hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mutiara

Quote from: Audioloog on December 28, 2007, 09:18:39
Even een update.  8)

Ik kon het wachtten (op een betaalbare combi speler) niet meer aan en heb gisteren de Samsung BD-P1400 Blu-Ray speler gekocht  ;D

Deze zal dus gebruikt worden op mijn H79 projector die helaas "slechts" een 720 panel heeft.
Tegelijkertijd heb ik met deze aanschaf wat knopen doorgehakt. Ik blij bijvoorbeeld lekker ouderwets bij Dolby Digital en DTS. Ook gaat er geen nieuwe projector komen.

De aanschaf van een goede 1080p/24fps projector zit er om budget redenen zowiezo niet in en ik ben zeker niet ontevreden met het resultaat van de Samsung via 720p/60fps op de H79  :)

Wat het geluid betreft. Ten eerste staat de dvd speler aan de verkeerde kant van de kamer (ivm DVI kabel naar projector), ten tweede vind ik het zonde van het geld om weer een nieuwe dure receiver te kopen terwijl ik zonder center draai en maar 2 eindversterkingskanalen gebruik (surrounds). Eigenlijk vind het qua geluid gewoon goed genoeg zo en wil daar geen grote bedragen meer in investeren.

Wat er in de toekomst nog allemaal gaat gebeuren weet ik niet, maar voorlopig ben ik er zo even dik tevreden mee  :)

(behalve dan dat er een nieuwe lamp moet komen voor de H79 want ik zit nu op 200 lumens in brite mode en dat is toch net effe te weinig, deze lamp is zojuist besteld).

Dan nog een kleine opmerking, ik heb de indruk dat de BKK971H met dvd het net even beter doet als de Samsung, maar dat kan ook komen omdat ik eerst Blu-Ray heb zitten kijken  :P Blu-Ray is duidelijk een verbetering in resolutie  :D

speel ook blu-ray met de samsung en heb ook de oppo971h en had ook het gevoel dat de samsung iets achterbleef; vond het wel minimaal maar toch....
afijn, ik gebruik de samsung en de rest van het gezin mag de oppo bedienen ;D
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

hifiman

Quote from: mutiara on December 28, 2007, 10:51:30
speel ook blu-ray met de samsung en heb ook de oppo971h en had ook het gevoel dat de samsung iets achterbleef; vond het wel minimaal maar toch....
afijn, ik gebruik de samsung en de rest van het gezin mag de oppo bedienen ;D
Aha dus toch. Het verschil is inderdaad niet dramatisch maar de Oppo is gewoon een superding. Bij mij is de Oppo gedegradeerd naar de TV en de Samsung zit nu aan de projector  :)

mutiara

Quote from: Audioloog on December 28, 2007, 10:54:19
Aha dus toch. Het verschil is inderdaad niet dramatisch maar de Oppo is gewoon een superding. Bij mij is de Oppo gedegradeerd naar de TV en de Samsung zit nu aan de projector  :)

bij mij dus ook dezelfde situatie.  ;)
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

hifiman


Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

#1130
Quote from: Harry HT on January 21, 2008, 22:42:24
Hi,Dat lijkt wel op boekwerk van je  :o  8)

Gegroet,

Harry
Dat is het ook  ;D Heb alle niet audio gerelateerde zaken eruit gehaald waardoor het wat minder info geworden is  :P

Audiofiel

Inderdaad een heel omvangrijk werk. :o

Ziet er prachtig uit, maar zoveel informatie in 1 keer schrikt mij een beetje af. ;D
Voordat ik het ga lezen, kom ik toch bij je luisteren. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on January 22, 2008, 07:44:51
Inderdaad een heel omvangrijk werk. :o

Ziet er prachtig uit, maar zoveel informatie in 1 keer schrikt mij een beetje af. ;D
Voordat ik het ga lezen, kom ik toch bij je luisteren. ;)
Gelijk heb je, het heeft pas zin die config files serieus te bekijken als het ook wilt gaan toepassen thuis  ;D

searcher

Quote from: Harry HT on January 21, 2008, 22:42:24
Hi,Dat lijkt wel op boekwerk van je  :o  8)

Gegroet,

Harry

Allemachtig dat heb je keurig gemaakt.

                                                           Gr Searcher



hifiman

Quote from: searcher on January 22, 2008, 09:28:59
Allemachtig dat heb je keurig gemaakt.

                                                           Gr Searcher
Ach, je moet toch wat doen tijdens het muziek luisteren  :P

)p(

Quote from: Audioloog on January 22, 2008, 09:48:26
Ach, je moet toch wat doen tijdens het muziek luisteren  :P

Is de muziek zelf dan niet genoeg  >:D  :-*

peter

hifiman


hifiman

Laatste aanwinst is overigens een Logitech Harmony 885 universele AB. Mooi dingetje met leuke mogelijkheden  :)

Moest wel even de infrarood LEDs vervangen want die waren defect (was bekend bij aankoop).  :P

Kingpin

Quote from: Audioloog on January 22, 2008, 11:24:35
Laatste aanwinst is overigens een Logitech Harmony 885 universele AB. Mooi dingetje met leuke mogelijkheden  :)

Moest wel even de infrarood LEDs vervangen want die waren defect (was bekend bij aankoop).  :P

En ligt nog lekker in de hand ook  :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Wow, zeer nette Wiki! :o

Gefeliciteerd met de 885 ook, daar heb je echt een hele mooie koop aan gehad!  O0


hifiman

Quote from: Antoine on January 22, 2008, 18:58:58
Wow, zeer nette Wiki! :o
Ach, beetje vi, LaTeX en Hevea  8)

Quote from: Antoine on January 22, 2008, 18:58:58
Gefeliciteerd met de 885 ook, daar heb je echt een hele mooie koop aan gehad!  O0
Zekers, ben er erg blij mee! Al vind ik de knopjes wel wat klein  :P

MartijnR

Quote from: Audiofiel on January 22, 2008, 07:44:51
Inderdaad een heel omvangrijk werk. :o

Ziet er prachtig uit, maar zoveel informatie in 1 keer schrikt mij een beetje af. ;D
Voordat ik het ga lezen, kom ik toch bij je luisteren. ;)

Helemaal mijn idee. Tot zondag dus  ;).

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

hifiman


hifiman

#1144
Mijn nieuwste aanwinst, de Genesis Digital Lens. Als het meezit heb ik hem morgen in huis  :)

Ik ben zeeeeeeeeerrrrrrrrrrr benieuwd en verwacht er veel van!

Audiofiel

Quote from: Audioloog on February  1, 2008, 14:19:44
Mijn nieuwste aanwinst, de Genesis Digital Lens. Als het meezit heb ik hem morgen in huis  :)

Ik ben zeeeeeeeeerrrrrrrrrrr benieuwd en verwacht er veel van!

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.... dat getal van 40 haal ik trouwens niet. Bij mij zitten de afwijkingen met de 5100 maximaal tussen de -10 en +10. Met de CBD-2000 weet ik het binnenkort, want die heeft een nieuwe laser. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on February  1, 2008, 14:45:28
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.... dat getal van 40 haal ik trouwens niet. Bij mij zitten de afwijkingen met de 5100 maximaal tussen de -10 en +10. Met de CBD-2000 weet ik het binnenkort, want die heeft een nieuwe laser. ;)
Ach die absolute afwijking doet er ook helemaal niet toe (geen relatie met geluidskwaliteit), maar wel leuk om te kunnen zien.

Nieuwe laser? Toevallig het exemplaar wat je van mij erbij had gekregen zeg maar?

Enne, wat zijn jouw ervaringen dan tot nu toe met de Digital Lens  ???

Audiofiel

Die zijn positief. Ik zal er binnenkort wel wat over schrijven in mijn eigen topic. ;D

Simpel gezegd gaat de lens gewoon nog wat verder met de eigenschappen van de UJB. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on February  1, 2008, 15:59:25
Die zijn positief. Ik zal er binnenkort wel wat over schrijven in mijn eigen topic. ;D

Simpel gezegd gaat de lens gewoon nog wat verder met de eigenschappen van de UJB. ;)
Dat is ook precies wat ik er van verwacht   :)

scrutinizer

#1149
 :-X ;D ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....