hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: FrankG on August 21, 2006, 17:07:19
Al woog ze 40 kilo ;D

ik zo een voelen aan het loopwerk als het draaid of het resoneerd(trilt)
Gezien de snaaraandrijving zal dat wel meevallen  ;D

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

garmtz

Alles maakt uit, dus ook de kast verzwaren. Dat kan echter ook negatief uitwerken, experimenteren hier is het belangrijkste!

Movievault

Quote from: garmtz on August 21, 2006, 17:32:07
Alles maakt uit, dus ook de kast verzwaren. Dat kan echter ook negatief uitwerken, experimenteren hier is het belangrijkste!

Volledig mee eens.
Daarom zeg ik voelen op diverse plaatsen en testen met materialen.
Maar inderdaad pas op je kan ook verslechteren. Dus niet zomaar aanbrengen, maar voelen waar....
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Audioloog on August 21, 2006, 17:05:22
Loodbitumen? Die kast weegt al 10 Kg man  ;D

De eerste winst van loodbitumen is resonanties tegengaan, daarna afscherming (lood, weet je nog) en pas als laatste het gewicht. 8)

QuoteCondensatoren, welke?  >:D

Voeding. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Citrofiel on August 21, 2006, 20:06:00
De eerste winst van loodbitumen is resonanties tegengaan, daarna afscherming (lood, weet je nog) en pas als laatste het gewicht. 8)
Ja, maar mijn punt is, met een kast van een dergelijke massa zal je toch amper resonanties meer hebben of zie ik dat nou verkeerd?

Audiofiel

Quote from: Audioloog on August 21, 2006, 21:56:55
Ja, maar mijn punt is, met een kast van een dergelijke massa zal je toch amper resonanties meer hebben of zie ik dat nou verkeerd?

Dat zie je verkeerd. Je hebt op allerlei manieren resonanties. Voel maar eens aan de kast als de muziek stevig aan staat. Of denk even aan microfonie, zoals bij platenspelers. Trillingen in IC's hebben een grote (negatieve) invloed. En het loopwerk zelf induceert ook allerlei resonaties. ;)

En daarnaast heb je dus de invloed van allerlei (magnetische / electrische) velden die door de bitumen worden ingeperkt. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

#458
Quote from: Citrofiel on August 21, 2006, 22:01:21
Dat zie je verkeerd. Je hebt op allerlei manieren resonanties. Voel maar eens aan de kast als de muziek stevig aan staat. Of denk even aan microfonie, zoals bij platenspelers. Trillingen in IC's hebben een grote (negatieve) invloed. En het loopwerk zelf induceert ook allerlei resonaties. ;)

En daarnaast heb je dus de invloed van allerlei (magnetische / electrische) velden die door de bitumen worden ingeperkt. :D
Het woord paranoia (zware kast, electronica goed afgeschermd, snaar aangedreven) komt dan een beetje bij mij op  >:D Maar goed, er zit wat in  ;D

hifiman

Nieuwe aanwinst: een tentlabs low jitter clock in de cd speler, voor een verslagje over hoe het klinkt zie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47756.150

hifiman

Uiteindelijk heb ik toch de luidspreker scheidingsfilters van mijn fronts omgebouwd naar een hardwired versie  :)

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman


hifiman

Afgelopen zaterdag was ik bij Speaker & Co om wat onderdelen voor mijn scheidingsfilter te halen. We hebben toen voor de leut gevraagd eens wat luidsprekers te mogen beluisteren. De eerste drie die we te horen kregen vond ik totaal niet boeiend (in die zin dat het geen upgrade zou zijn t.o.v. wat ik nu heb). Maar toen kwam de Ultimaxi, een eigen ontwerp van Speaker & co, een gesloten systeem met 3 Scanspeak units. Van deze luidspreker was ik zwaar onder de indruk!  :D Hmmm misschien worden dit wel de opvolgers van mijn huidige speakers in de toekomst  ::) Het is mogelijk om ze thuis te beluisteren (mits serieuze interesse uiteraard), maar goed dat is iets wat ik pas zou doen als ik ze ook kan betalen. In elk geval ga ik nog een keer terug naar Speaker & Co met wat eigen muziek (ik had afgelopen zaterdag niks bij me) te beluisteren op deze prachtige speakers.

De prijs is ongeveer 1100 euro per speaker voor de units, het filter en het houtpakket (dan komt er uiteraard nog wat bij voor de afwerking). Als je ze laat bouwen wordt dat helaas gelijk 1800 euro per speaker, dus wie weet ga ik ook ooit nog aan de zelfbouw  :P


mikeske

Ziet er goed uit die Ultimaxi, vond er wat plaatjes van (wel wazig):





Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman

Om eerlijk te zijn vind ik de Ultimaxi niet echt mooi om te zien, maar klinken dat tie doet  :o  :)

hifiman

De Themescene H57 projector is vervangen door een H79  8) Gisteren opgehangen   ;D
Vanavond ga ik hem calibreren  :)

hifiman

En nog eentje van wat dichterbij. De blue-tack is om een CC20R kleur correctie filter op zijn plaats te houden  ;D

hifiman

#468
Gisteren de H79 even opnieuw gecalibreerd (DVI ingang) met dit als eindresultaat.Dat is overigens zonder color correction filter, die heb ik er weer af gehaald omdat bleek dat met filter groen en blauw juist veel eerder gingen clippen dan rood. En dat kan niet de bedoeling zijn, het filter zou er juist voor moeten zorgen dat alle kleuren ongeveer gelijk gaan clippen.

In elk geval heb ik een nette greyscale gekregen. Het gedrag tussen IRE0 en IRE10 is exact hetzelfde als bij mijn vorige projector (kan ook afwijking van de meter zijn bij lage licht intensiteit).

hifiman

#469
En deze waarden zijn gemeten:

Red Contrast Ratio         2242
Green Contrast Ratio             3046
Blue Contrast Ratio         3580
Combined Contrast Ratio           2858

Calculated Gamma            2.49

Niet slecht toch  :)

Nu de component ingang nog, dat gaat me weer een hele avond kosten (was nu dik 3 uur bezig).

hifiman

#470
En dit gebeurd er (na het contrast iets opschroeven) met filter (ik kocht de projector gecalibreerd met CC20R filter).
Naar aanleiding hiervan het filter dus verwijderd.

DA BoSS

gefeliciteerd met je nieuwe projector :D

ps waarom deze upgrade? (is de nieuwe veel beter??)
pps jij zou toch niet meer upgraden?? :P
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Quote from: DA BoSS on October  9, 2006, 11:14:46
gefeliciteerd met je nieuwe projector :D
Dank je  ;D

Quote from: DA BoSS on October  9, 2006, 11:14:46
ps waarom deze upgrade? (is de nieuwe veel beter??)
Ja ach wat heel veel, de resolutie is zichtbaar beter en het blacklevel ook, voor mij genoeg reden om te willen upgraden  ;D

Quote from: DA BoSS on October  9, 2006, 11:14:46
pps jij zou toch niet meer upgraden?? :P
Heb ik dat gezegd  ???  >:D
Om eerlijk te zijn was het ook niet zo slim (vanuit financieel oogpunt), maar toch ben ik er best blij mee  :)

DA BoSS

Quote from: Audioloog on October  9, 2006, 11:33:39
Dank je  ;D
Ja ach wat heel veel, de resolutie is zichtbaar beter en het blacklevel ook, voor mij genoeg reden om te willen upgraden  ;D
8)
Quote
Heb ik dat gezegd  ???  >:D
Om eerlijk te zijn was het ook niet zo slim (vanuit financieel oogpunt), maar toch ben ik er best blij mee  :)

Ik wilde net dit antwoord posten, crasht het hele forum :-\

Tweede poging--> je post van krap een week geleden:

Quote from: Audioloog on October  3, 2006, 16:20:01

....

Dit wordt dan ook de volgende toekomstige upgrade: andere/betere luidsprekers. Echter om financiele redenen eerst even een jaartje een upgrade stop.

...



Groetjes,



Ronald


;D ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman