hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Audioloog on April 25, 2006, 17:08:33
Precies, en daarbij, het zijn niet eens speakers  ;D Ik bedoel een procentje meer of minder vervorming (heeft weer niks met jouw opmerking te maken overigens) zal ook niet echt boeien.

Het gekke is dat die shakers wel strakker gaan 'klinken' met een betere eindversterker. Maar of dat nu wel helemaal zo duidelijk een verbetering is, dat weet ik eigenlijk niet. 'Slappe' shakers duren lekker lang als ze staan te zwabberen en dat is net zo goed een leuk effect. Wel is het schrik-effect in films groter als ze meer onder controle worden gehouden... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody


hifiman

Quote from: Audiofiel on April 25, 2006, 17:25:09
Het gekke is dat die shakers wel strakker gaan 'klinken' met een betere eindversterker. Maar of dat nu wel helemaal zo duidelijk een verbetering is, dat weet ik eigenlijk niet. 'Slappe' shakers duren lekker lang als ze staan te zwabberen en dat is net zo goed een leuk effect. Wel is het schrik-effect in films groter als ze meer onder controle worden gehouden... ::)
Wat ik bedoel te zeggen is dat de verschillen (die er ongetwijfeld zijn) gewoon veel minder storend zijn. Als er in geluid een klein pietpeuterig probleempje zit dan ergeren we ons daar rot aan. Terwijl dezelfde oneffenheid met een shaker pas opvalt als je het zou kunnen AB vergelijken denk ik.

Verdorie ik wil shaken  ;D Misschien toch maar snel zelf een ampje in elkaar zetten  :P

hifiman

#229
Quote from: Rody on April 25, 2006, 17:29:08
;D


Echt waanzinnig mooi hoor, die Cayin  O0


Sambal bij?  >:D

Maarre inderdaad super mooi ding zeg  :o
Leuk als shaker amp  ;D

Rody

Ik denk dat de Cayin (what's in a name ;)) heet genoeg is.

Enneh..hij is niet duur.. +/- 3000e.  ;D

Frank.V

Quote from: Rody on April 25, 2006, 17:34:01
Ik denk dat de Cayin (what's in a name ;)) heet genoeg is.

Enneh..hij is niet duur.. +/- 3000e.  ;D

Vind ik toch nog wel een redelijke prijs hoor, als ik vergelijk met wat mijn setje heeft gekost :D ;) :P

Rody

Ach, je kunt hem voor ongeveer 1300e direct uit China halen :)

Frank.V

dat scheelt nogal wat :P qua prijs verschil

BOUBOU

Quote from: Rody on April 26, 2006, 20:01:22
Ach, je kunt hem voor ongeveer 1300e direct uit China halen :)

Dat ga ik waarschijnlijk ook maar doen komend najaar  8)
Hij is echt vet!!  :o

MvGr. BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

hifiman

#235
Vandaag ben ik verplicht een dag vrij (wat rot) en je moet toch wat doen, dus heb ik maar eens loodbitumen geplakt aan de binnenkant van mijn Tjoeb cd speler.

Dat stukje op de calmp boven op het loopwerk heb ik snel weer verwijderd want dat blokkeerde de werking van het mechanisme van het laatje  :P

hifiman

Nog maar even een shotje van de mooie philips E288CC buizen  ;D

hifiman

En dan de kap natuurlijk, wijselijk een stuk weggelaten op de plek waar de buizen zich bevinden.


hifiman

En is het hoorbaar? Jazeker! Alles klinkt weer net even relaxter en het lijkt wel alsof er zich opeens veel meer in "de hoogte" afspeelt en dat ervaar ik als bijzonder positief. Kortom een goede en goedkope upgrade  ;D  8)

Audiotwin

Quote from: Audioloog on May  5, 2006, 11:13:12
En is het hoorbaar? Jazeker! Alles klinkt weer net even relaxter en het lijkt wel alsof er zich opeens veel meer in "de hoogte" afspeelt en dat ervaar ik als bijzonder positief. Kortom een goede en goedkope upgrade  ;D  8)

Geloof ik meteen,die kap van de tjoeb is wel erg dun.

Ar
Tevredenheid!!!

MdB

Beter duur dan niet te koop.

hifiman

Vandaag is het ook bass shaker opnieuw monteer dag  ;D
Ik heb de shakers weer verwijderd uit de bank en breng de volgende verbetering aan:
- montage in horizontaal vlak ipv vertikaal vlak (de handleiding noemt dit vertikale montagerichting)
- montage op een stevige plank ipv op kwetsbaar spaanplaat
- montage met boutjes en moertjes (ring, dan borgmoer en dan nog een moer om te borgen) ipv met houtschroeven

hifiman

#242
Nog een foto.

hifiman

En eentje van de achterkant van de plank.

hifiman

En daar staan ze eenzaam te wachten in de gang tot het moment van inbouw in de bank  ;D

hifiman

#245
Quote from: Ar on May  5, 2006, 12:03:04
Geloof ik meteen,die kap van de tjoeb is wel erg dun.

Ar
Inderdaad. En ik heb oorheen meerdere malen geklaagd dat ik nooit meer kippevel van muziek kreeg. Toen ik na het plaatsen van de loodbitumen ging luisteren, had ik achter elkaar kippevel!! Toeval  ??? Of maakt het nou echt zoveel verschil  ::)

Audiotwin

Quote from: Audioloog on May  5, 2006, 14:06:29
Inderdaad. En ik heb oorheen meerdere malen geklaagd dat ik nooit meer kippevel van muziek kreeg. Toen ik na het plaatsen van de loodbitumen ging luisteren, had ik achter elkaar kippevel!! Toeval  ??? Of maakt het nou echt zoveel verschil  ::)

Ik denk geen toeval,het zwakke punt van de Tjoeb is de behuizing.Is een Tjoebproject zoals FrankG niets voor jou?

Ar
Tevredenheid!!!

hifiman

Quote from: Ar on May  5, 2006, 18:08:43
Ik denk geen toeval,het zwakke punt van de Tjoeb is de behuizing.Is een Tjoebproject zoals FrankG niets voor jou?

Ar
Ik bezit helaas niet de handigheid van Frank G. Ik kan goed solderen en dingen in elkaar schroeven, maar zodra het op zagen en "afwerking" aankomt dan ben ik een vreselijke beunhaas  ;D

Net nog even geluisterd en weer kippevel, echt ongelooflijk joh  ;D
Straks de vrouw eens laten luisteren (niet gehinderd door technische kennis zal ik maar zeggen) en eens kijken wat zij ervan vind.

Starred

Quote from: Audioloog on May  5, 2006, 18:33:54
Net nog even geluisterd en weer kippevel, echt ongelooflijk joh  ;D

De temperatuur koelt nu eenmaal snel af in deze tijd van het jaar  ^-^

hifiman

Zo de bass shakers zitten weer onder de bank.