hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: hifiman on June  1, 2017, 21:25:08
Ongeveer gelijk aan die van de opa604  ;)
De helft de ene kant op, hij is asymmetrisch.

hifiman

Quote from: Kjelt on June  1, 2017, 22:52:58
De helft de ene kant op, hij is asymmetrisch.
Vandaar het woordje "bijna"  ;)

hifiman

#10202
En nu het weer wat meer hobby weer begint te worden heb ik afgelopen zondag een USB ingang op mijn zelfbouw streamer gemaakt zodat er ook een externe disk met muziek aangesloten kan worden :-)

hifiman

#10203
En om de puntjes op de i te zetten: ik had nog een ongebruikte trafo wikkeling over, dus na het erbij plaatsen van nog een elco en 4 schottky diodes heeft de Kali reclocker print nu zijn eigen van alle andere voedingen geisoleerde voeding.

Het is lastig te zeggen of dit hoorbaar is (kan immers niet meer even terug naar de oude situatie en zo groot zal het verschil niet zijn) maar het kan er in elk geval nooit slechter op geworden zijn  :headbanging:

Ik overweeg nog om er een lampizator buizentrapje i.p.v. de opamps in te gaan bouwen, als ik de ssd disk elders plaats zou dat wellicht net in de kast gaan passen.  :angel:

Jep

Kijk, als werktuigbouwer neem ik hier dan weer mijn petje voor af. Geen idee hoe het allemaal werkt maar het ziet er knap uit!  8)
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

hifiman

Quote from: Jep on August 14, 2017, 12:20:15
Kijk, als werktuigbouwer neem ik hier dan weer mijn petje voor af. Geen idee hoe het allemaal werkt maar het ziet er knap uit!  8)
Dank je  :bigsmile: Voor mij waren de gaten boren dan weer de grootste uitdaging  :blink: Ieder zijn vak  :headbanging:

williams

Weer goed bezig Ronald .
En ik heb weer een reden om te komen luisteren   ;)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on August 14, 2017, 21:11:14
Weer goed bezig Ronald .
En ik heb weer een reden om te komen luisteren   ;)
:coffee: :music: :popcorn: :thumbs-up:

hifiman

In het stereo setje boven draai ik sinds kort met een Arcam Alpha 8 Power Amp i.p.v. de Marantz MA700 monoblokken. De monoblokken zijn absoluut krachtiger maar de Arcam klinkt net even wat verfijnder en opener. Aangezien ik geen zin had om Arcam bananen aan mijn speakerkabels te maken heb ik de standaard aansluitingen in de versterker vervangen door WBT style luidspreker terminals. Teven heb ik een extra ingang gemaakt met een lagere gevoeligheid.

De bedoeling is om deze versterker volledig te gaan reviseren, de benodigde Elco's zijn zojuist besteld   :pompom: Ook speel ik met het idee om er een buizenbuffer in te bouwen, maar first things first  ;)


hifiman

#10209
De Arcam aan het reviseren. De rubycon elco's worden vervangen door Panasonic FC. De 2 grote jongens door Elna. De 2 "speciale" elco's aan de ingang laat ik zitten aangezien die gekozen zullen zijn op "klank".

hifiman

Het wachten is nu op een aantal bestelde elco's.

Maikel_audionerd

Goed bezig, is ie zometeen weer als nieuw  8)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

hifiman

Quote from: mr.crash on September 16, 2017, 16:33:24
of nog beter dat nieuw ;D
Dat zou zo maar kunnen, aangezien er betere elco's in gaan  :angel:

hifiman

En de Arcam is klaar. Nu nog luisteren (eerst even een dagje onder spanning laten staan om de nieuwe elco's te laten formeren).

Kjelt

Quote from: hifiman on September 21, 2017, 12:23:49
eerst even een dagje onder spanning laten staan om de nieuwe elco's te laten formeren

Vergeet niet de high end spreuken op tijd uit te spreken  :D

yorkie13

is nu een Arcam Alpha 8P SE tuned by Hifiman  :D

hifiman

Quote from: Ralf67 on September 21, 2017, 13:08:03
is nu een Arcam Alpha 8P SE tuned by Hifiman  :D
Precies , terugkopen?  >:D  ;D ;)

hifiman

Quote from: Kjelt on September 21, 2017, 12:39:55
Vergeet niet de high end spreuken op tijd uit te spreken  :D
Uiteraard!  ^^ :D

hifiman

Sinds het weekend speel ik met een hdmi fiber kabel (15 meter lengte) zodat ik eindelijk ook eens 50 en 60 fps in 4K kan afspelen  :popcorn: :pompom:

BuSpu

Quote from: hifiman on October 30, 2017, 16:15:22
Sinds het weekend speel ik met een hdmi fiber kabel (15 meter lengte) zodat ik eindelijk ook eens 50 en 60 fps in 4K kan afspelen  :popcorn: :pompom:
Zit daar nog een voeding bij?

Kjelt

Quote from: BuSpu on October 30, 2017, 16:27:58
Zit daar nog een voeding bij?
Nee, de elektronica in de pluggen wordt van spanning voorzien door de HDMI connector van het bron en weergave apparaat .
Naast dat het perfect werkt voor 4k/60 18Gbps zit er nog een groot voordeel aan deze kabel: bron en weergever zijn volledig galvanisch (optisch) ontkoppeld.
Ideaal ook voor mensen die bv een tv aan hun pre/pro hebben hangen dat soms zorgt voor bv brom of storingkjes op de pre/pro.

BuSpu

Quote from: Kjelt on October 30, 2017, 16:59:39
Nee, de elektronica in de pluggen wordt van spanning voorzien door de HDMI connector van het bron en weergave apparaat .
Naast dat het perfect werkt voor 4k/60 18Gbps zit er nog een groot voordeel aan deze kabel: bron en weergever zijn volledig galvanisch (optisch) ontkoppeld.
Ideaal ook voor mensen die bv een tv aan hun pre/pro hebben hangen dat soms zorgt voor bv brom of storingkjes op de pre/pro.
Fraai. Galvanisch scheiden is altijd mooi.  :clapping:

hifiman

Ik heb mezelf alvast een leuk kerst kado'tje gegeven, een Apple TV 4K samen met de app Infuse om zo Netflix ook in 4K te kunnen kijken en tevens een media speler te hebben die goed overweg kan met 4K/UHD files  :pompom:  :popcorn:

hifiman

#10224
Maaarrrrrrrr, omdat de Apple TV maar 1 hdmi uitgang heeft en mijn surround processor geen 4K ondersteund heb ik ook nog een HDFury Integral 2017 besteld welke ik vandaag hoop binnen te krijgen. Hiermee kan ik naast het splitten van het hdmi signaal in beeld en geluid , ook naar believen bijv. HDR uitschakelen met behoud van de grotere kleurruimte (BT2020).

Overigens heb ik nog niets met HDR gedaan tot nu toe. Ik ga volgende week een lekker rommelen met het calibreren van mijn JVC projector voor HDR en tevens een custom HDR gamma curve maken voor mijn projector.

To be continued.....