hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Het is een dubbel afgeschermde zilveren interlink van Artspeak geworden  :D

Zie foto (het is de interlink die naar het bovenste apparaat toe loopt). De foto is genomen door een glasplaat heen (had geen zin mijn rack ervoor te gaan verschuiven).

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: Audioloog on July  6, 2006, 13:12:09
Het is een dubbel afgeschermde zilveren interlink van Artspeak geworden  :D

Zie foto (het is de interlink die naar het bovenste apparaat toe loopt). De foto is genomen door een glasplaat heen (had geen zin mijn rack ervoor te gaan verschuiven).

gefeliciteerd!

mooi, wel aan de korte kant, lijkt zo strak gemonteerd nu...

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on July  6, 2006, 13:21:20
mooi, wel aan de korte kant, lijkt zo strak gemonteerd nu...
Hij is inderdaad vrij kort maar zit zeker niet strak hoor.

Audiofiel

#329
Quote from: advr on July  6, 2006, 13:21:20
gefeliciteerd!

mooi, wel aan de korte kant, lijkt zo strak gemonteerd nu...

Is niet superstug te noemen, deze kabel, eerder soepel. ;D

Ik draai er zelf ook mee, in XLR uitvoering van DAC naar voorversterker. Tussen voor- en eind heb ik juist weer een HPC omdat die daar beter klinkt dan de ArtSpeak. All a matter of matching... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Beetje offtopic maar, een van jullie beiden zal het wel weten: heeft Artspeak ook goede XLR AES/EBU interlinks?

Audiofiel

#331
Quote from: Antoine on July  6, 2006, 14:57:58
Beetje offtopic maar, een van jullie beiden zal het wel weten: heeft Artspeak ook goede XLR AES/EBU interlinks?

Yep. Had je er overheen gelezen? ;D

Quote from: Audiofiel on July  6, 2006, 13:46:56
Ik draai er zelf ook mee, in XLR uitvoering van DAC naar voorversterker.

Daarnaast heeft hij ook een AES/EBU kabel, die zit bij mij tussen loopwerk en DAC. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


Rody


hifiman

#334
Zojuist gescoord: een magneet  ;D
Even wat vilt erop geplakt (wat ik nog over had van mijn zelfbouwscherm) en stootdopjes eronder geplakt en we hebben een Ronaldotech cd-(de??)-magnitizer.

Het biertje is uiteraard alleen om een idee te krijgen van het formaat van de magneet  ;D

Audiofiel

Quote from: Audioloog on July  6, 2006, 15:42:03
Het biertje is uiteraard alleen om een idee te krijgen van het formaat van de magneet  ;D

Het gaat hier wel om een 1,5 liter Magnum... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on July  6, 2006, 15:51:39
Het gaat hier wel om een 1,5 liter Magnum... :P
Een magnum is toch een ijsje  ???
Of een Dirty Harry gun  ;D

EdoE

Quote from: Audioloog on July  6, 2006, 15:42:03
Zojuist gescoord: een magneet  ;D
Even wat vilt erop geplakt (wat ik nog over had van mijn zelfbouwscherm) en stootdopjes eronder geplakt en we hebben een Ronaldotech cd-(de??)-magnitizer.

Het biertje is uiteraard alleen om een idee te krijgen van het formaat van de magneet  ;D

Om beter van je HT te genieten adviseer ik toch een ander merk bier...

Audiofiel

Quote from: Audioloog on July  6, 2006, 15:52:34
Een magnum is toch een ijsje  ???
Of een Dirty Harry gun  ;D

Magnum is de benaming voor een fles van (meestal) 1,5 liter. Het wordt vaak gebruikt voor Champagne en natuurlijk voor speciale bieren. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Quote from: Audiofiel on July  6, 2006, 15:11:25
Yep. Had je er overheen gelezen? ;D

Daarnaast heeft hij ook een AES/EBU kabel, die zit bij mij tussen loopwerk en DAC. :D

Ik zal er idd. wel overheen hebben gelezen.  ;) Althans, ik las wel dat jij er tussen je DAC en vv een had maar ik heb idd. een digitale nodig. Bedankt! Ik zal morgen eens bellen wat de kosten zijn!  :)

@Ronald, en werkt die magneet?  ;D

hifiman

Quote from: Antoine on July  6, 2006, 17:22:50
@Ronald, en werkt die magneet?  ;D
Tsja ik heb het net even geprobeerd en ik weet het niet zeker... Het lastig is dat je niet even een aantal keren kunt "schakelen" tussen "voor" en "na". Ik zal het wat vaker moeten proberen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.  ::)

hifiman

#341
Hierbij twee foto's van mijn nieuwe interlinks.

De eerste interlink die je ziet op de foto is de zilveren dubbel afgeschermde Artspeak interlink met zilveren bullet pluggen naar de cd speler  8)

Dan vier maal de zilveren RSCABLES interlinks. Deze goedkope interlinks met bullet pluggen presteren echt ruim boven hun bescheiden prijs, toen ik ze aansloot hoor ik de het gelijk, meer detail, helderder (als in "echter") geluid  :D Ik heb ze netjes bij elkaar gebonden met wat tie wraps.

Als laatste een 20 euro el cheapo interlink die naar de karaoke speler gaat, deze speler staat misschien 3x per jaar aan als mijn vrouwtje zin heeft om te zingen (vcd's) en dus is het geen duurdere interlink waard  :P

De tweede foto is een bovenaanzicht.

Moondust

Quote from: Audioloog on July 23, 2006, 11:12:37
Als laatste een 20 euro el cheapo interlink die naar de karaoke speler gaat, deze speler staat misschien 3x per jaar aan als mijn vrouwtje zin heeft om te zingen (vcd's) en dus is het geen duurdere interlink waard  :P

Kan je daar ook eens foto's van posten?  O0
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

hifiman

Quote from: Moondust on July 23, 2006, 19:51:00
Kan je daar ook eens foto's van posten?  O0
Haha dat is goed, moet je wel even geduld hebben tot ze weer "zin" heeft  ;D

hifiman

Afgelopen weekend heb ik de scheidingsfilters van mijn Paradigm Studio 60 speakers compleet verbouwd. Voor het complete topic zie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45154.75

Ik zal hier volstaan met een foto voor en na de modificatie.

hifiman


hifiman


R

Past precies :).. Mooi werk O0.

En hoe klinkt het?

Deleted member

Waarom krijg ik toch steeds de A-Team tune in m'n hoofd als ik dit zie?  ;D  ;)

Maar netjes hoor Ronald!  :)

hifiman

Quote from: Ruben on August  1, 2006, 10:06:48
Past precies :).. Mooi werk O0.

En hoe klinkt het?
Dank je  :) Overigens heb ik naderhand nog netjes krimpkous gedaan over de aansluitingen van de spoelen. De spoelen liggen op de bodem van de luidsprekerkast.

Het klinkt duidelijk beter  :D Twee dingen vallen het meeste op, stemmen een stuk "echter" en er is meer detail (net als een fotocamera waarvan de lens onscherp stond en nu opeens scherp is), dit laatste valt heel goed op met bekkens enzo.

De volgende speaker die aangepakt gaat worden is de centerspeaker.
Overigens heb ik gelijk ook maar zelf een LCR meter besteld , dan ben ik niet afhankelijk van anderen om waarden van bijv. spoelen op te meten.