hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Komen je speakers wel 2,5 m uit elkaar te staan. Niet te ver uit elkaar?

hifiman

#1076
Quote from: garmtz on December  7, 2007, 15:28:58
Komen je speakers wel 2,5 m uit elkaar te staan. Niet te ver uit elkaar?
Hallo Garmt,

Wij gaan dan in principe voor de 180cm versie van dit meubel (of heel misschien de 200 cm versie als dat "nodig" is). Het huidige meubel is 183cm breed. De speakers blijven zowiezo staan waar ze staan, ik heb niet voor niks twee 1 mm gaatjes geboord in mijn laminaat als markering voor de speaker posities  ;D

Ronald.

Audiofiel

Quote from: Audioloog on December  7, 2007, 14:29:35
Ook moet ik nog even vragen of het een probleem is als we een LCD TV op dit meubel zetten ipv een plasma  ;D

Dat wordt moeilijk... Dit soort meubels kan enkel een plasma hebben, dat weet je toch wel? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifi | Roderick

Quote from: Audioloog on December  7, 2007, 15:47:49
ik heb niet voor niks twee 1 mm gaatjes geboord in mijn laminaat als markering voor de speaker posities  ;D
Ehm...

;D

hifiman

#1079
We komen net terug uit Belgie  8)

Het is uiteindelijk deze geworden, 200cm breed.

Enige nadeel is dat links en rechts de achterkant er gedeeltelijk uitgezaagd moet worden ivm de diepe Marantz receiver en HTPC. Aangezien dit voor elk meubel geldt wat ik tot nu toe heb gezien was dat geen reden om het niet te doen :P

Nu nog even een weekje geduld tot tie bezorgd wordt  :)

Belangrijke zaken voor mij waren dat er achter de deuren hifi componenten passen (tot 46 cm breed) en er in het midden indien gewenst zelfs twee hifi componenten naast elkaar passen (90 cm breed).

De Lyngdorf komt dus in het midden met de Squeezebox ernaast. De andere componenten komen achter de deurtjes  ^-^

hifiman

#1080
Als voorbereiding op het nieuwe meubel ben ik op zoek gegaan naar een stekkerblok voor achter het meubel, ik kwam uit op een modulair systeem van Alecto, betaalbaar en precies wat ik zocht:
- 12 stopcontacten (had er liever nog meer gehad, maar goed hier moet het mee lukken :P )
- genoeg afstand tussen twee stopcontacten zodat adapters niet het gebruik van het naastliggende stopcontact verhinderen)
- betaalbaar
- juiste lengte (ding is ongeveer 140cm lang)

Het liefst had ik er zelf een ander snoer aangezet, maar die leipen van Alecto hebben van die schroeven gebruikt die je alleen maar vast en nooit meer los kunt schroeven  ::) Ik heb een poging gewaagd met uitboren en dat leidde ertoe dat ik het eerste deel in de vuilnisbak kon gooien en opnieuw kon kopen  :-X

hifiman

Vervolgens een 3 meter afgeschermd "verlengsnoer" gemaakt van LAPP kabel (met snakeskin als afwerking) welke van het stopcontact naar de Alecto contactdozen zal lopen. Semi audiofiel verantwoord zeg maar  ;)

Raphie

Ik dacht al: nieuw bondage speeltje voor de slaapkamer?  ;D  >:D
JBL PRX Power!

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

hifiman

#1084
Tevens heb ik 2de hands een RME Digi96/8 geluidskaart aangeschaft die ik voor het weekend in huis hoop te hebben  :)
Deze kaart heeft alleen digitale I/O en zal worden gebruikt voor room correctie doeleinden.

Oracle

Quote from: Audioloog on December  8, 2007, 12:34:46
We komen net terug uit Belgie  8)

Het is uiteindelijk deze geworden, 200cm breed.

Enige nadeel is dat links en rechts de achterkant er gedeeltelijk uitgezaagd moet worden ivm de diepe Marantz receiver en HTPC. Aangezien dit voor elk meubel geldt wat ik tot nu toe heb gezien was dat geen reden om het niet te doen :P


Grappig! Exact dít meubel hebben wij begin dit jaar gekocht! (PM me even wat je ervoor betaald hebt; ben wel even nieuwsgierig... ;) )

Mijn Denon zit linksonderin (past echt nét!) met de dvd-recorder in het vak erboven (achter het deurtje dus). Heb met een grote ronde gaten zaag op de boormachine even wat gaten geboord in de achterkant.

Meubel is trouwens verrekte zwaar!

Zijn alleen nog aan het twijfelen of we hem koloniaal bruin maken, of zo laten...

Groet,
Mark

hifiman

Quote from: Oracle on December 12, 2007, 11:52:46
Grappig! Exact dít meubel hebben wij begin dit jaar gekocht! (PM me even wat je ervoor betaald hebt; ben wel even nieuwsgierig... ;) )
Je hebt pm over de prijs.
Overigens is dit niet ons exemplaar (maar wel zelfde model) , wij hebben iets andere hanvatten aan de laatjes bijvoorbeeld.

Quote from: Oracle on December 12, 2007, 11:52:46
Mijn Denon zit linksonderin (past echt nét!) met de dvd-recorder in het vak erboven (achter het deurtje dus). Heb met een grote ronde gaten zaag op de boormachine even wat gaten geboord in de achterkant.
Ik zal nog rigoreuzer moeten ingrijpen, aan beide kanten moet de achterwand eruit gezaagd worden omdat links de Marantz receiver komt te staan en rechts de HTPC ,beiden zijn zo diep dat de deurtjes dan niet eens dicht zouden kunnen :P

Quote from: Oracle on December 12, 2007, 11:52:46
Meubel is trouwens verrekte zwaar!
Mooi, ik hou van degelijk  ;D

Quote from: Oracle on December 12, 2007, 11:52:46
Zijn alleen nog aan het twijfelen of we hem koloniaal bruin maken, of zo laten...
Ik ga eerst eens kijken hoe het naturel bevalt  :)

Groetjes,

Ronald

Oracle

Quote from: Audioloog on December 12, 2007, 12:14:08
Overigens is dit niet ons exemplaar (maar wel zelfde model) , wij hebben iets andere hanvatten aan de laatjes bijvoorbeeld.

He! Wij ook! Kleine rechthoekige, met zo'n greepje dat eruit gepakt kan worden (hoe leg je dat nu uit...).

Nou ja, op de bijlage (áchter mijn dochter... Zit op mijn werk, dus heb niet zoveel foto's hier...) zie je ons meubel!

Bevalt overigens perfect!

Gr,
Mark

hifiman

Quote from: Oracle on December 12, 2007, 12:36:30
He! Wij ook! Kleine rechthoekige, met zo'n greepje dat eruit gepakt kan worden (hoe leg je dat nu uit...).

Nou ja, op de bijlage (áchter mijn dochter... Zit op mijn werk, dus heb niet zoveel foto's hier...) zie je ons meubel!

Bevalt overigens perfect!

Gr,
Mark
Dat is dus degene die wij ook hebben aangeschaft. Wel voor in totaal 75 euro meer dus  :-X
Nou ja gedane zaken nemen geen keer :P Morgen eind van de middag wordt tie bezorgd.

Staat trouwens erg mooi zo hoor :)

Ronald.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

hifiman

Gisteren kwam dan eindelijk het meubel  :)

Echter de schrik was groot toen het meubel opeens 60cm hoog ipv 50 cm hoog bleek  :o De LCD TV kwam nu namelijk net boven de rand van het projectie doek uit  :-\  >:(

Wederom een schrik toen de bezorger opmerkte dat het meubel 220 cm breed was ipv de verwachtte 200 cm.

Wat is dit en hoe kan dit  ::)

Afijn het bleek wel degelijk het exemplaar te zijn wat we gekocht hadden, alleen de sticker die op het meubel geplakt zat met daarop 200x50x50 bleek dus niet te kloppen  :P

De verkoper had mij ook gezegd dat tie 200 cm breed was, maar goed dat is achteraf logisch want die keek natuurlijk ook gewoon op de sticker  :-X

Verder stond op de website bij die meubel ook duidelijk: 50 cm hoog.

De bezorger vond het de normaalste zaak van de wereld en zei dat degene die de sticker plakt weleens een foutje kan maken.

Ik stond dus te twijfelen of ik het meubel ging weigeren of niet. De 220 cm breed bleek minder een issue als ik had verwacht en het meubel vonden we erg mooi. Enig echt probleem was dus de hoogte. Ik zag 2 opties, de pootjes korter zagen of de TV aan de muur bevestigen waarbij deze iets onder (achter) het meubel zakt. Deze laatste optie gaat het worden en ik ga zo kijken voor een geschikte beugel.

Hierbij alvast een foto.


hifiman

Achter het linker deurtje de spullen die met enige regelmaat gebruikt worden (film kijken/karaoke). En achter het rechter deurtje de spullen waar ik eigenlijk nooit bij hoef.

Wel moest de decoupeerzaag eraan te pas komen om een stuk uit de achterwand te zagen vanwege de enorme diepte van de Marantz receiver en de HTPC. Dat was overigens vantevoren al bekend en dus geen verrassing.

Raphie

Mooi meubel! waarom niet gewoon je projectiescherm 10cm hoger? of een breedbeeld projectiescherm aanschaffen?
JBL PRX Power!

hifiman

Quote from: Raphie on December 14, 2007, 12:54:15
Mooi meubel! waarom niet gewoon je projectiescherm 10cm hoger? of een breedbeeld projectiescherm aanschaffen?
Omdat:
- tie al zo hoog hangt
- ik het doek kapot moet maken om de MDF plaat te kunnen demonteren
- ik er zowiezo weinig zin in heb  ;D

Enne het IS breedbeeld! Maar jij bedoeld waarschijnlijk cinerama formaat?
Op zich een mogelijkheid inderdaad  8)

Raphie

Dat bedoel ik i.d.d. meubel 10cm naar voeren trekken en LCD er achter laten vallen is echt ZONDE, het staat zo net zo strak!
JBL PRX Power!

TheSpeedSkater

Wordt het niet te warm allemaal in het linker kastje? Staat wel erg benauwd opgesteld..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

hifiman

Helaas, ik was ondertussen al aan het boren  :P

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Raphie

mooi dat die hangt  8), maar doe dat nou 5cm hoger, Sorry, maar ik vind zo achter het meubel echt geen gezicht  :-\
JBL PRX Power!

DVDGuy

Quote from: Raphie on December 14, 2007, 18:12:13
mooi dat die hangt  8), maar doe dat nou 5cm hoger, Sorry, maar ik vind zo achter het meubel echt geen gezicht  :-\

Ik ben het (deze keer  ;D) met Raphie eens
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com