hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Raphie

nu hang je speaker achter het meubel, + het meubel staat midden in de kamer. doe dat nou gewoon iets hoger, is véél mooier
JBL PRX Power!

TheSpeedSkater

Ja, zou ik ook even proberen!  ;D

Weer even die boormachine uit de kast halen enz. enz.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

hifiman

#1102
Ik vrees dat jullie de situatie niet helemaal goed begrijpen, die 5cm hoger gaat niet helpen namelijk... Deze tv loopt aan de onderkant erg ver door (loopt rond zeg maar aan de onderkant).

In elk geval vinden wij dit het beste compromis. Enne de speakers staan nog steeds iets voor het meubel hoor  :P

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

TheSpeedSkater

Hahaha, laat dan maar hangen zoals het nu is! :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

GTDesign

#1105
Meubel inkorten...de zaag erin  ;D

Ik zou een stuk uit het blad zagen zodat de voet van je TV komt te staan waar nu het zwarte apparaat staat.

Snel effe schets gemaakt:

Moony

Ik denk niet dat Audioloog nu meteen zijn nieuwe meubel aan stukken gaat zagen! ^-^
Ik vind het er niet zo verkeerd uitzien nu dus ik zou het mooi zo laten! ;)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

hifiman

Quote from: GTDesign on December 14, 2007, 21:20:40
Meubel inkorten...de zaag erin  ;D

Ik zou een stuk uit het blad zagen zodat de voet van je TV komt te staan waar nu het zwarte apparaat staat.

Snel effe schets gemaakt:
Haha, wel een heel origineel idee!  :)
Helaas ben ik niet zo handig :P

Metro2005

en als je die tv nou een paar cm hoger hangt en daarna de pootjes onder het meubel vandaan zaagt? scheelt als snel een cm of 5 - 10  ;D
Denon AVR 1907
2x klipsch B3 fronts
2x Klipsch B2 rear
1x Klipsch RC-10 center
Heco victa 25 subwoofer
Dvision 310 DVD speler
HTPC amd X2 4850, 1gb DDR2, 80gb hdd, ati video

)p(

#1109
Je zou een soort achterwand kunnen maken van de breedte van de kast tot het plafond waarin dan zowel de tv als het scherm visueel zijn opgenomen...dan kan je de tv laten waar die nu maar heb je visueel een geheel en is je gat naar de muur meteen ook opgelost...

zou je zelfs nog akoestisch verantwoord kunnen aanpakken ook  ;D

peter

hifiman

#1110
Eind goed al goed  :P

En zonder aan de kast te zagen  ;D Ik geef het niet graag toe, maar dit is toch wel beter  8)
Het gaat allemaal "net", terwijl ik gisteren dacht dat het net "niet" zou gaan  :P

Met dank aan Raphie, zonder zijn doorzeuren zou het nu nog niet opgelost zijn  ;D

hifiman

Ondertussen ook de kabels achter de TV wat netter weggewerkt  :)

hifiman

Quote from: TheSpeedSkater on December 14, 2007, 16:02:14
Wordt het niet te warm allemaal in het linker kastje? Staat wel erg benauwd opgesteld..
Nee hoor, de achterkant is namelijk voor de helft "open"  :)

hifiman

Quote from: Metro2005 on December 15, 2007, 10:44:45
en als je die tv nou een paar cm hoger hangt en daarna de pootjes onder het meubel vandaan zaagt? scheelt als snel een cm of 5 - 10  ;D
Daar had  ik inderdaad ook nog aan gedacht, maar ik was bang dat dat ook geen gezicht zou zijn :P

hifiman

Quote from: )p( on December 15, 2007, 11:03:17
Je zou een soort achterwand kunnen maken van de breedte van de kast tot het plafond waarin dan zowel de tv als het scherm visueel zijn opgenomen...dan kan je de tv laten waar die nu maar heb je visueel een geheel en is je gat naar de muur meteen ook opgelost...

zou je zelfs nog akoestisch verantwoord kunnen aanpakken ook  ;D

peter
Ook een leuk idee, maar ik ben blij dat ik het uiteindelijk simpel heb kunnen oplossen  :D

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

ziet i.d.d. stukken beter uit zo! het beste compromis zonder de hele wand te verbouwen ;)
JBL PRX Power!

hifiman


Harry HT

Hi,

80 posten verder...  Hoe klinkt het meubel?  :D

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

#1121
Quote from: Harry HT on December 17, 2007, 21:08:37
Hi,

80 posten verder...  Hoe klinkt het meubel?  :D

Gegroet,

Harry
Haha goede vraag  :P

Ik wacht nog steeds op een kabel (Apogee Wide Eye) voor ik een definitief oordeel kan geven, maar om eerlijk te zijn lijkt het er iets op achteruit gegaan.. Het is niet anders, we zijn beiden veel happier met onze woonkamer met dit nieuwe meubel  :)

Gisteren het meubel ge-olie-ed. Het matcht nu nog beter met de speakers (qua kleur)  :)

Groetjes,

Ronald

Joris1971


hifiman

#1123
Even een update.  8)

Ik kon het wachtten (op een betaalbare combi speler) niet meer aan en heb gisteren de Samsung BD-P1400 Blu-Ray speler gekocht  ;D

Deze zal dus gebruikt worden op mijn H79 projector die helaas "slechts" een 720 panel heeft.
Tegelijkertijd heb ik met deze aanschaf wat knopen doorgehakt. Ik blij bijvoorbeeld lekker ouderwets bij Dolby Digital en DTS. Ook gaat er geen nieuwe projector komen.

De aanschaf van een goede 1080p/24fps projector zit er om budget redenen zowiezo niet in en ik ben zeker niet ontevreden met het resultaat van de Samsung via 720p/60fps op de H79  :)

Wat het geluid betreft. Ten eerste staat de dvd speler aan de verkeerde kant van de kamer (ivm DVI kabel naar projector), ten tweede vind ik het zonde van het geld om weer een nieuwe dure receiver te kopen terwijl ik zonder center draai en maar 2 eindversterkingskanalen gebruik (surrounds). Eigenlijk vind het qua geluid gewoon goed genoeg zo en wil daar geen grote bedragen meer in investeren.

Wat er in de toekomst nog allemaal gaat gebeuren weet ik niet, maar voorlopig ben ik er zo even dik tevreden mee  :)

(behalve dan dat er een nieuwe lamp moet komen voor de H79 want ik zit nu op 200 lumens in brite mode en dat is toch net effe te weinig, deze lamp is zojuist besteld).

Dan nog een kleine opmerking, ik heb de indruk dat de BKK971H met dvd het net even beter doet als de Samsung, maar dat kan ook komen omdat ik eerst Blu-Ray heb zitten kijken  :P Blu-Ray is duidelijk een verbetering in resolutie  :D

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost