hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: eduard on May 29, 2006, 13:39:15
Inderdaad zou het gewicht van de versterker wel eens een probleem kunnen zijn voor de tjoeb. :)
Plus dat het geen porum is omdat de versterker ook een stuk dieper is dan de Tjoeb  :P

eduard

Quote from: Audioloog on May 29, 2006, 13:48:24
Plus dat het geen porum is omdat de versterker ook een stuk dieper is dan de Tjoeb  :P

Maar dat is de achterkant die ziet toch niemand? :)

Starred

Die beren zitten zo te zien ademloos te genieten  ;D

hifiman

Quote from: eduard on May 29, 2006, 13:51:52
Maar dat is de achterkant die ziet toch niemand? :)
Jawel want er zit een glasplaat boven  ;D

hifiman


Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

hifiman

#281
Quote from: FrankG on May 29, 2006, 14:09:37
Heb jij iets met beren of zo ???
Ik ben getrouwd...  ::) Alles waar geen stekker aan zit heeft met de WAF te maken  ;D

donaldk

Quote from: Audioloog on May 29, 2006, 14:39:18
Ik ben getrouwd...  ::) Alles waar geen stekker aan zit heeft met de WAF te maken  ;D

Wees blij dat ze wat heeft met knuffelberen.

hifiman


donaldk

Quote from: Audioloog on May 29, 2006, 14:56:50
Precies, er zijn duurdere hobbies  ;D

Ik bedoelde eigenlijk dat je dus rustig een HT junkie kunt zijn en zo in de relaxfeauteuil of op de bank wat uit te dijen ;D. Want Steiff beertjes zijn ook niet bepaald goedkoop.

hifiman

Quote from: donaldk on May 29, 2006, 17:12:57
Ik bedoelde eigenlijk dat je dus rustig een HT junkie kunt zijn en zo in de relaxfeauteuil of op de bank wat uit te dijen ;D. Want Steiff beertjes zijn ook niet bepaald goedkoop.
wij hebben praxis beren  ;D

Gisteravond maar weer aktief geweest en de bass shakers overgezet van de 2 zitter naar de 3 zitter. Daarmee is de kleine herinrichting van de kamer afgerond  :D

Nu maar wachten tot de Lyngdorf SDAi2175 binnen is  ::)

Ik ga dan gelijk biwiring uittesten, als dat een hoorbare verbetering geeft dan ga ik gelijk de extra kabels in de gootjes plaatsen komend weekend. En dan vanaf volgende week gewoon maar eens relaxen want ik heb weer even genoeg geknutseld aan de HT de laatste paar weken  ;D

hifiman

Biwiring gaf een hoorbare verbetering  :) Het hoog werd "cleaner", het laag strakker en minder rommelig. Kortom ik heb mijn front speakers nu ge-bi-wired  ;D

hifiman

En omdat het 2e pinksterdag is heb ik ook nog maar even een upsampler aangeschaft voor mijn Tjoeb  O0


hifiman

#288
Bij een direkte AB vergelijking van 2 dezelfde Tjoebs in mijn eigen set (eentje met en eentje zonder de upsampler) vond ik de (reeds ingespeelde 2de hands) upsampler duidelijk beter klinken. Met upsampler: alsof er een gordijn werd weggetrokken zeg maar, de soundstage verbetert, het hoog is prominenter aanwezig, er is meer detail en stemmen klinken nog net effe wat echter.

Wel vind ik het hoog nu misschien wat aan de "harde" kant. Tsja of is dat de Lyngdorf die nog in moet spelen? Of de Crystal Cable Piccolo interconnect die nog in moet spelen, of misschien de biwiring die nog in moet spelen   ??? ;D

Afijn ik denk dat ik het zo maar even moet laten en dan over een tijdje eens kijken/luisteren hoe ik er dan tegen aan kijk.

In elk geval heb ik een nieuwe wet bedacht die in audiofiel land altijd schijnt te gelden! De wet luidt: wat je ook veranderd aan je set, de twijfel blijft altijd  ;D


Rody

Quote from: Audioloog on June  5, 2006, 19:22:05
In elk geval heb ik een nieuwe wet bedacht die in audiofiel land altijd schijnt te gelden! De wet luidt: wat je ook veranderd aan je set, de twijfel blijft altijd  ;D

;D Klopt helemaal!

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman

Ik realiseerde me opeens dat toen ik vanmiddag de 2 Tjoebs (eentje met en eentje zonder upsampler) vergeleek ik twee verschillende interlinks heb gebruikt.

Ik ben dus opnieuw gaan vergelijken (AB vergelijking met 2 gelijke cd's in de spelers) en wat blijkt. Het grootste deel van het verschil wat ik eerder waarnam zit in de verschillende interlinks  :o

Ik ben dus weer gaan vergelijken, ditmaal met 2 dezelfde interlinks (Madrigal HPC). Het verschil is dus nu veel kleiner maar ik bleef de voorkeur geven aan MET upsampler. Nou dat is mooi dan is die knoop nu definief doorgehakt en ik heb dus de Ultra Tjoeb (zonder upsampler dus) te koop gezet  ;D

Daarna ben ik verder gaan luisteren met de Tjoeb Reference (met upsampler dus) naar de verschillen tussen de Madrigal HPC interlink en de Crystal Cable Piccolo interlink. Na veel vergelijken met veel verschillende muziek kwam er een eenduidige conclusie uit: de Piccolo is de schuldige van het wat (te) harde hoog  :-X

De Piccolo is er dus weer tussenuit en ik gebruik nu weer de Madrigal HPC.
Zonde want ik heb net anderhalve week geleden 300 euries neergeteld voor dat Piccolo kabeltje. Het rare is dat in de winkel (RAF) ik duidelijk heb waargenomen dat het geluidsbeeld helemaal open ging met de Piccollo  in vergelijking tot met de Madrigal HPC (die ik had meegenomen). Dat verschil in geluidsbeeld is bij mij thuis met beide kabels veel minder en gezien het harde hoog vind ik de Madrigal HPC fijner klinken.

Afijn aan de ene kant opgelucht (altijd fijn als je harde conclusie kan trekken na wat luistertesten) aan de andere kant zonde van de aanschaf. Nou ja we zien wel weer, kan hem altijd hier weer verkopen  ;D

Deleted member

Maar zowel de Lyngdorf als de Picolo zijn toch nog niet ingespeeld? Inspelen van kabels geloof ik persoonlijk nog steeds niet zo in maar je kan dus over een week of wat, als de Lyngdorf wat is "opgewarmd", de Picolo wel nog eens een keer proberen!  :)

hifiman

Quote from: Antoine on June  5, 2006, 23:34:53
Maar zowel de Lyngdorf als de Picolo zijn toch nog niet ingespeeld? Inspelen van kabels geloof ik persoonlijk nog steeds niet zo in maar je kan dus over een week of wat, als de Lyngdorf wat is "opgewarmd", de Picolo wel nog eens een keer proberen!  :)
Hij ligt ook nog niet in de vuilnisbak hoor  ;D
Maar inderdaad, dat zat ik ook al te denken.  ;)

hifiman

Eindelijk eens een upgrade zonder stekker eraan  ;D
Ipv 2 cd-rekjes hebben we er nu 5 naast elkaar staan, we kunnen dus weer cd's kopen  :D

Een vitrinekast (waar toch niks boeiend in stond) heeft er voor moeten wijken  :P


Moony

Zo! Jij kunt weer even vooruit!  8)

Maar zie ik daar in die kasten nou zo veel kopietjes staan.........?  :P ;)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

hifiman

En nog een kleine upgrade, die stiekem gisteren tussendoor nog even is uitgevoerd. Betere buizendempers voor in de Tjoeb  8)

Dit was overigens noodzaak omdat de meegeleverde rubberen dempers niet goed pasten om de E188CC buisjes.

hifiman

Verder ben ik toch weer overgestapt van de Madrigal HPC interlink naar de Crystal Cable Piccolo interlink, na het vervangen van de E288CC door de E188CC gaf ik opeens toch de voorkeur aan de Crystal Cable. Met de Madrigal HPC werd het allemaal net even te "saai".


hifiman

Quote from: Moony on June 25, 2006, 13:00:28
Maar zie ik daar in die kasten nou zo veel kopietjes staan.........?  :P ;)
Nou dat valt wel mee, de onderste 2 rijen bijvoorbeeld zijn italo disco cd's die gedigitaliseerd zijn van plaat.
Dan in het middene een rij thaise vcd's /cd's.

En de andere cd's die wel gekopieerd zijn ben ik in rap tempo aan het vervangen door de originelen, wat ben ik toch braaf  ^-^ De echte motivatie om te kopen ipv te downloaden is uiteraard geluidskwaliteit en duurzaamheid  ;D

Moony

Haha, je hoeft je niet te verantwoorden hoor.
ik heb zelf ook nog wat "verdwaalde" cd-r's in mijn kast staan...veelal lossless "try before I buy" downloads om te luisteren of ik de cd origineel ga kopen.  :)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW