hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

#250
Dit werkt veel beter. De amplitude van de trillingen is niet hoger ofzo, maar de trillingen zijn veel beter "verdeeld" door de bank en zo hoef ik ook niet meer bang te zijn dat het spaanplaat kapot trilt  :D

Ik ga gelijk een filmpje kijken  O0

Audiotwin

Tevredenheid!!!

Kjelt

Quote from: Audioloog on May  5, 2006, 20:14:51
Dit werkt veel beter. De amplitude van de trillingen is niet hoger ofzo, maar de trillingen zijn veel beter "verdeeld"

Goed he? Dat krijg je als je ze VERTIKAAL monteert!  ;D

hifiman

Quote from: Kjelt on May  5, 2006, 21:46:38
Goed he? Dat krijg je als je ze VERTIKAAL monteert!  ;D
Haha jajajajaja ik weet het  :P  ;D

hifiman

Er zijn weer een aantal dingen veranderd  ;D

De Krell KAV300i is verkocht en in plaats daarvan komt er een Lyngdorf SDAi2175  :D

De dvdrecorder en radio tuner zijn ook weg, ik heb de kabel opgezegd en kijk en luister radio en TV nog alleen via satelliet.

Hierdoor is het rack ook een stuk overzichtelijker geworden en ziet het er allemaal wat netter uit. Zie foto's  :)


advr

Quote from: Audioloog on May  5, 2006, 11:11:58
En dan de kap natuurlijk, wijselijk een stuk weggelaten op de plek waar de buizen zich bevinden.



mooi werk al dat bitumen en het werkt ook  nog ;D ;D

waar haal je die bitumen eigenlijk ???

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BOUBOU

Hallo Ronald,

Wat is die rode knop voor op jouw dreambox?
Deze komt mij niet bekend voor, de mijne ziet er iig niet zo uit  ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

hifiman

Quote from: advr on May 27, 2006, 12:28:16
mooi werk al dat bitumen en het werkt ook  nog ;D ;D

waar haal je die bitumen eigenlijk ???


Ik heb het gehaald bij Remo (zelfbouw speaker zaak) in Den Haag (eigenlijk Leidschendam...)

hifiman

Quote from: BOUBOU on May 27, 2006, 13:16:02
Hallo Ronald,

Wat is die rode knop voor op jouw dreambox?
Deze komt mij niet bekend voor, de mijne ziet er iig niet zo uit  ;D

MvGr. BOUBOU
Haha dat is een infraroodextender, zodat ik op de TV op de slaapkamer ook de dreambox kan bedienen :D

Deleted member

Netjes hoor!  :)

Bedankt trouwens voor de indirecte tip van de bitumen en Remo. Is bij mij (Zoetermeer) praktisch om de hoek, wist ik niet. Ik ga ook maar even een stukje halen om de Tjoeb van de week mee te behangen!  ;D

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BOUBOU

Quote from: Audioloog on May 27, 2006, 13:40:27
Haha dat is een infraroodextender, zodat ik op de TV op de slaapkamer ook de dreambox kan bedienen :D

T'is wel een vrij grote jongen voor een extender.
Ik heb zelf thuis een marmitek extender, deze is met een dun stukje plakband onzichtbaar op de front van van de Dreambox te bevestigen...  8)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

donaldk

Quote from: BOUBOU on May 27, 2006, 15:26:40
T'is wel een vrij grote jongen voor een extender.
Ik heb zelf thuis een marmitek extender, deze is met een dun stukje plakband onzichtbaar op de front van van de Dreambox te bevestigen...  8)

MvGr. BOUBOU

Vergeleken bij het traditionele piramidetje is het weer heel klein;-).

beunky

Quote from: advr on May 27, 2006, 15:24:01
vanuit Den Bosch niet echt om de hoek!! :o

Er zit vast wel ergens een car-audio zaak in Den Bosch, die hebben vaak meters van dat spul op voorraad ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

advr

Quote from: beunky on May 28, 2006, 00:15:34
Er zit vast wel ergens een car-audio zaak in Den Bosch, die hebben vaak meters van dat spul op voorraad ;)


Natuurlijk, die weet ik wel te vinden.  ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: Antoine on May 27, 2006, 14:39:00
Netjes hoor!  :)

Bedankt trouwens voor de indirecte tip van de bitumen en Remo. Is bij mij (Zoetermeer) praktisch om de hoek, wist ik niet. Ik ga ook maar even een stukje halen om de Tjoeb van de week mee te behangen!  ;D
Geen dank  :)
Enne zou ik zeker doen, het kost bijna niks en scheelt veel  ;D

hifiman

Quote from: BOUBOU on May 27, 2006, 15:26:40
T'is wel een vrij grote jongen voor een extender.

Dat vond ik eigenlijk ook wel ja   :P

hifiman

We hebben de opstelling wat gewijzigd:
- 2 zits bank en 3 zits bank van plaats verwisseld
- daardoor konden de fronts iets meer naar voren (kon eerst niet want dan kon je niet meer normaal door de tuindeur) voor een beter geluid
- linker surround nu naast de bank ipv achter het rack, zodat het rack wat meer de hoek in kon, anders was het geen porum (stond tegen de bank aan)


hifiman

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden  t.o.v. de oude opstelling ???
En dan zowel vanuit een HT oogpunt bekeken, als van een huiskamer oogpunt bekeken  ;D

hifiman

De Tjoeb staat nu even eenzaam op zijn shelf, binnenkort komt er een Lyngdorf SDAi2175 onder te staan (deze is besteld).

hifiman

Nadeel is wel dat de bass shakers nog even over gezet moeten worden van de 2 zitter naar de 3 zitter  :-X

hifiman

Hier nog even 2 foto's van de oude opstelling zodat je goed kunt vergelijken.


eduard

Quote from: Audioloog on May 29, 2006, 07:35:24
De Tjoeb staat nu even eenzaam op zijn shelf, binnenkort komt er een Lyngdorf SDAi2175 onder te staan (deze is besteld).

Volgens mij kan je de Lyngdorf beter op de Tjoeb zetten, ipv andersom. Een cd speler liefst altijd onderaan als er gestapeld gaat worden, dit zou ongewenste trillingen van de speler tegen moeten gaan.

hifiman

Quote from: eduard on May 29, 2006, 13:21:09
Volgens mij kan je de Lyngdorf beter op de Tjoeb zetten, ipv andersom. Een cd speler liefst altijd onderaan als er gestapeld gaat worden, dit zou ongewenste trillingen van de speler tegen moeten gaan.

Trillingerwijs gesproken denk ik dat je gelijk hebt, echter als je kijkt naar grootte (oppervlak) en gewicht dan is mijn keuze toch echt het meest logische  ;D

eduard

Inderdaad zou het gewicht van de versterker wel eens een probleem kunnen zijn voor de tjoeb. :)