hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Hoi allemaal,

Ik had al eens foto's van onze thuisbios gepost hier maar omdat ik zo ongeveer bijna alles wat ik had ondertussen heb geupgrade volgen hier nieuwe foto's:

EDIT: De laatste foto is een foto van de situatie anno 2011  ;)


B.J.

Ziet er erg mooi uit allemaal. Je kan ook genoeg CD's tegelijk afspelen!

Die speakers zijn mooi hoog en smal! Zal wel goed klinken! Ik heb ze nog niet gehoord maar wel hier en daar wat over gelezen. De SVS is natuurlijk top voor de film!

Sjors

Ziet er netjes en goed uit!  8) wat ik mij aleen afvraag waarom heb je zoveel dvd spelers m.u.v de brander

Groet, Sjors

hifiman

#3
Quote from: Sjors on November 20, 2004, 14:12:26
Ziet er netjes en goed uit!  8) wat ik mij aleen afvraag waarom heb je zoveel dvd spelers m.u.v de brander
Haha, ja ach misschien is het een beetje overdreven, maar 1 dvd speler is dus dedicated voor de projector en een andere dedicated voor de TV. De derde is dedicated voor karaoke.

Had dat niet efficienter gekunt? Ja waarschijnlijk wel maar who cares  ;D

Hier nog een paar pics.

Groetjes,

Ronald

hifiman

#4
Quote from: Bas Janssen on November 20, 2004, 14:03:42
Die speakers zijn mooi hoog en smal! Zal wel goed klinken!

Die klinken inderdaad erg goed voor hun prijs! Ik raad een ieder aan die speakers in deze prijsklasse zoekt (+_1600 euro voor de set van vijf) er naar te luisteren alvorens voor de geijkte B&W's 600 serie te kiezen!

Groetjes,

Ronald

Rappie

Leuk setje bij elkaar, wordt zo weer mooi duidelijk hoe bruut die SVS subs zijn :)
Eigenaar van Paulthé

Sjors

#6
Is die SVS actief?

Groet, Sjors

Rody

Ziet er allemaal netjes uit.
Vooral die speakers  :P  ;)

Leenbakker audiomeubel ziet er ook best stijlvol uit. Ben dr vandaag ook naar wezen kijken.

Marc R

Wat een berg foto's :) .

Maar wel een mooie set, ook mooi geplaatst in je woonkamer :) . Het meubel ziet er inderdaad strak uit.

Starred

Hangt dat scherm er permanent? En wat weegt het ongeveer?

hifiman

#10
Even de vraagjes beantwoorden.

Ja de SVS is aktief! Het is de PCi-20-39

Het scherm is vast en ik heb geen idee hoeveel het weegt, het gewicht wordt met name bepaald door een mdf plaat van ongeveer 200x120 (18 mm dik).

Het Leen Bakker rek is inderdaad een goed uitziend en zelfs zeer degelijk rack voor zijn geld (99 euro). Wel heb ik gelijk 1 glasplaat vervangen door een dikkere, maar nu de marantz bovenop staat was dat achteraf weer niet nodig geweest.

De speakers vind ik persoonlijk inderdaad erg mooi om te zien.

Groetjes,

Ronald

searcher

Quote from: Marc R on November 20, 2004, 19:57:59
Wat een berg foto's :) .

Maar wel een mooie set, ook mooi geplaatst in je woonkamer :) . Het meubel ziet er inderdaad strak uit.


Ik ben nog steeds onder de indruk van je woonkamer  ;),zeer sfeervol.
De plaatsing van het scherm en toch niet te opvallend is heel netjes.

Ik ben benieuwd m.b.t je speaker keuze en hoe je beeld nu is van themescene?

                                                                                                     MvrGr Searcher



searcher

Quote from: tingtong5 on November 21, 2004, 09:17:44


Het scherm is vast en ik heb geen idee hoeveel het weegt, het gewicht wordt met name bepaad door een mdf plaat van ongeveer 200x120 (18 mm dik).

Groetjes,

Ronald

Ronald,

Heb je het scherm zelf gemaakt?
Zo ja dan mail ik je graag een keer als ik ooit mijn scherm zal vervangen.

                                                                                                   MvrGr Searcher



hifiman

Hee hallo searcher,

Zoals je ziet ben ik toch niet voor de mordaunt shorts gegaan, ik heb ze wel beluisterd overigens maar koos uiteindelijk toch voor deze paradigm set.

Aan het beeld van de H30 is nog niks veranderd. Ik heb dus SMART-III besteld om zelf te kunnen calibreren maar om een aantal redenen door problemen met de levering heb ik het nog steeds niet binnen en het ziet er naar uit dat het niet voor half december gaat worden.

Het scherm is zelf gemaakt inderdaad, had ik dat toen je hier op bezoek was niet verteld?

Ik vind het zelf zo ook een geslaagde integratie van woonkamer en HT geworden zonder veel compromissen te doen aan beeld en geluid.

Groetjes,

Ronald

hifiman

Een aantal foto's van mijn website toch maar in het topic geplaats :-) (zie bovenaan).

Groetjes,

Ronald

hifiman

#15
Toen ik vanmiddag thuis kwam uit mijn werk bleek het HT opeens in kerstsfeer omgetoverd te zijn   :)

Mijn vrouw had de nep-kerstboom uit het stof gehaald en mooi opgetuigd. Gelukkig is er daarbij geen heiligschennis (speakers verplaatsen ofzo) gepleegd  ;D

Bijgevoegd twee foto's.

Groetjes,

Ronald

blue-eyes

Als ik die cadeautjes zo zie onder de boom.......

In dergelijke dozen passen best wel een aantal DVD's ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sjors

Zie ik daar de programeerbare klik aan klik uit  :D heb hem zelf ook  :)



Bevalt hij een beetje? ik heb af en toe dat hij niet reageerd :-\

Groet, Sjors

Rappie

Quote from: Sjors on December  7, 2004, 23:18:08
Bevalt hij een beetje? ik heb af en toe dat hij niet reageerd :-\

Groet, Sjors
Daar heb ik ook last van met mijn kleine versie van die afstandsbediening, of hij moet batterijen vreten .... (volgens de site 2 jaar bij normaal gebruik, maargoed wat is normaal)
Eigenaar van Paulthé

hifiman

Quote from: Blue-Eyes on December  7, 2004, 19:39:56
In dergelijke dozen passen best wel een aantal DVD's ;)

Haha, nou ik heb begrepen dat er gewoon proppen papier inzitten, nepkado's dus   :'(

Ach de speakers (5 stuks) heb ik afgelopen maand mogen kopen van het vrouwtje dus ik heb eigenlijk al mijn kerstkado  ;D

Groetjes,

Ronald

hifiman

Dat is inderdaad de klikaanklikuit AB  ;D
Inderdaad reageert het niet altijd even lekker, ik heb ook al 2x een dimmermodule moeten vervangen omdat tie ut nog amper deed  :-\

Verder leuk speelgoed, zelfs de kerstboom verlichting schakel ik ermee momenteel  :P

Groetjes,

Ronald

Rappie

Quote from: tingtong5 on December  8, 2004, 08:54:16
Dat is inderdaad de klikaanklikuit AB ;D
Inderdaad reageert het niet altijd even lekker, ik heb ook al 2x een dimmermodule moeten vervangen omdat tie ut nog amper deed :-\
Waarom heb ik nu precies hetzelfde probleem :-\ Die klik aan klik uit dingen zijn dus ontzettend slecht aangezien meerdere mensen dit probleem hebben. Ik dacht in eerste instantie dat het de batterij was, maar 1 ontvanger doet het nog wel gewoon goed, alleen de dimmers werken op 10 cm afstand ....
Eigenaar van Paulthé

hifiman

Toevallig begon gisteren weer een dimmer het slecht te doen dus ik overweeg nu ook om die klikaanklikuit troep te dumpen en er iets beters voor in de plaats te nemen..

Wel vreemd dat een ontvanger steeds slechter gaat werken, je zou eerder verwachten dat de zender "achteruit" gaat.

Groetjes,

Ronald

Rappie

Iemand enige ervaring met garantie claimen op die dimmers die uitvallen ? Zal vanavond mijn aankoopbewijs eens gaan zoeken en dan maar hopen dat de bouwmarkt ze terugwil ....
Eigenaar van Paulthé

blue-eyes

Ben ik dan de enige die er geen problemen mee heeft?

Ik heb dan wel niet de programmeerbare versie, maar de demoset van 19,99 euro. 3 Ontvangers met een AB. Handig, kan ik 3 lampen uit en aan zetten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey