hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

searcher

Hi Ronald,

Het ziet er goed uit,.... dat wordt weer karren,......... ;D

                                                                  Gr Searcher



hifiman

Quote from: searcher on April 21, 2006, 08:06:38
Hi Ronald,

Het ziet er goed uit,.... dat wordt weer karren,......... ;D

                                                                  Gr Searcher
Haha, je komt ze maar uitproberen hoor  :D
Misschien een goed idee nog even te wachten tot ik de 2de set ook erin gezet heb  8)

hifiman

Ik heb trouwens gisteren ook gelijk maar zelfklevende loodbitumen gekocht, dit om de Tjoeb te verzwaren/dempen, maar daarover later meer  ;D

hifiman

Quote from: FrankG on April 21, 2006, 08:05:26
Dat wordt een heel erotische bank :)
Film kijken is uiteraard slecht het excuus  ;D

hifiman

#204
Zojuist nog even 2 bass shakers erbij gezet.
Het popie jopie bling bling luidsprekersnoer was op dus ditmaal wat normaler ogend 2,5mm2 snoer gebruikt  :P


hifiman

#205
Helaas kan ik het niet uitproberen want de net nieuwe subwoofer amp is gisteren al overleden   :'(

Ik wilde er eigenlijk ook eentje op de achterplaat hebben, maar aangezien die van dun spaansplaat is heb ik dat maar niet gedaan , uitstekende schroeven aan de achterkant door de stof heen is ook niet alles  :-X Dus ik heb er 2 op de middenplaat gezet die uiteraard in fase aangesloten zullen worden.


Grindtegel

Trillen 4 van zulke jongens je bank niet aan gort?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Uitje

He ronald,

ziet er weer goed uit  ;D Is het niet wat voor je om wat van die bass shakers onder je vloer te monteren  ;)
Ik ben wel erg benieuwd wat het resultaat is van deze bank upgrade.

Audiofiel

Quote from: Audioloog on April 25, 2006, 12:48:38
Ik wilde er eigenlijk ook eentje op de achterplaat hebben, maar aangezien die van dun spaansplaat is heb ik dat maar niet gedaan , uitstekende schroeven aan de achterkant door de stof heen is ook niet alles  :-X

Zo te zien heb je nog plek voor de plank die achter de onderrug zit. Daar heb ik ze zelf zitten (2 in de rug en 2 onder de bibsen). ;)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody

Je kan je SVS nu wel omruilen voor een muziekalere sub :)

hifiman

Quote from: Uitje on April 25, 2006, 14:09:24
He ronald,

ziet er weer goed uit  ;D Is het niet wat voor je om wat van die bass shakers onder je vloer te monteren  ;)
Hee Remkoman!
Haha , ik vraag me af of je een betonnen vloer makkelijk aan het shaken krijgt  ;D

Quote from: Uitje on April 25, 2006, 14:09:24
Ik ben wel erg benieuwd wat het resultaat is van deze bank upgrade.
Anders ik wel, helaas is de subwooferamp die ik erbij gekocht had alweer overleden dus ik kan het niet uitproberen.
Het is de vraag of tie nog omgeruild/gerepareerd kan worden, had er namelijk al wat aan zitten klooien dus op garantie reken ik niet meer zo. Ik wacht het even af en als het niks wordt dan koop ik de 200W vellemankit eindtrap en bouw daar een sub versterker van  ;)

hifiman

Quote from: Audiofiel on April 25, 2006, 16:00:52
Zo te zien heb je nog plek voor de plank die achter de onderrug zit. Daar heb ik ze zelf zitten (2 in de rug en 2 onder de bibsen). ;)


Ik wilde daar ook een shaker plaatsen inderdaad, maar toen ik daar met de hamer klopte was er geen trillinkje te voelen. Daarbij besef ik dan wel weer dat de bank dan eigenlijk rechtop moet staan, maar ja dat klopt weer zo lastig  ;D

Eerst maar eens kijken hoe dit bevalt en anders bestellen we er gewoon nog twee bij  >:D

hifiman


hifiman

Quote from: Rody on April 25, 2006, 16:01:29
Je kan je SVS nu wel omruilen voor een muziekalere sub :)

Daar zit wat in eigenlijk!!!  ::)

Frank.V

mag ik vragen waar je die bass shakers vandaan hebt gehaald? en wat ongeveer de prijzen zijn?
lijkt me namelijk wel erg leuk tijdens een film kijken ;D
P.S. JE HEBT EEN ERG MOOIE SET :D

Rody


Audiofiel

Quote from: Audioloog on April 25, 2006, 16:05:23
Ik wilde daar ook een shaker plaatsen inderdaad, maar toen ik daar met de hamer klopte was er geen trillinkje te voelen. Daarbij besef ik dan wel weer dat de bank dan eigenlijk rechtop moet staan, maar ja dat klopt weer zo lastig  ;D

Dat klopt.

QuoteEerst maar eens kijken hoe dit bevalt en anders bestellen we er gewoon nog twee bij  >:D

En hoe ga je ze dan aansluiten? 6 stuks van 4 ohm... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on April 25, 2006, 16:42:00
Dat klopt.

En hoe ga je ze dan aansluiten? 6 stuks van 4 ohm... ::)
Dat toch niet zo moeilijk, 3 in serie en nog 3 in serie en dat dan parallel geeft 6 ohm. Moet je alleen wel een versterker hebben die meer dan 100 Watt bij 4 ohm levert..


Audiofiel

Quote from: Audioloog on April 25, 2006, 16:46:24
Dat toch niet zo moeilijk, 3 in serie en nog 3 in serie en dat dan parallel geeft 6 ohm. Moet je alleen wel een versterker hebben die meer dan 100 Watt bij 4 ohm levert..

Maar je kunt niet onbeperkt 'speakers' in serie met elkaar zetten. De onderlinge toleranties in specs schijnen daar een vervelend effect te hebben.

Aan de andere kant: who cares met van die el cheapo shakers? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on April 25, 2006, 16:49:12
Maar je kunt niet onbeperkt 'speakers' in serie met elkaar zetten. De onderlinge toleranties in specs schijnen daar een vervelend effect te hebben.

Aan de andere kant: who cares met van die el cheapo shakers? ;D
Precies, en daarbij, het zijn niet eens speakers  ;D Ik bedoel een procentje meer of minder vervorming (heeft weer niks met jouw opmerking te maken overigens) zal ook niet echt boeien.

hifiman

Quote from: Frank.V on April 25, 2006, 16:18:29
mag ik vragen waar je die bass shakers vandaan hebt gehaald? en wat ongeveer de prijzen zijn?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43268.0

Quote from: Frank.V on April 25, 2006, 16:18:29
lijkt me namelijk wel erg leuk tijdens een film kijken ;D
Dat is het ook!  :D

Quote from: Frank.V on April 25, 2006, 16:18:29
P.S. JE HEBT EEN ERG MOOIE SET :D
Dank je. En dan nog ben  ik niet tevreden, erg he  ;D

hifiman


Rody

Quote from: Audioloog on April 25, 2006, 17:10:56
En dan ben ik nog niet eens naar de chinees geweest  >:D

Kan je nagaan wat voor een set je zou kunnen hebben  ;D

hifiman

Quote from: Rody on April 25, 2006, 17:13:25
Kan je nagaan wat voor een set je zou kunnen hebben  ;D
Als die chinezen nou eerst eens een afstandsbediening en een hometheater pass through uitvinden op hun buizenversterkers dan zou ik misschien nog wel eens overstag kunnen gaan  ;D

Rody

Quote from: Audioloog on April 25, 2006, 17:18:36
Als die chinezen nou eerst eens een afstandsbediening en een hometheater pass through uitvinden op hun buizenversterkers dan zou ik misschien nog wel eens overstag kunnen gaan  ;D

Hahaha, dan is een Cayin A-88T is perfect voor jou ;)