hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Wat ga je hard Ronald!! In de tijd die ik nodig heb om 1 beslissing te nemen ben jij toe aan je derde upgrade!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

hifiman

Quote from: sandervg on February  5, 2008, 10:17:50
Wat ga je hard Ronald!! In de tijd die ik nodig heb om 1 beslissing te nemen ben jij toe aan je derde upgrade!
Hallo Sander,

Ik heb inderdaad (meestal) weinig moeite om snel knopen door te hakken  ;D
En zolang ik nog niet helemaal tevreden ben zal ik blijven upgraden cq side-graden  :P

Groetjes,

Ronald

DJ-Foxx

#1227
Hoi Ronald

laat je ff weten hoe de AT&T kabel bevalt ;) ben namelijk erg benieuwd of het de juiste kabel is :D

ps, mooie apparaatjes heb je trouwens... wil ik ook >:D ;D

hifiman

Quote from: DJ-Foxx on February  5, 2008, 23:53:30
Hoi Ronald

laat je ff weten hoe de AT&T kabel bevalt ;) ben namelijk erg benieuwd of het de juiste kabel is :D

ps, mooie apparaatjes heb je trouwens... wil ik ook >:D ;D
Hoi DJ,

Ja natuurlijk! Ik wacht met spanning op de post  ;D

Groetjes,

Ronald

DJ-Foxx

#1229
maar vraagje? denk je dat de geluidskwaliteit echt zal verbeteren van toslink naar ATT ???

sorry dat ik ffies offT ga,
wat ik me eigelijk afvraag, stel ik wil digitaal gaan met mijn toekomstige soundbridge/SB3, is het hebben van een externe dac dan nog steeds zinvol ???

;)



BuSpu

Quote from: Audioloog on February  5, 2008, 09:54:22
Gisteren even naar een ijzerhandel geweest maar ze hadden helaas geen teflon ringetjes. Binnenkort de bouwmarkten maar even proberen dan :P

Heb je de speakers rechtstreeks op de stand staan of nog iets ertussen?

hifiman

Quote from: BuSpu on February  6, 2008, 09:53:22
Heb je de speakers rechtstreeks op de stand staan of nog iets ertussen?
Hoi BuSpu!

Uiteraard zitten de originele ronde kogeltjes er tussen!

Groetjes,

Ronald

hifiman

Quote from: DJ-Foxx on February  6, 2008, 09:50:40
maar vraagje? denk je dat de geluidskwaliteit echt zal verbeteren van toslink naar ATT ???
Geen idee, maar ik sluit het niet uit.. Ik zal het binnenkort weten  ;D

Quote from: DJ-Foxx on February  6, 2008, 09:50:40
sorry dat ik ffies offT ga,
wat ik me eigelijk afvraag, stel ik wil digitaal gaan met mijn toekomstige soundbridge/SB3, is het hebben van een externe dac dan nog steeds zinvol ???
Ja zeker!! De DAC in de SB3 is ok maar niet super, een externe DAC is dan al snel een verbetering   :)

DJ-Foxx

Quote from: Audioloog on February  6, 2008, 09:59:53
Geen idee, maar ik sluit het niet uit.. Ik zal het binnenkort weten  ;D
Ja zeker!! De DAC in de SB3 is ok maar niet super, een externe DAC is dan al snel een verbetering   :)

duidelijk hihi  ;)... dank u meester ;D

Audiofiel

Quote from: DJ-Foxx on February  6, 2008, 09:50:40
maar vraagje? denk je dat de geluidskwaliteit echt zal verbeteren van toslink naar ATT ???

ATT (ST) is echt glas, waar toslink een plastic implementatie is. Bovendien loopt de bandbreedte van ATT/ST door tot in de tientallen MHz in plaats van KHz. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DJ-Foxx

#1235
wederom duidelijk  O0 en interesant op te weten. :D thx

hoe kan het ook andere heh ;), ik heb hier te maken met echte audio kezen, LOL >:D

BuSpu

#1236
Quote from: Audioloog on February  6, 2008, 09:58:07
Hoi BuSpu!

Uiteraard zitten de originele ronde kogeltjes er tussen!

Groetjes,

Ronald

Gelukkig maar  ;)

PS Nog steeds in verhuisperikelen, ben je niet vergeten.

hifiman

Quote from: Audiofiel on February  6, 2008, 12:18:43
ATT (ST) is echt glas, waar toslink een plastic implementatie is. Bovendien loopt de bandbreedte van ATT/ST door tot in de tientallen MHz in plaats van KHz. ;)
CD audio via spdif is ongeveer 3 MHz overigens dus kHz'en zijn hier zowiezo niet van toepassing  :P

hifiman

#1238
Quote from: BuSpu on February  6, 2008, 14:09:36
Gelukkig maar  ;)

PS Nog steeds in verhuisperikelen, ben je niet vergeten.
Ik hou me nog steeds aanbevolen (als je helemaal gesetteld bent)  :)

DJ-Foxx

tja, ik ben geen loog en geen fiel ;D, maar alle verbeteringen hier zijn altijd welkom..
ik vraag me af hoe de dac van mijn analoge SLA 5520 is, ik heb helaas nu het budget niet, maar moet toch eens een externe dac op te kop tikken .. ;)


hifiman

Ik heb het even helemaal gehad  op dit moment :-\
Ik zette vanmiddag bij thuiskomst de muziek aan en na 5 minuten heb ik het gewoon uit ellende weer uitgezet  :'(

Duizenden euro's uitgegeven en ik kan er niet eens naar luisteren, misschien een reden om er maar mee te kappen (met deze hobby bedoel ik).

Zit effe in een flinke dip  :(

Raphie

JBL PRX Power!

ChrisV

Quote from: Audioloog on February  6, 2008, 19:24:57
Ik heb het even helemaal gehad  op dit moment :-\
Ik zette vanmiddag bij thuiskomst de muziek aan en na 5 minuten heb ik het gewoon uit ellende weer uitgezet  :'(

Duizenden euro's uitgegeven en ik kan er niet eens naar luisteren, misschien een reden om er maar mee te kappen (met deze hobby bedoel ik).

Zit effe in een flinke dip  :(

Heb ik ook wel eens. Vooral als je je realiseert hoeveel je besteed aan tijd en geld in deze hobby. De 'return on investment' lijkt soms erg klein. Gaat vanzelf weer over. ;)

Audiofiel

Quote from: Audioloog on February  6, 2008, 19:24:57
Ik heb het even helemaal gehad  op dit moment :-\
Ik zette vanmiddag bij thuiskomst de muziek aan en na 5 minuten heb ik het gewoon uit ellende weer uitgezet  :'(

Duizenden euro's uitgegeven en ik kan er niet eens naar luisteren, misschien een reden om er maar mee te kappen (met deze hobby bedoel ik).

Zit effe in een flinke dip  :(

Dan kom je toch gezellig weer eens bij mij luisteren, Ronald. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: ChrisV on February  6, 2008, 19:48:40
Heb ik ook wel eens. Vooral als je je realiseert hoeveel je besteed aan tijd en geld in deze hobby. De 'return on investment' lijkt soms erg klein. Gaat vanzelf weer over. ;)

Precies. Gewoon uitzetten en een paar dagen uit laten. Daarna klinkt het op de een of andere manier weer beter. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Ronald,

Zo jammer dat die onrust je maar niet los laat. Laat het inderdaad even rusten...
Als je het leuk vind kunnen we ook eens een keer afspreken om alleen naar muziek te luisteren. Ik kan dan proberen je wat handvatten aan te reiken om op een andere manier te luisteren.

groetjes,

peter

DJ-Foxx

#1246
Quote from: Audioloog on February  6, 2008, 19:24:57
Ik heb het even helemaal gehad  op dit moment :-\
Ik zette vanmiddag bij thuiskomst de muziek aan en na 5 minuten heb ik het gewoon uit ellende weer uitgezet  :'(

Duizenden euro's uitgegeven en ik kan er niet eens naar luisteren, misschien een reden om er maar mee te kappen (met deze hobby bedoel ik).

Zit effe in een flinke dip  :(


hoezo? is er iets misgegaan?? hoe kan je nou plots niet meer luisteren, heb je iets gewijzigd in je setup ??? en heb je me AT&T ST kabeltje al ontvangen ???


hifiman

Heren, er volgt in de loop van de dag een uitgebeid persbericht om een en ander wat meer toe te lichten.
Bedankt voor het medeleven in elk geval!  :)

hifiman

Quote from: DJ-Foxx on February  6, 2008, 22:38:54
en heb je me AT&T ST kabeltje al ontvangen ???
Nee nog niet.... Zal vanavond als ik thuis kom wel in de bus liggen  ^-^

hifiman

Quote from: DJ-Foxx on February  6, 2008, 18:03:14
tja, ik ben geen loog en geen fiel ;D, maar alle verbeteringen hier zijn altijd welkom..
ik vraag me af hoe de dac van mijn analoge SLA 5520 is, ik heb helaas nu het budget niet, maar moet toch eens een externe dac op te kop tikken .. ;)
Tsja ik ken de SLA5520 niet... Helaas is budget een noodzaak voor het verkrijgen van een externe DAC  ;D