hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Quote from: Audioloog on February  1, 2008, 14:19:44
Mijn nieuwste aanwinst, de Genesis Digital Lens. Als het meezit heb ik hem morgen in huis  :)

Ik ben zeeeeeeeeerrrrrrrrrrr benieuwd en verwacht er veel van!

Interessant Ronald, gefeliciteerd! Ik hoop dat het oude gezegde "less is more" in dit geval niet opgaat! ;)

Ik heb de review van het oude beestje gelezen op Stereophile maar in jouw keten achter de PC/Sqeezebox is het wellicht wel een interessant device. Reclocking en spelen vanuit een relatief grote buffer en een low jitter output klinken goed, ik ben benieuwd!  :)

scrutinizer

#1153
Quote from: Antoine on February  1, 2008, 18:59:42
Interessant Ronald, gefeliciteerd! Ik hoop dat het oude gezegde "less is more" in dit geval niet opgaat! ;)

Ik heb de review van het oude beestje gelezen op Stereophile maar in jouw keten achter de PC/Sqeezebox is het wellicht wel een interessant device. Reclocking en spelen vanuit een relatief grote buffer en een low jitter output klinken goed, ik ben benieuwd!  :)

???..voor achter een cd transport niet?.....Ooooohh ik begrijp het al 44.1khz...
Quotehet oude beestje
;) ;D

groet,
Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted member

Quote from: scrutinizer on February  1, 2008, 20:52:11
???..voor achter een cd transport niet?.....Ooooohh ik begrijp het al 44.1khz... ;) ;D

groet,
Anton


Ik kan je niet volgen, CD transport, 44.1kHz? ??? Ronald heeft geen CD transport meer dus het leek me niet van toepassing dat te noemen. En de review waar ik het over had is uit '96 dus het apparaat (dat ik zelf niet kende) is dus al minstens 12 jaar geleden op de markt gebracht en inmiddels niet meer nieuw te koop, dus vandaar "het oude beestje", geen bijbedoelingen!

Ik vind trouwens de nieuwe PS Audio Memory Link wel interessant als mogelijk alternatief voor 't CD transport/Sqeezebox/HTPC: http://blog.stereophile.com/ces2008/010808psps/

hifiman

Quote from: Antoine on February  1, 2008, 18:59:42
Interessant Ronald, gefeliciteerd! Ik hoop dat het oude gezegde "less is more" in dit geval niet opgaat! ;)
Dank je  ;D Ach daar ben ik niet zo bang voor, die uitdrukking geldt wat mij betreft alleen voor de analoge wereld.

Quote from: Antoine on February  1, 2008, 18:59:42
Ik heb de review van het oude beestje gelezen op Stereophile maar in jouw keten achter de PC/Sqeezebox is het wellicht wel een interessant device. Reclocking en spelen vanuit een relatief grote buffer en een low jitter output klinken goed, ik ben benieuwd!  :)
Ja precies, juist omdat ik met een squeezebox speel is het interessant inderdaad, dat ding klinkt nou eenmaal erg "plat" vergeleken bij een goed loopwerk.  ::)

Audiofiel

Quote from: Antoine on February  1, 2008, 23:28:41
Ik kan je niet volgen, CD transport, 44.1kHz? ???

De lens voegt aan een goed CD-transport nóg meer toe dan aan een Squeezebox, maar jouw CD-transport geeft geen 44.1 uit maar doet aan upsampling naar een frequentie waar de Genesis Lens niet mee overweg kan. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on February  2, 2008, 10:31:31
De lens voegt aan een goed CD-transport nóg meer toe dan aan een Squeezebox
Ehhh, waarom dan? Het lijkt mij dat hoe meer een bron jittert (de squeezebox in dit geval) hoe groter de winst is  ::)

scrutinizer

Quote from: Antoine on February  1, 2008, 23:28:41
Ik kan je niet volgen, CD transport, 44.1kHz? ??? Ronald heeft geen CD transport meer dus het leek me niet van toepassing dat te noemen. En de review waar ik het over had is uit '96 dus het apparaat (dat ik zelf niet kende) is dus al minstens 12 jaar geleden op de markt gebracht en inmiddels niet meer nieuw te koop, dus vandaar "het oude beestje", geen bijbedoelingen!

Antoine, jouw uitspraak:
Quoteachter de PC/Sqeezebox is het wellicht wel een interessant device.
heb ik misschien te letterlijk genomen ;D
Maar dit "oude beestje" doet zijn ding nog steeds in veel trans./dac combinaties anno 2008..... ;) als zijnde de "missing link" 8)

grt,
Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

En ik zit hier maar op de bank te wachten tot de pakket bezorger mijn missing link komt bezorgen  >:(

scrutinizer

Quote from: Audioloog on February  2, 2008, 10:46:12
En ik zit hier maar op de bank te wachten tot de pakket bezorger mijn missing link komt bezorgen  >:(
Ronald het is niet zozeer het jitter verhaal (want zelfs transports met lage ps jitter hebben klankmatig voordeel van dit devices), maar vooral het ontnemen van sub codes en andere niet (muziek)data gerelateerde informatie, voordat dit signaal aan de nieuwe klok toevoegd word. ;)

I'm waiting for my man, it's a temporary thing.....

grt,
Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

garmtz

Ronald wordt vast weer rustig na zijn shot. hoop het geluid ook... ;)

Deleted member

Quote from: scrutinizer on February  2, 2008, 10:44:33
Antoine, jouw uitspraak: heb ik misschien te letterlijk genomen ;D
Maar dit "oude beestje" doet zijn ding nog steeds in veel trans./dac combinaties anno 2008..... ;) als zijnde de "missing link" 8)

grt,
Anton

Aha, ik begrijp wat je bedoelt. Ja, je hebt m'n opmerking idd. wat letterlijk genomen al moet ik eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie wel zo m'n twijfels heb bij dit soort devices en wellicht scheen dat door in m'n post en heb je dus toch gelijk!  ;D Nou ja, zoals ik al zei, ik ben benieuwd naar Ronald zijn ervaringen en ik hoop dat het hem weer "verder helpt" naar het audiowalhalla!  :)

Quote from: Audiofiel on February  2, 2008, 10:31:31
De lens voegt aan een goed CD-transport nóg meer toe dan aan een Squeezebox, maar jouw CD-transport geeft geen 44.1 uit maar doet aan upsampling naar een frequentie waar de Genesis Lens niet mee overweg kan. ;)

Dat snap ik ook niet, "meer toevoegen"? Zie ook de review van Stereophile waar een reviewer opmerkte dat het niet altijd een verbetering geeft. En nou gaat het niet om mijn transport hier maar ik wil toch wel even opmerken dat de North Star in mijn situatie 44.1kHz uitstuurt. De upsampling is namelijk aan en uit te zetten.  ;)

Quote from: Audioloog on February  2, 2008, 10:46:12
En ik zit hier maar op de bank te wachten tot de pakket bezorger mijn missing link komt bezorgen  >:(

Geduld is soms een vervelende noodzaak!  ;D ;D

scrutinizer

Quote from: garmtz on February  2, 2008, 11:06:35
Ronald wordt vast weer rustig na zijn shot. hoop het geluid ook... ;)
Ik geloof dat beide elkaar in stand behoren te houden Garmt.
Maar idd, voor sommige aandoeningen zijn we nog steeds op zoek naar een ..... :P
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Quote from: Antoine on February  2, 2008, 11:11:50
Dat snap ik ook niet, "meer toevoegen"? Zie ook de review van Stereophile waar een reviewer opmerkte dat het niet altijd een verbetering geeft.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook sceptisch was toen ik de Ultra Jitter Bug kocht. In eerste instantie kocht ik hem vanwege de AES-21 die er in zit en die wellicht in mijn DAC een beetje gammel zou zijn. Maar eenmaal aangesloten, verdween mijn scepsis. Ik ben een kritische luisteraar, maar moet eerlijk bekennen dat het geluid er van opknapte als de UJB tussen loopwerk en DAC zat, welk loopwerk ik er ook voorzette. :o

Nu ik de Genesis Lens heb, merk ik dat de verbeteringen nog verder door gaan, overigens in de dezelfde kwaliteiten. Die Lens gaat dus een permanent plaatsje vinden in mijn set. :D

QuoteEn nou gaat het niet om mijn transport hier maar ik wil toch wel even opmerken dat de North Star in mijn situatie 44.1kHz uitstuurt. De upsampling is namelijk aan en uit te zetten.  ;)

Ik zou überhaupt altijd upsampling uitzetten, maar dat is mijn mening. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

heb me net even ingelezen op die Genesis Digital Les, belooft i.d.d. veel goede dingen tussen een digital out en de DAC in je versterker
Waar gaan deze nu op dit moment zo'n beetje voor weg? of zijn ze ook nog nieuw te koop?
JBL PRX Power!

scrutinizer

#1166
Een kleine, korte anekdote:
Barbizon Hotel Amsterdam, weekend hifishow van Audio Exchance '97 of '98 (grijze cellen :-\), daar heb ik destijds demonstraties gegeven met Genesis. (Genesis 300, V en Digital Lens)
Wadia 16, via dig. in en outputboard verbonden met de Lens, switchen van Wadia intergrated<> looped Gen. Lens ...vrijwel ;) zonder time delay...."And Bob's your uncle".. 19 back orders in één weekend, naar tevredenheid van een vanuit een hoek toeschouwend en breed glimlachende Paul McGowan ;)

Anton.             
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted member

Quote from: scrutinizer on February  2, 2008, 11:45:18
Een kleine, korte anekdote:
Barbizon Hotel, weekend hifishow van Audio Exchance '97 of '98 (grijze cellen :-\), daar heb ik destijds demonstraties gegeven met Genesis. (Genesis 300, V en Digital Lens)
Wadia 16, via dig. in en outputboard verbonden met de Lens, switchen van Wadia intergrated<> looped Gen. Lens ...zonder time delay...."And Bob's your uncle".. 19 back orders in één weekend, naar tevredenheid van een vanuit een hoek toeschouwend en breed glimlachende Paul McGowan ;)

Anton.             

Gaaf!  ;D

Weet jij trouwens waarom hij niet meer op de markt is, desnoods in een updated versie die met een bredere range van digitale signalen overweg kan?

)p(

Quote from: Raphie on February  2, 2008, 11:35:24
heb me net even ingelezen op die Genesis Digital Les, belooft i.d.d. veel goede dingen tussen een digital out en de DAC in je versterker
Waar gaan deze nu op dit moment zo'n beetje voor weg? of zijn ze ook nog nieuw te koop?


Als dit de nieuwe hype op het forum wordt, waarschijnlijk voor steeds meer de komende tijd  ;D

peter


Deleted member

#1169
Zo te zien heeft Ronald de laatste in Nederland in Maastricht gekocht!  ;)

scrutinizer

#1170
Paul had destijds al mijn inziens 'geniale' ideeen welke hij graag in eigen beheer wilde ontwikkelen, en op de markt brengen.....starte PS Audio wederom terug op en creëerde een nieuwe invalshoek op onze lichtnet perikelen.
Regenerated AC power was zijn antwoord en zette PS Audio met zijn 'Power Plants' weer terug op de kaart.

QuoteWeet jij trouwens waarom hij niet meer op de markt is, desnoods in een updated versie die met een bredere range van digitale signalen overweg kan
Dit zal eerder te maken hebben met afspraken in het contract met Genesis. Paul McGowan zal zeer zeker na verloop van dit contract, verrassend omtrent deze techniek uit de hoek kunnen komen.

grt,
Anton
P.S.
QuoteAls dit de nieuwe hype op het forum wordt
Ik heb in deze bepaalde periode ook nazorg gegeven aan Genesis....en je raad het al..exemplarisch en " it's not without hickups"
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Quote from: scrutinizer on February  2, 2008, 11:45:18
Wadia 16, via dig. in en outputboard verbonden met de Lens, switchen van Wadia intergrated<> looped Gen. Lens ...zonder time delay...."And Bob's your uncle".. 19 back orders in één weekend, naar tevredenheid van een vanuit een hoek toeschouwend en breed glimlachende Paul McGowan ;)

En dan te bedenken dat deze 10 jaar geleden fl.6000 kostte. Omgerekend naar euro's en met inflatiecorrectie zou je dan rond de €4000 komen te zitten. :P

Quote from: )p( on February  2, 2008, 12:06:01
Als dit de nieuwe hype op het forum wordt, waarschijnlijk voor steeds meer de komende tijd  ;D

Laten we het niet hopen. ::) Ach, er zijn toch te weinig machines te koop om een hype te kunnen worden. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

#1172
Quote from: Audiofiel on February  2, 2008, 12:44:21
En dan te bedenken dat deze 10 jaar geleden fl.6000 kostte. Omgerekend naar euro's en met inflatiecorrectie zou je dan rond de €4000 komen te zitten. :P
Ik wist dat ik iets verkeer(t)d aangepakt had..... :'(


QuoteLaten we het niet hopen. ::) Ach, er zijn toch te weinig machines te koop om een hype te kunnen worden. ;D
Verteld iets over de Lens ;)....er zijn er namelijk zat van op de markt gebracht ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

Ach ja ipv de lens te kopen kan je sowieso beter Anton inhuren en je speakers optimaal door hem laten plaatsen. Anton aan het werk te zien was echt een genot afgelopen zondag.  :)

peter

scrutinizer

#1174
Quote from: )p( on February  2, 2008, 12:52:26
Ach ja ipv de lens te kopen kan je sowieso beter Anton inhuren en je speakers optimaal door hem laten plaatsen. Anton aan het werk te zien was echt een genot afgelopen zondag.  :)

peter
Thanks, Peter.
:-[..het is in ieder geval goed te weten dat ik jullie beleving van die dag niet verstoort heb :)


....gezien het uitgangspunt >:D

grt,
Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....