hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naish123

Mooie platenspeler!

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Harry HT

Hi Hifiman,

Heb je je lp van milli vanilli weer tevoorschijn gehaald? [emoji6]

Maar leuk, [emoji41]

Gegroet,

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

williams

Leuk om deze platenspeler weer is te zien brengt echt weer jeugdherinneringen terug .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

#10378
Quote from: Harry HT on March 17, 2019, 14:28:25
Hi Hifiman,

Heb je je lp van milli vanilli weer tevoorschijn gehaald? [emoji6]

Maar leuk, [emoji41]

Gegroet,

Harry

:crazy:

Nee.... Pink Floyd en Rush heb  ik als eerste gekocht weer :-)

hifiman

Quote from: williams on March 17, 2019, 15:42:34
Leuk om deze platenspeler weer is te zien brengt echt weer jeugdherinneringen terug .
Ja he, precies dat  ;D

riwi

Had je versterker nog een phono ingang? Of heb je daar ook iets voor moeten bijkopen ?

Leuk hobby ding :) Ik heb nog wel een 12inch van de Stars-on-45 liggen uit 1981  :)  :nopompom:

Van Pink Floyd is net alles weer op vinyl  nieuw uitgebracht  hoorde ik 8)

hifiman

Quote from: riwi on March 18, 2019, 20:30:02
Had je versterker nog een phono ingang? Of heb je daar ook iets voor moeten bijkopen ?

Leuk hobby ding :) Ik heb nog wel een 12inch van de Stars-on-45 liggen uit 1981  :)  :nopompom:

Van Pink Floyd is net alles weer op vinyl  nieuw uitgebracht  hoorde ik 8)
Tot mijn verbazing zit er gewoon een phono ingang op mijn Marantz SR7011  :pompom:
Wat wel onduidelijk is, is of er dan toch niet stiekum eerst gedigitaliseerd wordt. Mijn volgende stap is zelf een geleend phono trapje testen en dan op de 7.1 analoge ingang van de Marantz aansluiten en kijken hoe dat klinkt. Maar eerst effe op vakantie  ;D

hifiman

Ondertussen zit er een GP412 met nieuw naaldje  in de platenspeler. Heb ik verstelbare voetjes eronder gelijmd (om waterpas te kunnen stellen) en heb ik 2 neutrik RCA chassisdelen gemonteerd zodat ik vrij ben in de keuze van interlinks. Twee interlinkjes gemaakt van MIT verzilverde coax (lage capaciteit) om de platenspeler weer mee aan te sluiten op de SR7011.

Het verschil van bovenstaande wijzigingen is duidelijk hoorbaar, waar het eerst naar niet veel soeps klonk begint het nu een beetje ergens op te lijken. Ik verwacht dat het inzetten van een losse phone pre-amp nog een significant verschil gaat maken. (met name omdat ik dan de analoge ingang van de marantz kan gebruiken).  :pompom:

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Ondertussen heeft de Philips plaats gemaakt voor een Thorens TD160. Na heel wat uurtjes schoonmaken, afstellen, motor condensator tunen, bedrading vervangen, enz.. speelt deze oude rakker de sterren van de hemel  :inlove:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

mr.crash

Ja een mooie Thorens of Garrard past hier ook wel.
Lekker genieten .
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

williams

Erg mooi Ronald ,kom dan ook snel weer is luisteren naar War of the Wolrds
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on August 10, 2019, 21:19:55
Erg mooi Ronald ,kom dan ook snel weer is luisteren naar War of the Wolrds
Ja leuk Wil! Hij speelt nu echt goed  :notify: :music:

advr

De oude Thorens spelers zijn zeer moeilijk te verslaan. Jaren en jaren een 166 mkII gehad. Draait nu nog steeds rondjes bij mijn dochter.

Veel plezier er mee!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Thanks mannen en inderdaad Thorens = zwitserse degelijkheid  :headbanging:

hifiman

#10391
De Thorens nog wat verder opgeknapt  :headbanging:

hifiman


hifiman

#10393
Ik had nog een tweede "opknapper" Thorens TD160 gekocht voor de set boven op de hobbykamer. Vandaag was het prima ombouw weertje met als resultaat dat tie nu staat te spelen  :headbanging: Op de eerste foto is links de donor TD160 te zien.

Harry HT

Hi Hifiman,
Quote from: hifiman on September 29, 2019, 15:23:46
Ik had nog een tweede "opknapper" Thorens TD160 gekocht voor de set boven op de hobbykamer. Vandaag was het prima ombouw weertje met als resultaat dat tie nu staat te spelen  :headbanging: Op de eerste foto is links de donor TD160 te zien.
Dat heb je netjes gedaan, chique hoor  O0
Hoe klinkt ? Mooier dan beneden?  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Quote from: Harry HT on September 29, 2019, 17:09:01
Hi Hifiman,Dat heb je netjes gedaan, chique hoor  O0
Hoe klinkt ? Mooier dan beneden?  :)
Dank je Harry.

Nee niet mooier dan beneden, de set beneden is beduidend beter en het element in de draaitafel beneden ook  8)

hifiman

De boel nog even afstellen.

hifiman

#10397
Ach ja, je moet toch wat als je thuis zit (corona crisis maatregelen) dus wat meer tijd voor de hobby:

- htpc geupgrade met een Ryzen 5 3600 CPU
- betere phono preamp gebouwd voor de platenspeler boven (geen foto's gemaakt, sorry...)
- minidsp voor het equalizen van de subwoofers en de bass shakers vervangen door de minidsp 2x4 HD
- een HDFury Integral2 aangeschaft om Dolby Vison materiaal via de Apple TV op de projector of TV te kunnen kijken
- Bezig met het bouwen van een buizen voorversterker voor de stereo set boven
- Bezig met een raspberry pi om de projector automatisch te laten omschakelen tussen REC709, BT2020 en Dolby Vision (op basis van serieel signaal van integral2 en dan jvc aansturen over netwerk), tevens komen er dan gekleurde leds om de status aan te geven


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Harry HT

Goedemorgen Hifiman,

Je bent weer lekker bezig, een mooi lijstje [emoji41]

Ben benieuwd hoe je buizenvoorversterker gaat klinken, succes met klussen [emoji41]

Gegroet,

Harry




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."