hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on August  6, 2006, 15:44:15
Moet jij niet naar het strand? ;D
Ben net terug, eerder dan ik verwacht had, soldeerbout staat alweer aan hoor  ;D

mikeske

Quote from: Bart_M on August  6, 2006, 15:23:35
Coaxiale luidspreker.
Een woofer met tweeter in het midden. ;)

Inderdaad dat bedoelde ik  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Audiofiel

Het kunnen natuurlijk ook 3 units zijn.  ;)

Coaxiaal betekent niets meer dan het delen van een gezamenlijke as. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on August  6, 2006, 18:38:28
Het kunnen natuurlijk ook 3 units zijn.  ;)

Coaxiaal betekent niets meer dan het delen van een gezamenlijke as. 8)
Dank voor de uitleg  :)

hifiman

De Tjoeb heeft plaats moeten maken voor een C.E.C. TL5100Z  ;D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mikeske

jij verandert precies wel veel van apparatuur he  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

Qua looks past het best goed bij elkaar, maar ik zou als een dolle iets onder die CEC zetten. Niet zomaar op het glas... foei >:D

hifiman

Quote from: Ruben on August 12, 2006, 11:25:18
Qua looks past het best goed bij elkaar, maar ik zou als een dolle iets onder die CEC zetten. Niet zomaar op het glas... foei >:D
Dat staat al in de planning hoor, ga straks vibrapods halen  ;D

R

Niet wat leuke stukjes hout om mee te testen? Padoek blokjes, berken multiplex, enz enz?

Quote from: Audioloog on August 12, 2006, 11:49:31
Dat staat al in de planning hoor, ga straks vibrapods halen  ;D

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Vond je de combinatie Tjoeb / Lyngdorf niet geslaagd?
Of is de C.E.C. van een zwaarder caliber dan de Tjoeb.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Audiofiel

Quote from: molle on August 12, 2006, 15:20:48
Vond je de combinatie Tjoeb / Lyngdorf niet geslaagd?
Of is de C.E.C. van een zwaarder caliber dan de Tjoeb.

Kijk maar eens hier. ;)

En ja, de CEC-5100 (=Parasound CDP-2000) is zwaarder van kaliber. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

Quote from: Audiofiel on August 12, 2006, 15:48:19
Kijk maar eens hier. ;)

En ja, de CEC-5100 (=Parasound CDP-2000) is zwaarder van kaliber. 8)

Ok. Helder ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman


hifiman


hifiman

Quote from: Ruben on August 12, 2006, 11:25:18
Qua looks past het best goed bij elkaar, maar ik zou als een dolle iets onder die CEC zetten. Niet zomaar op het glas... foei >:D
Er staan ondertussen vibrapods onder onder het mom van "beter dan niks". In de toekomst zal ik wellicht nog eens experimenteren met andere materialen.

hifiman

Quote from: mikeske on August 12, 2006, 11:55:19
Of hetzelfde wat onder je Lyngdorf ligt  :)
Kan ook, maar die dingen zijn nog duurder en oerlelijk om te zien  >:( Ik vraag me af wat beter is, die masterbase blokjes of vibrapods  ???

hifiman

Quote from: molle on August 12, 2006, 15:20:48
Vond je de combinatie Tjoeb / Lyngdorf niet geslaagd?
Er was niks mis met die combinatie hoor, ik wilde een andere/betere speler maar het had niks met de match met de Lyngdorf te maken.

Quote from: molle on August 12, 2006, 15:20:48
Of is de C.E.C. van een zwaarder caliber dan de Tjoeb.
Ja, letterlijk (10 Kg!) en figuurlijk  O0

molle

Quote from: Audioloog on August 12, 2006, 19:31:21
Er was niks mis met die combinatie hoor, ik wilde een andere/betere speler maar het had niks met de match met de Lyngdorf te maken.
Ja, letterlijk (10 Kg!) en figuurlijk  O0

Ha ok. Ik zit ook met een SDAI 2175 in men achterhoofd. Dan hoef ik me over de combinatie geen zorgen te maken ;)
Heb de combinatie hier wel al even gehoord en vond het heel mooi klinken. Maar het was wel een Tjoeb Reference.
Ik heb een Ultra.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman

Quote from: molle on August 12, 2006, 19:41:06
Ha ok. Ik zit ook met een SDAI 2175 in men achterhoofd. Dan hoef ik me over de combinatie geen zorgen te maken ;)
Heb de combinatie hier wel al even gehoord en vond het heel mooi klinken. Maar het was wel een Tjoeb Reference.
Ik heb een Ultra.
Maak je geen zorgen, met de combinatie is niks mis! Als je tjoeb nu mooi vind dan vind je dat straks met de SDAi2175 minimaal net zo mooi  :)

molle

Quote from: Audioloog on August 12, 2006, 19:42:24
Maak je geen zorgen, met de combinatie is niks mis! Als je tjoeb nu mooi vind dan vind je dat straks met de SDAi2175 minimaal net zo mooi  :)

Ok. Thx ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman

Omdat zowel de CEC als de Lyngdorf gebalanceerd aangesloten kunnen worden heb ik vandaag een van mijn RS cable zilveren  interlinks omgebouwd van RCA naar XLR   8)

R

Lijkt een beetje op de kimber silver streak.. Maaruh, hoe klinkt het?