hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Antoine on February  4, 2007, 23:42:27
Daar ben ik het helemaal mee eens!  :)
Phannee heeft nog wat thaise vriendinnen en een dochter van 17 in de aanbieding  ;D

hifiman

Quote from: Audiofiel on February  5, 2007, 08:14:28
Overigens verschilt ook deze afbeelding per type electrostaat. Een gebogen frame als de ML zal anders afbeelden dan een recht frame als de Audiostatic die Ronald deze week binnen krijgt.
Garant voor veel schuifplezier  ;D

hifiman

Quote from: Audiofiel on February  5, 2007, 10:43:54
Daarvoor gebruik je een hoogspanningsprobe. ;)
Ik had het zelf kunnen verzinnen  ;D

Quote from: Audiofiel on February  5, 2007, 10:43:54
Ik zal je ook niet banger maken dan je al bent. ;D
Doe dat maar niet nee  :P

Audiofiel

Quote from: Audioloog on February  5, 2007, 10:54:48
Ik vind die focus juist bijzonder prettig. Ik snap wel wat je bedoeld met dat "nasaal". Ik noemde dat eerder "koel" en dat is ook de reden waarom de Martin Logans ook niet helemaal mijn ding zijn, wel prefereer ik ze boven mijn Paradigms.

De Audiostatics klinken aanmerkelijk warmer dan de Martin Logans. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on February  5, 2007, 11:01:51
In principe éénmalig. ;)
Tsja dat is helaas niet zo, tijdens verjaardagen enzo ben ik bang dat iemand ze beschadigd en zal ik ze naar achteren schuiven.. Maar wellicht kan ik het met kleine stickertjes op de vloer de juiste plaatsing markeren  :P

garmtz

Quote from: Audiofiel on February  5, 2007, 11:01:34
De Audiostatics klinken aanmerkelijk warmer dan de Martin Logans. ;)

Hmmm... Dat vind ik juist omgekeerd...

Audiofiel

Quote from: Audioloog on February  5, 2007, 11:03:19
Tsja dat is helaas niet zo, tijdens verjaardagen enzo ben ik bang dat iemand ze beschadigd en zal ik ze naar achteren schuiven.. Maar wellicht kan ik het met kleine stickertjes op de vloer de juiste plaatsing markeren  :P

Of met een infrarood stift. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: garmtz on February  5, 2007, 11:04:03
Hmmm... Dat vind ik juist omgekeerd...

Dan zit bij jou 'warm' waarschijnlijk in een veel hoger of lager frequentiegebied... ::)

Ik ervaar 'warm' vooral in het gebied tussen 100 en 400 Hz, de onderkant van stemmen zeg maar. Daar waar de Audiostatic zelf zijn ding doet en de Martin Logan moet gaan wisselen tussen de langzame woofer en de snelle electrostaat.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Klopt, bij mij zit warmte in het (hogere) middengebied, zeg maar het presence gebied. Ik vind een Audiostatic daar nogal 'kil' en analytisch en een ML vergevingsgezinder.

Deleted member

Quote from: Audioloog on February  5, 2007, 10:57:23
Phannee heeft nog wat thaise vriendinnen en een dochter van 17 in de aanbieding  ;D

Kijk, we gaan koppelen! :D Nou, ik kom graag nog een keertje de nieuwe speakers beluisteren dus wellicht is het een idee om tegelijk een van deze vriendinnen uit te nodigen! De dochter van 17 zal alleen wel "wat" te jong zijn voor me maar verder houd ik me aanbevolen!  ;) ;D

Een voordeel is natuurlijk wel dat Phannee gelijk al vooraf uit kan leggen wat zo iemand in huis haalt met zulke hobbyidioten zoals wij!  ;D

Deleted member

#536
Quote from: Audiofiel on February  5, 2007, 11:07:08
Dan zit bij jou 'warm' waarschijnlijk in een veel hoger of lager frequentiegebied... ::)

Nee toch! Met alle respect maar ik hoop niet dat je mijn relatief korte ervaring in een voor mij vreemde luistersituatie gaat gebruiken om een oeverloze discussie met Garmt te starten of indirect het ene merk te promoten/demoten t.o.v. het andere.

Audiofiel

Quote from: Antoine on February  5, 2007, 12:25:09
Nee toch! Met alle respect maar ik hoop niet dat je mijn relatief korte ervaring in een voor mij vreemde luistersituatie gaat gebruiken om een oeverloze discussie met Garmt te starten of indirect het ene merk te promoten/demoten t.o.v. het andere.

Doe eens een beetje rustig, Antoine, opwinden is slecht voor je bloeddruk.  ;D


Lees eens op je gemak terug wat er staat. Ik reageer op Audioloog die de ML een beetje koel vind. Ik geef aan het daar mee eens te zijn en vertel dat ik de electrostaten die hij zelf inmiddels gekocht heeft minder koel vind. Niets om je over op te winden... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Volgens mij klopt m'n hart nog steeds in het rustige tempo als voorheen hoor, atletisch als ik ben zal dat zo wel rond de 60 a 65 bpm liggen! ;) Ik gaf alleen maar aan wat ik hoopte en wie weet wat voorbarig.

garmtz

Ik had het zo ook niet opgevat, maar ik denk dat wij inderdaad een andere opvatting hebben over 'warm'. Bij mij zit dat niet in het laag/middenlaag.

Audiofiel

Duidelijk. Bij jou middenhoog, bij mij middenlaag. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Banditos

QuotePhannee heeft nog wat thaise vriendinnen en een dochter van 17 in de aanbieding 

Foto's.. :o...........aangezien we toch al foto gek zijn op het forum  ::) ;D :D

hifiman


hifiman

En jawel, ze zijn er, onze nieuwe speakers  :D

hifiman

De vrouw kan er nog geen hoogte van krijgen  >:D

Rody


Audiofiel

Quote from: Rody on February  8, 2007, 19:22:05
Wow, dat ziet er HEEL mooi uit  :D

Het gaat om die zwarte speakers er naast Rody. ;) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody

Quote from: Audiofiel on February  8, 2007, 19:24:24
Het gaat om die zwarte speakers er naast Rody. ;) ;D

Oh wacht even... idd, die zijn ook wel ok...


;D

hifiman

Gelukkig bleken mijn angsten tot nu toe ongegrond. Stemmen komen prima uit het midden, de balansregeling is niet nodig.  ;D Ook hoor ik geen enkele vervormingen ook niet als ik vrij had speel.

Over het geluid is mijn eerste indruk goed! Ik ben erg tevreden omdat het beter klinkt dan mijn vorige speakers en omdat ik inderdaad gelijk van mijn basprobleem afben  :D

Wel vind ik het laag wat dunnetjes (maar dat wist ik van tevoren) maar een sub met parametrisch equalizer kan ik in de toekomst natuurlijk altijd nog erbij proberen.  8)

Ik kom later nog terug op hoe het klinkt maar dan moet ik eerst wat meer geluisterd hebben en laat ik daar nou net de komende 2 dagen weinig tijd voor hebben  >:(  ;)