hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman


mikeske

Ik heb een ganse tijd geleden ook 4 stukken natuursteen op maat laten zagen, maar vond het verschil ook te klein en niet zo mooi  :-\
Doordat de verzendkosten te hoog zouden zijn + 99% kans dat ze sneuvelen onderweg heb ik ze ook niet te koop gezet.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Audiofiel

Misschien staat die natuursteen mooier in jullie tuin... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

mikeske

Quote from: Audiofiel on August  3, 2006, 11:05:39
Misschien staat die natuursteen mooier in jullie tuin... :P

Bedankt, bij deze heb ik al een cadeau voor men ouders hun komende verjaardag, elk 2 natuurstenen  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Audiotwin

Quote from: Audioloog on August  3, 2006, 09:19:58
Het vrouwtje (en ik ook wel eigenlijk) moet er nog even flink aan wennen.  ^-^


Ze zijn wat groot,bij mij zijn ze net zo breed als de onderkant.


Ar
Tevredenheid!!!

hifiman

Tsja maar bij mij bevinden de spikes zich aan de buitenkant van de kast  :P En ik wilde een ruime marge aanhouden zodat de speakers er niet afdonderen als er iemand tegenaan stoot.

BitchCrew

Quote from: mikeske on August  3, 2006, 11:15:49
Bedankt, bij deze heb ik al een cadeau voor men ouders hun komende verjaardag, elk 2 natuurstenen  ;D

Zalig, neem hun reactie op aub :p

oO

Audiotwin

Quote from: Audioloog on August  3, 2006, 13:29:14
Tsja maar bij mij bevinden de spikes zich aan de buitenkant van de kast  :P

Dat vergat ik even ;D
Jammer dat het geen verbetering geeft bij jou,het laag is er hier wel beter op geworden.

Ar

Tevredenheid!!!

Audiotwin

Quote from: mikeske on August  3, 2006, 11:15:49
Bedankt, bij deze heb ik al een cadeau voor men ouders hun komende verjaardag, elk 2 natuurstenen  ;D

Hopelijk niet met tekst erop >:D

Ar
Tevredenheid!!!

hifiman

Een foto zegt soms meer dan duizend woorden  ;D

R


mikeske

Quote from: BitchCrew on August  3, 2006, 13:30:30
Zalig, neem hun reactie op aub :p

oO

Zal ik doen  ;)

Quote from: Ar on August  3, 2006, 13:37:24
Hopelijk niet met tekst erop >:D

Ar

Toch wel: Gelukkige verjaardag  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman

Vandaag het filter van de center speaker gemodificeerd, zie dit topic voor een uitgebreid verslag:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45154.125

Ik zal hier volstaan met een foto van voor en na de modificatie.



advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mikeske

Wat ben je nu zo ongeveer kwijt om een verbeterd filter te maken, zie dat ook wel zitten  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman

Quote from: advr on August  5, 2006, 18:52:41
ziet er prachtig uit, kon ik dat ook maar :P :P
Kom maar langs met je filter hoor, dan soldeer ik die zooi er wel in/op  ;D

hifiman

Quote from: mikeske on August  6, 2006, 01:27:06
Wat ben je nu zo ongeveer kwijt om een verbeterd filter te maken, zie dat ook wel zitten  :)
Om even een indicatie te geven, voor mijn fronts (waar ik alles vervangen heb op 1 spoel na) was ik 70 euro per stuk kwijt, voor de center speaker (waar ik de spoelen niet vervangen heb) 30 euro.

advr

Quote from: Audioloog on August  6, 2006, 08:36:42
Kom maar langs met je filter hoor, dan soldeer ik die zooi er wel in/op  ;D

helaas zit het filter in de voet met zand, dat krijg ik nooit meer goed terug ben ik bang.... :o :o
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on August  6, 2006, 09:57:43
helaas zit het filter in de voet met zand, dat krijg ik nooit meer goed terug ben ik bang.... :o :o
Haha. Zo te zien zitten er al flinke spoelen in trouwens, jammer dat de condensatoren niet te zien zijn  ;D

advr

Quote from: Audioloog on August  6, 2006, 10:10:03
Haha. Zo te zien zitten er al flinke spoelen in trouwens, jammer dat de condensatoren niet te zien zijn  ;D

Ze klinken ook wel goed eigenlijk ;D

Ik kan Rob Meijst (de bouwer in Groningen) eens mailen en vragen wat voor componenten hij gebruikt heeft. Maar of hij dat los laat is een tweede. Misschien over een tijdje eens eentje openschroeven. Paar Blackgates er in...
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on August  6, 2006, 10:15:56
Ze klinken ook wel goed eigenlijk ;D

Ik kan Rob Meijst (de bouwer in Groningen) eens mailen en vragen wat voor componenten hij gebruikt heeft. Maar of hij dat los laat is een tweede. Misschien over een tijdje eens eentje openschroeven. Paar Blackgates er in...
Inderdaad, wie weet zitten er al kwaliteits componenten in, zo ja dan moet je er vooral niet aan gaan rommelen  :P

advr

maar van die grote dikke caps zien er altijd wel leuk uit ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mikeske

Quote from: Audioloog on August  6, 2006, 08:38:04
Om even een indicatie te geven, voor mijn fronts (waar ik alles vervangen heb op 1 spoel na) was ik 70 euro per stuk kwijt, voor de center speaker (waar ik de spoelen niet vervangen heb) 30 euro.



Hmm dat valt zeer goed mee.
Ik zou het eens proberen bij mijn qef iq3's zal wel simpel filter zijn, heeft maar 1 coax driver.
Dus wss nog goedkoper.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman

Quote from: mikeske on August  6, 2006, 11:41:39

Hmm dat valt zeer goed mee.
Ik zou het eens proberen bij mijn qef iq3's zal wel simpel filter zijn, heeft maar 1 coax driver.
Dus wss nog goedkoper.
Coax driver  ??? Wat is dat   ::)

Bart_M

Coaxiale luidspreker.
Een woofer met tweeter in het midden. ;)