hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Sjors on January  3, 2006, 13:29:52
Je bent goed verzekerd neem ik aan  :o ::) want er zijn heel wat grijpgrage handjes..  :-\
Ik heb inderdaad een aparte clausule laten opnemen in mijn inboedelverzekering voor het audiovisuele en computer gebeuren. Leuk detail is dat dit bedrag ongeveer 1/3 is van de totale waarde van de inboedel  ;D

hifiman

Quote from: Rody on January  3, 2006, 13:17:15
Waarom heb je trouwens een Krell gekocht en geen andere?
Eigenlijk op basis van reviews, maar ook vanwege een aantal wensen en eisen (zoals theater througput functie). Verder natuurlijk "beschikbaarheid" (er stond er 1 te koop op dit forum) en het feit dat ik hem vrijblijven mocht proberen (anders had ik het nooit gedaan!).

hifiman

Hier wat zelf gemaakte naaktfoto's van de Krell KAV-300i.


hifiman

Close up van de eindtorren. 6 stuks per kanaal  ;D

hifiman

Ringkern trafootje. Man wat is dat ding groot (vergeleken bij andere geintegreerde versterkers)  O0

hifiman

Voorversterkergedeelte. Niks bijzonders om te zien, maar klinkt in elk geval prima  8)

hifiman

De Krell KAV-300i stond noodgedwongen bovenop mijn Aldenkamp rack. De Krell met zijn 18 inch breedte pas net niet in een normaal rack (1 cm te breed!). Hier was ik niet zo happy mee, mede omdat de Krell nu voor een van de surroundspeakers staat, dus heb ik vandaag toch een oplossing bedacht.

Bovenste foto is oude situatie, onderste foto is hoe het nu eruit ziet. Zoals je ziet staat de Krell nu toch in het rack.

hifiman

Ik ben er wel aardig wat uurtjes mee bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen want het hele rack moest weer uit elkaar en dus moest ik uiteraard ook de apparatuur eruithalen en daarna weer erinzetten en alles weer netjes aansluiten enzo.

Op deze foto is goed te zien hoe ik 1,5 cm ruimte gewonnen heb.
Om dit te bewerkstellingen moest ik alleen een extra gat maken in (vier stuks) de kunststof kapjes die boven en onder de aluminium holle vierkante pijpen zitten. Simpel maar doeltreffend   :P

En ja natuurlijk is dit ook niet ideaal want je ziet nu dat deze aluminium pijpen verschoven zijn tov degenen erboven en eronder. Ik stoor me er in elk geval niet aan, het valt amper op (behalve als je er echt op let) en ik vind het voordeel stukken groter dan het nadeel  :D

B.J.


hifiman

Quote from: Bas Janssen on February 12, 2006, 14:44:44
Maar je rack ziet er zo wel wat minder mooi uit  :(
Elk voordeel hep zun nadeel. Ik vind het wel meevallen en prefereer verrreweg deze oplossing. Maar natuurlijk 100% ideaal is het niet. Toch ben ik erg tevreden met deze oplossing. ^-^

searcher

hi,

Zeer netjes hoor,...nu heb je weer plaats voor nog een apparaat  ;D

                                                                      Gr Searcher



myself

wat heb jij nou voor een rode bult op je dreambox zitten  ???
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz


hifiman

Quote from: garmtz on February 12, 2006, 15:59:15
IR repeater denk ik.
Precies  ;D Zo kan ik op de slaapkamer boven ook de dreambox bedienen en gebruiken  :D

hifiman

Quote from: searcher on February 12, 2006, 15:35:46
hi,

Zeer netjes hoor,...nu heb je weer plaats voor nog een apparaat  ;D

                                                                      Gr Searcher
Haha dat was nou niet de opzet, maar je weet het nooit  ;)

aMUSEd

Quote from: tingtong5 on February 12, 2006, 16:03:17
Haha dat was nou niet de opzet, maar je weet het nooit  ;)

Zit je onderhand niet angstig dicht bij het draagcapaciteit van het rack?  ;D
De Krell verdiende eigenlijk wel zo'n mooi plekkie boven op  ;)

hifiman

Quote from: aMUSEd on February 12, 2006, 20:09:27
Zit je onderhand niet angstig dicht bij het draagcapaciteit van het rack?  ;D
De Krell verdiende eigenlijk wel zo'n mooi plekkie boven op  ;)
Dat valt wel mee hoor, alleen de Krell en de Marantz hebben een aardig gewicht (beiden rond de 15 Kg) en dat is nog steeds ruim onder de 40 Kg per glasplaat die Aldenkamp specificeert voor dit Rack  O0

Haha ja eigenlijk verdient de Krell beter maar toch vind ik het mooier staan zo  ;D

demandt

Kun je mij aangeven hoe de theatre throughput klinkt in je Krell/Marantz opstelling ??? Ik bedoel eigenlijk of je merkt dat je geen 5 speakers meer aanstuurt middels je Marantz sr7400 doch nog maar 3. De Marantz wordt natuurlijk een behoorlijk stuk ontlast aangezien je Krell de fronts voor zijn rekening neemt.

Ik krijg deze week de Musical Fidelity A3.5 op proef en wil deze geintegreerde versterker ook gaan inzetten middels zijn theatre throughput in mijn 5.1 omgeving (Marantz sr8500).

Moet ik na het aansluiten van de Marantz front pre-outs op de MF A3.5 alles weer gaan afstellen met een db meter of is dit bij het doorlussen middels de pre-outs niet nodig ???

Ga ik verschil horen in mijn 5.1 omgeving aangezien de fronts door de Marantz VV en MF A3.5 EV aangestuurd gaan worden en de rest door de Marantz VV en EV ???


hifiman

Het klinkt uiteraard anders dan als de Marantz alle speakers aanstuurt, ik wijt dit echter meer aan het feit dat de fronts betere (Krell) versterking hebben dan het feit dat de Marantz ontlast wordt. Bij hoge volumes zal het voordeel van de "ontlasting"  ;D gaan meespelen maar ik hoor op dat vlak nou geen direkt verschil eigenlijk.

En natuurlijk even nalopen met de dB meter, de gain van de eindtrap van de A3.5 zal wellicht toch iets anders zijn dan die van de Marantz.

demandt

Hallo TingTong

Als ik de sr8500 receiver wil aansluiten op de Theatre Throughput van de MF A3.5 via de pre-outs, wat voor een interlink moet ik dan gebruiken. Kan ik hiervoor een 'normale' stereo RCA interlink voor gebruiken (rood voor de linker front en zwart voor de rechter front)??? of moet dit 2x een mono interlink zijn.

Mijn subwoofer interlink is een mono interlink (digitale coax kabel) van 75Ohm.

Waarom moet dit een 75Ohm kabel zijn en niet 'gewoon' een RCA interlink ???

Of zijn alle interlinks het zelfde ???

hifiman

Quote from: demandt on February 14, 2006, 08:29:57
Als ik de sr8500 receiver wil aansluiten op de Theatre Throughput van de MF A3.5 via de pre-outs, wat voor een interlink moet ik dan gebruiken. Kan ik hiervoor een 'normale' stereo RCA interlink voor gebruiken (rood voor de linker front en zwart voor de rechter front)??? of moet dit 2x een mono interlink zijn.
1x stereo of 2x mono maakt niets uit, dat kun je zelf bepalen dus. Er is wel verschil in kwaliteit en prijs, hier zukl je echter zelf je weg in moeten zoeken, er zijn helaas geen vaste richtlijnen voor.

Quote from: demandt on February 14, 2006, 08:29:57
Mijn subwoofer interlink is een mono interlink (digitale coax kabel) van 75Ohm.

Waarom moet dit een 75Ohm kabel zijn en niet 'gewoon' een RCA interlink ???
Dat is raar, een subwoofer interlink hoeft juist helemaal GEEN 75 ohm te zijn. Je kunt gewoon een RCA interlink gebruiken!

Quote from: demandt on February 14, 2006, 08:29:57
Of zijn alle interlinks het zelfde ???
Die vraag is simpel te beantwoorden: nee  ;D

searcher

Kun je die teddy beer opvoeden wat dit kan echt niet,... ;D

                                                                                Gr Searcher



hifiman

Quote from: searcher on February 14, 2006, 11:09:05
Kun je die teddy beer opvoeden wat dit kan echt niet,... ;D

                                                                                Gr Searcher
;D

hifiman

Vandaag het doek van mijn projectiescherm vervangen. Ik gebruikte eerst een doek wat afkomstig was van een projecta rolscherm. Dit doek was megadik en stug en er kwamen elke weer vouwen en bobbels in  :(

Het Thommy doek wat er nu op zit was een absoluut eitje om te monteren/spannen vergeleken met het vorige doek. Sjongejonge had ik dat eerder geweten zeg! Het zit er retestrak op. Wel even afwachten natuurlijk of dat over 6 maanden nog zo is...

Wat iets minder is, is dat er een soort van "vegen" op zitten. Je ziet dat eigenlijk alleen als je er vanaf de zijkant "langs" kijkt. Tsja dat heb je ervan als je doek 2de hands koopt  :-\ Iets wat ik zowiezo nooit meer zal doen, zeker niet nu ik weet dat het spannen van Thommy doek (of wellicht ook met ander elastisch doek) zo simpel is. Ik had er niet teveel geld voor over omdat ik (gezien de eerdere negatieve ervaringen met het projecta doek) zo mijn twijfels had of het uberhaupt mogelijk was een doek strak te spannen.

Al met al ben ik er wel blij mee, alleen even afwachten vanavond (het is nu te licht overdag in mijn kamer) of je niks van die vegen gaat zien met projecteren  ::)

Heeft iemand nog tips voor het schoonmaken van doek? Met een beetje water gingen die vegen niet weg in elk geval..

searcher

Quote from: tingtong5 on March  4, 2006, 14:33:52

Ik had er niet teveel geld voor over omdat ik (gezien de eerdere negatieve ervaringen met het projecta doek) zo mijn twijfels had of het uberhaupt mogelijk was een doek strak te spannen.


??? Dat heb je toch in mijn situatie goed kunnen beoordelen dat heeft je mede geholpen om tot deze beslissing te komen :D

Nooit met water werken,.... misschien dat je Yvess kunt mailen om het te vragen hoe je het doek zou kunnen reinigen.
Zijn het nicotine vlekken ?

                                                                                         Gr Searcher