hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Deleted member

#476
Quote from: Audioloog on October  9, 2006, 12:49:15
Dat ging over de stereo setup  ;D

hahaha right!!!  ;D

edit: wel gefeliciteerd trouwens!  :)

hifiman

#477
Eergisteren mijn RGB to YUV convertor met de post ontvangen zodat ik ook weer SAT tv (dreambox) en eventueel karaoke VCD's (voor het vrouwtje) op mijn H79 kan kijken. Werkt uit de kunst! Wel zal ik weer even de grayscale voor de YUV input opnieuw moeten afstellen want het beeld  is net even wat te "gelig" lijkt het.

Audiofiel

Quote from: Audioloog on October 26, 2006, 15:25:10
Eergisteren mijn RGB to YUV convertor met de post ontvangen zodat ik ook weer SAT tv (dreambox) en eventueel karaoke VCD's (voor het vrouwtje) op mijn H79 kan kijken. Werkt uit de kunst! Wel zal ik weer even de grayscale voor de YUV input opnieuw moeten afstellen want het beeld  is net even wat te "gelig" lijkt het.

Zeker uit Azië besteld? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HTR

kerel, toen ik die reactie van jou zag lag ik toch echt ff helemaal dubbel  ;D

hahahahahahaha

Sjors

was niet duur zeker ? aan het merk te zien  ;D




Groet, Sjors

Jan-Willem

Quote from: Sjors on October 29, 2006, 11:51:06
was niet duur zeker ? aan het merk te zien  ;D




Groet, Sjors


Haha Cheap  :D toepasselijk ja.




Jan-Willem
I love my S8 :-)

hifiman

#482
Wij hebben vandaag nieuwe (nou ja 2de hands dan) luidsprekers gekocht  :D

Het zijn de Audiostatic DCI elektrostaten. We hebben ze komende donderdag in huis dus we moeten nog even geduld hebben :P Zie foto, maar dan in het zwart.


Baardmans

#483
Wow, gefeli. Heb precies dezelfde gehad: kunnen erg mooi klinken. Teon ik je eerder sprak was je nog bang voor een kleine sweetspot? Heb je ze al gehoord op je eigen versterker? Degene die ze van me kocht dacht namelijk dat ze defect waren, omdat zijn versterker telkens in de beveiliging schoot :) Maw: trekt die lyngdorf dit?

hifiman

Quote from: Baardmans on February  3, 2007, 16:24:15
Wow, gefeli. Heb precies dezelfde gehad: kunnen erg mooi klinken.
:)

Quote from: Baardmans on February  3, 2007, 16:24:15
Teon ik je eerder sprak was je nog bang voor een kleine sweetspot?
Dat klopt, maar zowel met de Martin Logan die ik te leen heb als met deze elektrostaten valt dat eigenlijk reuze mee, dat issue schijnt met name te gelden voor de heel brede (geen lijnbron) modellen.

Quote from: Baardmans on February  3, 2007, 16:24:15
Heb je ze al gehoord op je eigen versterker?
Nee, in zekere zin neem ik een gok, maar dit is het enige wat ik op korte termijn kan betalen (omdat ze 2de hands waren) , het lijkt me sterk dat ze minder goed bevallen als de Paradigms en in die context moet je dan ook mijn beslissing om te te kopen zien.

Quote from: Baardmans on February  3, 2007, 16:24:15
Degene die ze van me kocht dacht namelijk dat ze defect waren, omdat zijn versterker telkens in de beveiliging schoot :) Maw: trekt die lyngdorf dit?
Juist die Lyngdorfs zijn retestabiel en kunnen bakken vermogen leveren aan lage impedanties, ik maak me daar totaal geen zorgen over.

Wel toevallig dat jij dezelfde luidsprekers hebt gehad! Waarom heb je ze eigenlijk weg gedaan en wat vond je er "niet goed" aan?

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Baardmans

#486
Quote from: Audioloog on February  3, 2007, 16:32:28
Wel toevallig dat jij dezelfde luidsprekers hebt gehad! Waarom heb je ze eigenlijk weg gedaan en wat vond je er "niet goed" aan?

Heb teveel luidsprekers gehad  :) Ik heb ze weg gedaan omdat ik toen geen geld had voor een mooie bijpassende versterker. Had er toen een Sony TA-N 9000ES bij en dat was te scherp in het hoog, op het pijnlijke af.
Maar ik geloof nog steeds dat ze heel mooi muziek kunnen maken, als je tenminste de lage tonen goed krijgt. Kostte me toen heel wat dagen schuiven....

hifiman

Quote from: DA BoSS on February  3, 2007, 16:38:30
Hey Ronald,

Wat gaaf man :o

Gefeliciteerd 8)
Dank je  :)
Ik lees op dit forum wel nogal wat negatieve opmerkingen over de betrouwbaarheid  :o  ::) Gelukkig heb ik er in  elk geval 3 maanden garantie op (gekocht bij een audio zaak).




hifiman

Quote from: Baardmans on February  3, 2007, 16:48:05
Heb teveel luidsprekers gehad  :) Ik heb ze weg gedaan omdat ik toen geen geld had voor een mooie bijpassende versterker. Had er toen een Sony TA-N 9000ES bij en dat was te scherp in het hoog, op het pijnlijke af.
Maar ik geloof nog steeds dat ze heel mooi muziek kunnen maken, als je tenminste de lage tonen goed krijgt. Kostte me toen heel wat dagen schuiven....
Haha ok. Ik hoop dat ik ze qua plaatsing een beetje lekker krijg (zonder ze dwars in de kamer te zetten ofzo  ;D)

Audiofiel

#489
Quote from: Audioloog on February  3, 2007, 16:06:10
Wij hebben vandaag nieuwe (nou ja 2de hands dan) luidsprekers gekocht  :D

Het zijn de Audiostatic DCI elektrostaten. We hebben ze komende donderdag in huis dus we moeten nog even geduld hebben :P Zie foto, maar dan in het zwart.

Gefeliciteerd! Audiostatics klinken heel fraai. En welkom in de club van electrostatengenieters. ;D

Enige nadeel is de betrouwbaarheid.

Quote from: Audioloog on February  3, 2007, 16:32:28
Dat klopt, maar zowel met de Martin Logan die ik te leen heb als met deze elektrostaten valt dat eigenlijk reuze mee, dat issue schijnt met name te gelden voor de heel brede (geen lijnbron) modellen.

Het is vooral ook een kwestie van hoe je ze opstelt. Kies je voor een bredere afstraling, maar minder diep (ietsje toe-out) of kies je voor een dieper (en intiemer) geluidsbeeld (ietsje toe in). Bij mij heb je het laatste gehoord, omdat dat meer mijn voorkeur heeft. De sweetspot is dan ook het smalste.

Overigens zijn ook sommige brede electrostaten een lijnbron, mijn Acoustat 33's zijn dat namelijk ook, de hoogsectie (die de sweetspot bepaald) is als een lijnbron uitgevoerd (1/6 van de breedte van het paneel). Oudere types Acoustat hebben fullrange panelen, waarbij dus alle panelen hetzelfde doen. Als je dan een model hebt met twee (of meer) panelen naast elkaar, dan heb je – afhankelijk van je luisterpositie – verschillende looptijden van de verschillende panelen naar je oor. Dat levert overigens niet een nauwere sweetspot op, maar juist een onnauwkeuriger sweetspot. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Audiofiel

Ga je nu zonder center werken, Ronald? En wat ga je doen om je rears aan te laten sluiten op de klankkleur van de electrostaten? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on February  3, 2007, 17:06:24
Gefeliciteerd! Audiostatics klinken heel fraai. En welkom in de club van electrostatengenieters. ;D
Dank je  :)

Quote from: Audiofiel on February  3, 2007, 17:06:24
Enige nadeel is de betrouwbaarheid.
Ja, ik moet bekennen dat ik me daar nu ook wat zorgen over maak. Ik heb wel 3 maanden garantie gelukkig.
Wij waren de speakers om 12:00 aan het luisteren en om 13:00 kwam er een geinteresseerde luisteren, ik meende dus snel een knoop te moeten doorhakken en derhalve geen gelegenheid gehad om info op te zoeken. Dat er uberhaupt een betrouwbaarheids issue zou bestaan had ik nooit verwacht  :-\

Quote from: Audiofiel on February  3, 2007, 17:06:24
Het is vooral ook een kwestie van hoe je ze opstelt. Kies je voor een bredere afstraling, maar minder diep (ietsje toe-out) of kies je voor een dieper (en intiemer) geluidsbeeld (ietsje toe in). Bij mij heb je het laatste gehoord, omdat dat meer mijn voorkeur heeft. De sweetspot is dan ook het smalste.
Welja, het zal even experimenteren worden  :P

Quote from: Audiofiel on February  3, 2007, 17:06:24
Overigens zijn ook sommige brede electrostaten een lijnbron, mijn Acoustat 33's zijn dat namelijk ook, de hoogsectie (die de sweetspot bepaald) is als een lijnbron uitgevoerd (1/6 van de breedte van het paneel). Oudere types Acoustat hebben fullrange panelen, waarbij dus alle panelen hetzelfde doen. Als je dan een model hebt met twee (of meer) panelen naast elkaar, dan heb je – afhankelijk van je luisterpositie – verschillende looptijden van de verschillende panelen naar je oor. Dat levert overigens niet een nauwere sweetspot op, maar juist een onnauwkeuriger sweetspot. ;)
Point taken  ;D

hifiman


hifiman

Quote from: Audiofiel on February  3, 2007, 18:28:25
Ga je nu zonder center werken, Ronald?
Alhoewel ik dat in eerste instantie niet van plan ben, zal ik die mogelijkheid zeker eens serieus gaan bekijken  :)

Quote from: Audiofiel on February  3, 2007, 18:28:25
En wat ga je doen om je rears aan te laten sluiten op de klankkleur van de electrostaten? ???
Niks, ik vind het niet boeiend... De center, rears en subwoofer zijn in mijn geval puur voor film kijken, daarbij stel ik geen al te hoge eisen.

Audiofiel

Quote from: Audioloog on February  3, 2007, 18:37:29
Alhoewel ik dat in eerste instantie niet van plan ben, zal ik die mogelijkheid zeker eens serieus gaan bekijken  :)

Als je met center gaat draaien, krijg je de klank nooit goed passend bij de Audiostatics. Dan krijg je bij dialogen een hele gekke ervaring als iemand pratend van links naar rechts gaat lopen: helder / ruimtelijk, (verhoudingsgewijs) dof / plat en dan weer helder / ruimtelijk...

Ik zou gewoon 4.1 gaan draaien. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on February  3, 2007, 18:42:09
Als je met center gaat draaien, krijg je de klank nooit goed passend bij de Audiostatics. Dan krijg je bij dialogen een hele gekke ervaring als iemand pratend van links naar rechts gaat lopen: helder / ruimtelijk, (verhoudingsgewijs) dof / plat en dan weer helder / ruimtelijk...

Ik zou gewoon 4.1 gaan draaien. ;)
Ik weet het Arjen, en daarom zal ik het 4.1 verhaal ook zeker eens uitproberen!  :)

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter


hifiman

Hoe erg is het als er een rendements verschil (ietjes balansregeling nodig) tussen beide "speakers" zit? Is dat een reden om ze laten staan in de winkel of is dit vrij "normaal" ?