hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Ziet er strak uit. Gefeliciteerd!

Ik weet wat een ellende je kunt hebben met bobbelende scherm

searcher

Hotspotting / colorshift neem ik niet waar ik ben wel benieuwd of jij
er wel "last" van hebt.

                                                           Gr Searcher



hifiman

Quote from: searcher on March  4, 2006, 15:00:32
??? Dat heb je toch in mijn situatie goed kunnen beoordelen dat heeft je mede geholpen om tot deze beslissing te komen :D
Wat ik eigenlijk bedoelde was "met mijn schermconstructie en vastnieten". Jouw scherm zit wat gecompliceerder in elkaar  ;D

Quote from: searcher on March  4, 2006, 15:00:32
Nooit met water werken,.... misschien dat je Yvess kunt mailen om het te vragen hoe je het doek zou kunnen reinigen.
Zijn het nicotine vlekken ?
                                                                                       Gr Searcher
O joh is dat zo? Ik ging er vanuit dat water onschadelijk zou zijn  :-X
Nee het is geen nicotine want het zit maar op 2 a 3 plekken.

hifiman

Quote from: Starred on March  4, 2006, 15:03:14
Ziet er strak uit. Gefeliciteerd!

Ik weet wat een ellende je kunt hebben met bobbelende scherm
Dank U en ja inderdaad een bobbelend scherm kan je aardig "gek" maken na de zoveelste keer. Daarom was dit ook een soort van laatste poging en daarom ook 2de hands doek gekozen (omdat ik er eigenlijk nul vertrouwen in had).

hifiman

Quote from: searcher on March  4, 2006, 15:08:42
Hotspotting / colorshift neem ik niet waar ik ben wel benieuwd of jij
er wel "last" van hebt.

                                                           Gr Searcher
Ik ga het vanavond als het goed donker is eens uitgebreid testen  ;D

hifiman

Nou ik ben niet blij  :( Je ziet de "vlekken" continu tijdens projecten, ik erger me er dood aan. Schoonmaken met water en zeepsop heeft niks uitgemaakt. Heb er maar een ander topic over geopend. Misschien heeft iemand nog een tip.

Ik ben er goed ziek van, eerst had ik bobbels en dat zag er niet uit maar daar had je met projecteren dan weer weinig last van, nu een retestrak doek en dan zit ik met die vlekken  :'( Er zitten zo onertussen al heel wat mandagen in dat !#$#~% scherm en nog steeds geen goed resultaat (jaja voel me nu een beetje zielig  ;) )

Weer een doek kopen (dit keer nieuw) of maar even zo laten (nu geen geld) en een commercieel vast scherm kopen  ??? Ik weet het nog even niet.




hifiman

En daarnaast (maar dat zal aan het doek type liggen) heb ik dus wel last van hotspotting, als er een nieuw doek/scherm komt gaat deze jongen op zeker weer gewoon voor matwit met gain 1.0. Ach misschien is dat het positieve deel van dit verhaal, nu ben ik maar de helft (of nog minder geloof ik) kwijt van als ik een thommy doek nieuw had gekocht. Het moge duidelijk zijn dat het proberen van een Thommy doek mijn eigen keuze is geweest, ach weer wat geleerd zal ik maar zeggen.

Wel moet ik er nog even bijzeggen dat als je de vlekken en de hotspotting even vergeet het overall plaatje wel mooier is dan met een matwit doek! Maar goed het is duidelijk dat de tradeoff dus hotspotting is en dat is wat mij betreft niet acceptabel.

searcher

Hi,

Wat een pech.
Die vlekken zijn uit den boze, en de verkoper had dit moeten vermelden. >:( actie ondernemen dus !

Ik vraag me af waarom jij wel last hebt van hotspotting en ik niet. ;)

                                                                           mvg Searcher



hifiman

Quote from: searcher on March  4, 2006, 20:35:08
Die vlekken zijn uit den boze, en de verkoper had dit moeten vermelden. >:( actie ondernemen dus !
Ik heb de verkoper op de hoogte gesteld en wacht zowiezo even zijn reaktie af, misschien valt er iets te regelen waar we ons beide in kunnen vinden..

Quote from: searcher on March  4, 2006, 20:35:08
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41606.0
Ik vraag me af waarom jij wel last hebt van hotspotting en ik niet. ;)

                                                                           mvg Searcher
Dat vroeg ik me ook af ja. Om te beginnen is het maar de vraag of we eigenlijk wel hetzelfde doek hebben  :P
Maar misschien leuk om eens te proberen: als je een avia of iets dergelijks erin doet en je kijkt dan naar een IRE 10 t/m 100 vlak (geen window). Zie je dan intensiteits verschil? Ik met dit doek nogal (in het midden is het het helderst en als ik mijn hoofd beweeg verandert dat heldere vlak mee). Met mijn vorige doek had ik een egale lichtintensiteit. Met film kijken valt het wat minder op maar als je het weet dan zie je het wel.

hifiman

Een nieuw doek is ondertussen besteld en de verkoper heeft mij gecompenseerd, dus we houden er over op.

hifiman

Dan weer even iets heel anders. Een naaktfoto van mijn Isotek Isoplug. Zoals je ziet zeer simpel en goedkoop na te maken  ;D

Sjors

En daar durfen ze dan 50€ voor te vragen  :(   oeps heb um zelf ook  ;D



Groet, Sjors

mikeske

en ik heb er net eentje besteld  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman

#163
En ik heb er net 4 nagemaakt  ;D

hifiman

#164
Het is dan toch nog goed gekomen met mijn scherm/doek. Ge heeft mij heel erg gematst en daardoor heb ik uiteindelijk toch voor een zacht prijsje een mooi doek  :D Bedankt Ge!  :-*

Het is een Cinemat doek met een gain van 1,12. Hierdoor heb ik net even wat "boost" in het beeld maar geen last van hotspotting zoals bij het Thommydoek met een gain van 1.3. En natuurlijk is het een verademing om weer te kunnen kijken naar een beeld zonder vlekken erin. Overigens op de derde foto lijkt een vlek te zitten maar dit is toch echt niet zo, het zal de flits wel geweest zijn die dit rare effect veroorzaakt heeft  :P

Dit doek is net zo elastisch als het Thommy doek en ook net zo dun, hierdoor is het makkelijk op te spannen en zoals je ziet zit het er retestrak op  :D

Gezien de lage prijs en de goede fysieke en optische eigenschappen kan ik dit doek iedereen aanbevelen!!

hifiman

En dan nog even 2 foto's van mijn zelfbouw lichtnetfilter cq stekkerblok "op maat"  :)

Misschien geen state of the art maar wel goedkoop (150 euro) en met een uitstekend resultaat (clean schoon geluid).

GTDesign


hifiman


donaldk

Quote from: Audioloog on April  1, 2006, 09:21:04
Dit doek is net zo elastisch als het Thommy doek en ook net zo dun, hierdoor is het makkelijk op te spannen en zoals je ziet zit het er retestrak op  :D

Gezien de lage prijs en de goede fysieke en optische eigenschappen kan ik dit doek iedereen aanbevelen!!

Is dit het doek dat uit Belgie (Rixensart?) komt (bij de leverancier waar Davy is gaan kijken), of weer een ander doek? Ik zie hem in ieder geval wel op de site van Ge staan voor 96,- euro (240*135).

hifiman

Quote from: donaldk on April  1, 2006, 16:48:42
Is dit het doek dat uit Belgie (Rixensart?) komt (bij de leverancier waar Davy is gaan kijken), of weer een ander doek? Ik zie hem in ieder geval wel op de site van Ge staan voor 96,- euro (240*135).
Ik denk dat je dat het beste even aan Ge kunt vragen, voor zover ik weet komt dit doek uit frankrijk.

donaldk

Hoeveel centimeter kun je zo'n doek eigenlijk oprekken tijdens het opspannen tot een scherm?

hifiman

Quote from: donaldk on April  1, 2006, 21:56:16
Hoeveel centimeter kun je zo'n doek eigenlijk oprekken tijdens het opspannen tot een scherm?
Een centimeter of 1 a 2 schat ik zo...

GTDesign

Quote from: donaldk on April  1, 2006, 16:48:42
Is dit het doek dat uit Belgie (Rixensart?) komt (bij de leverancier waar Davy is gaan kijken), of weer een ander doek? Ik zie hem in ieder geval wel op de site van Ge staan voor 96,- euro (240*135).

Hoi,

Het doek van Audioloog is een ander doek.
In Rixensart heb ik ook wel eens een doek besteld maar hier zit een hele lichte structuur in, echter ook wel prima doek.

donaldk

Dus 1 centimeter in beide richtingen, dus je houdt er met enige moeite een 235 breed 16:9 scherm aan over, mooi. Ge, verkoop je/is zoiets er ook in high(er) contrast uitvoering (gewoon ter orientatie)?

GTDesign

High Contrast is idd ook leverbaar. hou er rekening mee dat bij dit soort doeken de kleuren wat minder van het scherm afknallen door de lagere gainwaarde 0.82.