hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Das goed om te horen  :D
Hopelijk geldt hetzelfde voor de gemotoriseerde potmeter, tenslotte is de NAD al wat jaartjes oud  ;D

Penguin

Whahahha lijkt mij wel de soldeerbout staat al warm, leuke set
Maar in gods naam haal die viese flux weg bij je buisjes met spiritus of zoiets met een tandenborstel gaat dat perfect maar wel een nieuwe nemen i.v.m. restanten tandpasta want dat schuurt wellicht je mooie solderingen dof
Dat vernachelt je sound negatief
Ohw en nog een klein plakje loodbitumen op het metaal van je cd loopwerk-clamp, maakt je bas en midden veeeeel strakker
Als ik je binnenkort hier bij mij zie geef ik je wel een restantje mee aan loodbitumen
Verder heb ik zelf nog een wens om in de cdspeler onder de main print een laag HF-spons te beplakken
Dat absorbeerd veel narige HF uit je cdspeler, ik stond er met mijn vorige cdpspeler erorm van
ik bedoel die zwarte matjes die electronica zaken krijgen aangeleverd met daarop ESD gevoelige chips of transistoren
Het is wel erg oppassen
HET IS GELEIDEND dus oppassen dat er niet delen van je print in kcontact komen met dat spul, dan is de pret def. over
Maar het resultaat is verbluffend

Penguin

Ik zie je binnenkort wel eens aanwaai-luisteren :D

hifiman

Verrek, dat was me nog niet eens opgevallen (die flux bij de buisjes). Ik zal dat zeker een keer weghalen met een tandenborstel met wat alcohol.

Loodbitumen op de clamp klinkt ook goed. Ook wil ik nog eens loodbitumen op de bovenkant van de behuizing plakken.

Het idee achter die HF-spons vat ik nog even niet helemaal vrees ik  :o

Ik kom een keer bij je luisteren!

Groetjes,

Ronald

Penguin

Hf spons die zwarte matjes die electronica zaken binnen krijgen met daarop zijn gevoelige chips voor ESD
Na verkoop worden die meestal weg geflikkerd.
Dus moet ik ff naar DIL in rotterdam zuid,  die bewaard er een paar voor mij
Hoe het werkt?
Wanneer je dit matje onder de print op de bodem van je stalen behuizing plakt ter hoogte van de main print.
Let in gods naam op dat je ook niet 1 grammetje op of tegen de print aankomt, want dan is het feest voor je audio reparateur.
De HF energie die geproduceerd wordt door bv klokken dig.chips DAC`s etc etc strooien een hoogfrequent rommel van de chips naar de metalen kanten van de cdspeler en zo weer terug op de analoge chips die gebombardeerd worden door die hf
Het is echt waar het maakt veel uit als je die rommel smoort en of  geheel dempt.
Kost bijna niets en resultaat is verbluffend. morgen ff afhalen :d

Penguin

pm mij maar ff Tingtong5 als je gedetailde info wil

searcher

Quote from: tingtong5 on September 10, 2005, 18:55:23
Omdat jullie het zo leuk vinden nog maar een naaktfoto'tje dan  ;D



Aangeklede versies zijn soms mooier als uitgekleed,... :D

He zie ik daar onze afgelopen afspraak in je agenda  ;D

                                                                                        Gr Searcher



hifiman

Quote from: searcher on December  5, 2005, 16:20:32
He zie ik daar onze afgelopen afspraak in je agenda  ;D
Haha dat klopt  ;D Voor ik naar je toeging was ik dus aan het prutsen met die netsnoeren  :P

Penguin

Quoteprutsen met die netsnoeren
whahahha ja ga je ervoor ff netsnoeren maken uit luidspreaker draad ?
Ik heb goede resultaten hier
En uhhh naaktheid is voor een ander forum he :P tenzij je elementjes bedoelt zoals de grasshopper hihihihihi naakte versie

hifiman

Sinds een paar dagen is er een nieuwe aanwinst, een Krell KAV-300i geintegreerde versterker. Deze vervangt de Arcam P85 eindtrap en de NAD 116 pre-amp.

Het stukje tape is om de blauwe power led af te schermen, man dat ding lijkt wel een schijnwerper, zelfs overdag "verblind" tie mu.


hifiman

Hier nog even een totaal overzicht van het opnieuw ingedeelde rack. De Krell moet wel bovenop staan omdat hij te breed is om in het rek te passen  :-X Niet echt ideaal gezien de surround speaker die er nog achter in de hoek staat, maar stereo heeft prioriteit over HT in huize Tingtong.



hifiman

Even 1 voor 1 de componenten in het rack doorlopen.

Bovenop dus de Krell KAV-300i geintegreerde stereo versterker met theatre throughput functie  :D
Het moge duidelijk zijn dat de Krell de twee front speakers aanstuurt in mijn hybride stereo/HT setup.

Daaronder de Ultra Tjoeb 4000 cd speler met philips SQ E288CC buizen  8)

En daaronder een NAD 414 tuner om kabel radio te luisteren. Uiteraard staat de Tjoeb vaker aan dan de radio  ;D

hifiman

Vervolgens zien we de Marantz SR-7400 surround receiver.

Dan de Dreambox DM7000 satelliet ontvanger.

Daaronder een Pioneer DVD-575A welke dedicated voor TV gebruikt wordt, in de praktijk wordt deze door mijn vrouw met name gebruikt om VCD's af te spelen.

Daaronder de BBK-971H met Oppo firmware. Deze dvd speler staat dedicated op de projector (Themescene H57) aangesloten middels DVI.

hifiman

Op deze foto zien we bovenaan een Vivanco scart switch. Deze stuurt zijn output zowel naar de TV als naar de RGB aansluiting van de projector.

Daaronder een el-cheapo karaoke speler, deze heeft als enige functie karaoke. Mijn vrouw zingt graag en dat gebeurd meestal mbv karaoke vcd's uit thailand.

Als laatste een Philips DVDR-880 dvd recorder. Deze wordt niet veel meer gebruikt en zal ooit wel eens vervangen worden door een 2e satelliet ontvanger met harddisk.

hifiman

Alle speakers zijn nu bekabeld met Wyrewizard Spellbinder. Als interlinks zijn gebruikt De Wyrewizard Dreamcaster (Tjoeb -> Krell en Marantz -> Krell) en de QED Qunex 2 en Canare Digiflex Gold voor de rest. Netsnoeren zijn gedeeltelijk van LAPP/Belden/Kopp fabrikaat.

Ook is er een Isotek Isoplug gebruikt (tussen de Tjoeb en de Krell in het dedicated "stereo" stekkerblok).

De SVS subwoofer is aangesloten middels een audioquest subwoofer interlink.

Moony

Mooi hoor, die toevoeging van de Krell. 8)

Maar is de NAD tuner niet overbodig?
Je kunt toch ook radio luisteren via de Marantz receiver, of is het kwaliteitsverschil zo groot?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

hifiman

Quote from: Moony on January  1, 2006, 14:11:23
Maar is de NAD tuner niet overbodig?
Je kunt toch ook radio luisteren via de Marantz receiver, of is het kwaliteitsverschil zo groot?
Er is inderdaad hoorbaar kwaliteitsverschil, dat gecombineerd met het feit dat ik die tuner heel goedkoop kon kopen heeft me tot deze keuze besloten.  ;D

Moony

Quote from: tingtong5 on January  1, 2006, 14:18:41
Er is inderdaad hoorbaar kwaliteitsverschil, dat gecombineerd met het feit dat ik die tuner heel goedkoop kon kopen heeft me tot deze keuze besloten.  ;D
Jammer, ik zoek nog een losse zwarte RDS tuner.  ;D
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

hifiman

Quote from: Moony on January  1, 2006, 14:22:34
Jammer, ik zoek nog een losse zwarte RDS tuner.  ;D
Haha ik zal aan je denken als ik hem weg doe. Dat zal ooit wel gebeuren als ik op volledig digitaal radio/tv overstap.

Moony

Quote from: tingtong5 on January  1, 2006, 14:26:28
Haha ik zal aan je denken als ik hem weg doe. Dat zal ooit wel gebeuren als ik op volledig digitaal radio/tv overstap.
Dat ben ik ook van plan over een aantal maanden als de nieuwe digitale ontvangers er komen.
Tot die tijd zoek ik een goedkope tuner. ;)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

hifiman

En voor de gein hier nog 2 foto's van de "inbrekers-view" van mijn set  ;D

bmateijsen


hifiman


Rody

Waarom heb je trouwens een Krell gekocht en geen andere?

aMUSEd

Ik weet nog goed toen je de P85 kwam halen.. we hadden het toen over andere upgrades en je was snel en resoluut met het antwoord: "nee, dit is voorlopig het laatste".. Het virus heeft meedogenloos toegeslagen.
Maar je hebt nu wel een mooie set! Geniet er van!

hifiman

Quote from: aMUSEd on January  3, 2006, 13:19:36
Ik weet nog goed toen je de P85 kwam halen.. we hadden het toen over andere upgrades en je was snel en resoluut met het antwoord: "nee, dit is voorlopig het laatste".. Het virus heeft meedogenloos toegeslagen.
Maar je hebt nu wel een mooie set! Geniet er van!
Haha die zin "dit is voorlopig het laatste" geloof ik ondertussen zelf niet meer in en laat ik dus vanaf nu maar achterwege  ;D
Feit is wel dat ik in 2006 een beetje moet gaan minderen met upgraden want het budget van 2006 is al bijna volledig al in 2005 verbruikt  :o

Sjors

Je bent goed verzekerd neem ik aan  :o ::) want er zijn heel wat grijpgrage handjes..  :-\



Groet, Sjors