hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rody

Ziet er mooi uit hoor, die Studio 60.
Ook nog wat pics zonder frontje misschien ?  :)

hifiman

Ik zal er even een nachtje over slapen  ;D Ben altijd wat huiverig met die frontjes verwijderen als het niet echt nodig is zeg maar  :-\
Bang dat er wat afbreekt ofzo  ::)

Sjors

Quote from: tingtong5 on May  9, 2005, 10:50:35
Ik zal er even een nachtje over slapen  ;D Ben altijd wat huiverig met die frontjes verwijderen als het niet echt nodig is zeg maar  :-\
Bang dat er wat afbreekt ofzo  ::)

Wij hadden ze ook staan (staffhorst) ik heb ze enkele keren verwijderd, zonder problemen  :)

hifiman

Nou vooruit dan maar  ;D


hifiman

En nog meer  ;D

hifiman


bryan vd B

hi,

mooie set heb je daar  8) 8) en wees maar zuinig op je vrouwtje(svs in de woonkamer) want dat verdient ze wel ;).
Wat zijn de klankeigenschappen van de speakers?

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Jimmy Conway


hifiman

Dank je. Haha de SVS is het enige van de set waar ook enige discussie aan vooraf is gegaan  ;D Nu mag tie blijven want ook zij vind hem lekker klinken met film (voor muziek gebruiken we hem niet).

Tsja wat voor klankeigenschappen, altijd lastig te omschrijven, maar vooral erg open en transparant.
Volgens reviews erg neutraal ook, al klinken ze bij mij in het laag nogal warm, maar dat zal vooral de akoustiek zijn.


bryan vd B

Quote from: tingtong5 on May 11, 2005, 12:33:30
Dank je. Haha de SVS is het enige van de set waar ook enige discussie aan vooraf is gegaan  ;D Nu mag tie blijven want ook zij vind hem lekker klinken met film (voor muziek gebruiken we hem niet).

Tsja wat voor klankeigenschappen, altijd lastig te omschrijven, maar vooral erg open en transparant.
Volgens reviews erg neutraal ook, al klinken ze bij mij in het laag nogal warm, maar dat zal vooral de akoustiek zijn.



haha klankeigenschappen zijn inderdaad altijd lastig uit te leggen maar ik vroeg het ook omdat ik ze nog nooit gehoord heb de paradigm op zichzelf.
Maar iedergeval zien ze er erg mooi uit :D ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

hifiman

Sinds gisteren een H57 aan het plafond  ;D


Sjors


dvdripper

ziet er cool uit

ik moet nog ff wachten :-\
We gaan eerst naar Thailand voor 3 weken  ;D

mvg dvdripper


mijn kleine meid June mijn vrouw and last but not least my Home theater         www.dvdprofiler.com

hifiman

Nieuwe aanwinsten van de afgelopen paar weken:

NAD 116 pre-amp, zodat stereo nu volledig gescheiden setup is en de Marantz receiver gewoon op een input van de NAD zit.
NAD 414 RDS tuner

Zie pics  :D

simonklein

Zeer mooie set, vind hem ook erg goed staan in je woonkamer  :)

ik had 2 vraagjes:

-wat is de maat van onderkant scherm tot de vloer?
-wat is de kijkafstand en zou het eventueel ook te doen zijn om dichterbij te gaan zitten?

Bedankt en nogmaals mooi spul!  :D

Jimmy Conway

Tip voor Simon,

Wil je een idee krijgen voor de schermgroote/hoogte/zitafstand,
Plak dan tape op de muur ter grootte van een scherm, ga een poosje
als een zombie naar de muur kijken en je krijgt een aardig idee.

Het hangt nl. ook nogal af van hoe lang iemand is, mijn vriendin
bijvoorbeeld vond 20cm lager kijken prettiger.

Bij de huidige dlp's kun je zo'n 1,5x de schermbreedte vandaan zitten.
lcd projectoren 2x de schermbreedte. Wel persoonlijk allemaal.

Groeten,
Niels.

hifiman

Ik weet niet precies wat de afstand van vloer tot onderkant scherm is, dat zou ik even moeten opmeten. Ik zit ruim 4 meter van het scherm af. Feit is dat het scherm voor het mooie wat lager zou moeten hangen, maar ja het is een compromis tussen een huiskamer en een HT he. Overigens is het nog goed te doenhoor, ik krijg geen stijve nek ofzo  ;D

Iets dichterbij zitten zou best kunnen ja, maar ook dat doen we om praktische redenen niet.

simonklein

ff tussedoor hoor, beide goede zeer bruikbare tips voor mij, dank daarvoor, als ik de maat precies weet ben ik helemaal geholpen.  :)

hifiman

Quote from: simonklein on August 24, 2005, 17:57:44
ff tussedoor hoor, beide goede zeer bruikbare tips voor mij, dank daarvoor, als ik de maat precies weet ben ik helemaal geholpen.  :)
Niet dat je mijn maten niet mag hebben  ;D , maar wat heb je eraan? Elke situatie is toch verschillend, andere projector, andere kijkafstand, enz..

hifiman

De afstand van vloer tot onderkant scherm is 112cm in elk geval.


Daklem

Wat een ontiegelijk mooie set heb jij daar staan! 1 om jaloers op te worden!


kan ik die QED speaker kabel nog terugbrengen of ruilen tegen die mooie arcam versterker ;)

hifiman

Quote from: Daklem on August 24, 2005, 22:08:46
Wat een ontiegelijk mooie set heb jij daar staan! 1 om jaloers op te worden!
Dank U. Haha nou vergeleken bij veel anderen is het nog een low budget setje, maar ik ben er zelf in elk geval tevreden mee, daarom upgrade ik ook maar 1x per maand  ;) 


Quote from: Daklem on August 24, 2005, 22:08:46
kan ik die QED speaker kabel nog terugbrengen of ruilen tegen die mooie arcam versterker ;)
Haha die Arcam die blijft mooi staan  ;D Maarre hoezo, niet tevreden over de QED SA ?

Daklem

Quote from: tingtong5 on August 25, 2005, 08:45:11
Dank U. Haha nou vergeleken bij veel anderen is het nog een low budget setje, maar ik ben er zelf in elk geval tevreden mee, daarom upgrade ik ook maar 1x per maand  ;) 

Haha die Arcam die blijft mooi staan  ;D Maarre hoezo, niet tevreden over de QED SA ?

Ik vind dat je al een erg mooie set hebt staan, vooral die svs is indrukwekkend ;)

die qed sa bevalt perfect, maar als ik ff moet kiezen tussen arcam en qed sa, dan wist ik het wel ;)

hifiman

Nieuwste aanwinst, een nieuwe cd speler en wel eentje met buizen  ;D Ik heb het over de Super Tjoeb 4000.
Hier 2 foto's van deze speler in mijn rek (3e apparaat van boven).