 15, 2007, 10:36:43
Deze speakers , alhoewel niet perfect, geven mij weer de rust om naar de muziek te luisteren ipv alleen maar te analyseren hoe de set klinkt   :D

:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Uitje

Quote from: Audioloog on February 15, 2007, 10:36:43
Deze speakers , alhoewel niet perfect, geven mij weer de rust om naar de muziek te luisteren ipv alleen maar te analyseren hoe de set klinkt   :D


Hoe lang denk je dit precies vol te houden?  ;)

hifiman


DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

#619
En er is een kleine maar significante upgrade gedaan, aan jullie om op de foto te ontdekken waar ik het over heb  ;D Hint: het is niet de plant  :P

Rody


hifiman

#621
Quote from: Rody on March  4, 2007, 21:50:26
Dat is wel een heel klein subje  ;D
U gaat door voor de koelkast. Het is aan MJ Acoustics Pro 50 MKII subje. Ik zocht een snelle sub met een 8 inch driver in een gesloten kast en het moest ook nog "betaalbaar" zijn. Ik zat al te azen op dit subje en toen ik dit weekend een aanbieding zag was ik niet meer te houden  ;D

Het kost even moeite om een afstelling te vinden waarbij de sub sonisch "verdwijnd" maar wel toegevoegde waarde biedt, maar dat is aardig gelukt vind ik zelf. Er gaan ongetwijfeld nog meerdere uurtjes afstelwerk volgen maar ik ben nu al niet ontevreden  :D (hetgeen heel positief is want ik vreesde het ergste icm de elektrostaten)

Deleted member

Cool, gefeliciteerd!  :)

PS: Hij heeft een 10 inch driver, geen 8 inch.  ;)

hifiman

Quote from: Antoine on March  5, 2007, 00:15:34
PS: Hij heeft een 10 inch driver, geen 8 inch.  ;)
Je hebt gelijk! In meerdere reviews werd gesproken over 8 inch, maar de MKII die ik heb heeft inderdaad een 10 inch exemplaar :P De reviews in kwestie gingen dan inderdaad over de eerste versie van deze sub. Ach hij speelt er niet minder om  ;D

)p(

Feli Ronald  8)

Ik zal zeker een keer komen luisteren, en dan zal ik wel de stekkertjes omsteken voor die blinde test waarover je het had in de sb3 thread :)

peter